"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Coralbox wifi doserings pumpe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Mikas »

Fik lige en reklame mail med denne.
Den ser da meget fornuftig ud :)

http://m.fish-street.com/coral-box-wf-0 ... osing-pump" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

Ja, den ser ret indbydende ud. Jeg tror at jeg prøver den ;)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Nicki Henriksen »

christiantt skrev:Ja, den ser ret indbydende ud. Jeg tror at jeg prøver den ;)
Så smider du lige en gennemgang op på den :GO
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

Nicki Henriksen skrev:
christiantt skrev:Ja, den ser ret indbydende ud. Jeg tror at jeg prøver den ;)
Så smider du lige en gennemgang op på den :GO
Jæssirs :yes:
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Birkefeldt »

Perfekt timing at den bliver lanceret nu, netop som jeg går med overvejelser omkring hvilken doseringsmaskine jeg skal vælge. Håber folk er gode til at komme med nogle tidlige reviews de næste uger og måneder.

Den ser i hvert fald rigtig lækker ud. Kombinationen af et lille fodaftryk og wifi betjening, gør at den vil være nem at få plads til i mit lille underskab.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af MortenL »

Det er en lækker lille pakke, det eneste der er med alle de her enheder der kan WIFI er at man ender op med mange forskellige APPs til sin tank, så som lampe, cirkulation, retur, doser, AquaComp. Det er nok her nogle hellere vil gå GHL eller APEX vejen. Så alt styres centralt og kan tilgåes via en og samme app.

I øvrigt har jeg endnu ikke haft behovet for at kunne styre min lampe via en APP, men det er måske også fordi at det ikke findes til Maxspect, medmindre man laver om på den.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Mikas »

Jeg synes det smart .
Vi har også alle mulige andre Apps til forskellige ting på telefonen.
Man kan jo samle dem i en mappe ;)
Hvis man har et akvarie uden lampe top så er det da en fordel at man fx kan skrue ned for lys styrken hvis man skal se en film osv :)

Jeg kører selv med pacific sum lampe.
Jeg har nok ændret på indstilling 20-30 gange på et par måneder for at finde den helt rigtige kelvin grad og jeg har skiftet t5 rør.
Nu hvor det bliver tidligere mørkt har jeg månelys der går på tidligere end om sommeren da jeg synes det kunstige lys i hele stuen når der er helt mørkt er irriterende .
Jeg vil gerne have apps til alt mit elektronik :p
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Carsten »

Jeg kan heller ikke rigtigt se problemet.
Til gengæld kan jeg se problemet hvis GHL'en står af, så er der INTET der virker
Jesper ØH
Reactions:

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Jesper ØH »

Eller computeren går ned, så kan man INTET med sit udstyr :/
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Carsten »

Jesper ØH skrev:Eller computeren går ned, så kan man INTET med sit udstyr :/
Hvem har dog kun en telefon/tablet i hjemmet??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:Jeg kan heller ikke rigtigt se problemet.
Til gengæld kan jeg se problemet hvis GHL'en står af, så er der INTET der virker
Fordi det er sket tit?, disse enheder er ret stabile, har kørt ghl igennem mange mange år, og den har altid bare kørt...

Ikke at det ikke kan ske, men det er ikke noget jeg har hørt folk snakke om, og mon ikke de fleste i forvejen har udstyr liggende der kan erstatte de vigtigeste funktioner fra en ghl. styring til kalk reactor, osv. Købte min GHL Doser 2 som master, så den kan køre både med og uden en ghl computer.

Nogle vil fortrække at køre alt samlet, og have et samlet interface til det hele, andre er lige glad med de skal bruge en masse forskelige apps, der er jo fordele og ulemper med begge metoder.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Jesper ØH »

GHL og andre kvalitets mærker akvarie computere svigter næppe. Jeg har også udstyr der styres via bærbarcom, og må indrømme jeg hellere ville have uden alt det wifi og dit og dat, hvis lortet går ned, kan man intet med sit udstyr. Jeg har købt en god grotech dosering til backup, så virker lortet :) Noget andet er at jeg ville aldrig købe Kina skrald, og slet ikke som doseringsmaskine. Man sparer penge nu og her, men hvis den som så mange andre billige doseringsmaskine har gjort, doserer hele skidtet på en gang, så har man da intet tjent. HUSK disse ting ikke er pålidelige !
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:
Carsten skrev:Jeg kan heller ikke rigtigt se problemet.
Til gengæld kan jeg se problemet hvis GHL'en står af, så er der INTET der virker
Fordi det er sket tit?, disse enheder er ret stabile, har kørt ghl igennem mange mange år, og den har altid bare kørt...

Ikke at det ikke kan ske, men det er ikke noget jeg har hørt folk snakke om, og mon ikke de fleste i forvejen har udstyr liggende der kan erstatte de vigtigeste funktioner fra en ghl. styring til kalk reactor, osv. Købte min GHL Doser 2 som master, så den kan køre både med og uden en ghl computer.

Nogle vil fortrække at køre alt samlet, og have et samlet interface til det hele, andre er lige glad med de skal bruge en masse forskelige apps, der er jo fordele og ulemper med begge metoder.
Det tror jeg faktisk ikke folk har. I "gamle" dage, hvor man ikke kunne få noget ordenligt samlet, der havde folk et helt panel af enkelte computere til at styre de forskelige ting, Men da så først IKS og de andre kom til, så købte folk den computer, og droppede det andet.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:
StarF skrev:
Carsten skrev:Jeg kan heller ikke rigtigt se problemet.
Til gengæld kan jeg se problemet hvis GHL'en står af, så er der INTET der virker
Fordi det er sket tit?, disse enheder er ret stabile, har kørt ghl igennem mange mange år, og den har altid bare kørt...

Ikke at det ikke kan ske, men det er ikke noget jeg har hørt folk snakke om, og mon ikke de fleste i forvejen har udstyr liggende der kan erstatte de vigtigeste funktioner fra en ghl. styring til kalk reactor, osv. Købte min GHL Doser 2 som master, så den kan køre både med og uden en ghl computer.

Nogle vil fortrække at køre alt samlet, og have et samlet interface til det hele, andre er lige glad med de skal bruge en masse forskelige apps, der er jo fordele og ulemper med begge metoder.
Det tror jeg faktisk ikke folk har. I "gamle" dage, hvor man ikke kunne få noget ordenligt samlet, der havde folk et helt panel af enkelte computere til at styre de forskelige ting, Men da så først IKS og de andre kom til, så købte folk den computer, og droppede det andet.
Ok, jeg har godt nok valgt at gemme så meget udstyr som muligt, så jeg har mulighed for at køre min kalk reactor osv uden min ghl. Det har dog ikke været nødvendigt so far... :)
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

Jesper ØH skrev:GHL og andre kvalitets mærker akvarie computere svigter næppe. Jeg har også udstyr der styres via bærbarcom, og må indrømme jeg hellere ville have uden alt det wifi og dit og dat, hvis lortet går ned, kan man intet med sit udstyr. Jeg har købt en god grotech dosering til backup, så virker lortet :) Noget andet er at jeg ville aldrig købe Kina skrald, og slet ikke som doseringsmaskine. Man sparer penge nu og her, men hvis den som så mange andre billige doseringsmaskine har gjort, doserer hele skidtet på en gang, så har man da intet tjent. HUSK disse ting ikke er pålidelige !
Jeg er til dels helt enig i kritikken. Stoler også mere på "kendte" mærker. Og lige ang. doseringsmaskine kan det virkelig gøre skidt for bajlen hvis den fejler. Der skulle dog være noget alarm ved denne - ved ikke om det "kun" er hvis den er ved at løbe tør, eller om det også er hvis den går amok.
Jeg har været rigtig tilfreds med den doseringsmaskine jeg har derfra nu, så tænkte at jeg hellere måtte prøve denne også.
Og ang. pris, så kan man lige så godt købe en brugt GHL eller Grotech doseringsmaskine som en ny fra Coral Box. Prisen er næsten den samme :)
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Mikas »

Altså er der ik jebao dc pumper i nærmest alle nye skummere? Deltec , ati atb osv?
Hvis det var så dårligt så ville de vel ik ligge navn til?
Royal Copenhagen blir også lavet i Kina eller Thailand :)
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Han$en »

Doseringsmaskinen fra Coralbox her er lavet af Kamoer.. Og deres andre modeller er folk vidst ret glade for :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3729
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af charlie saltvand »

KAN I SÅ FÅ KØBT DEN DOSER, så vi andre kan finde ud af om de er ok :W :GO :K
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af crazy seahorse »

Carsten skrev:
StarF skrev:
Carsten skrev:Jeg kan heller ikke rigtigt se problemet.
Til gengæld kan jeg se problemet hvis GHL'en står af, så er der INTET der virker
Fordi det er sket tit?, disse enheder er ret stabile, har kørt ghl igennem mange mange år, og den har altid bare kørt...

Ikke at det ikke kan ske, men det er ikke noget jeg har hørt folk snakke om, og mon ikke de fleste i forvejen har udstyr liggende der kan erstatte de vigtigeste funktioner fra en ghl. styring til kalk reactor, osv. Købte min GHL Doser 2 som master, så den kan køre både med og uden en ghl computer.

Nogle vil fortrække at køre alt samlet, og have et samlet interface til det hele, andre er lige glad med de skal bruge en masse forskelige apps, der er jo fordele og ulemper med begge metoder.
Det tror jeg faktisk ikke folk har. I "gamle" dage, hvor man ikke kunne få noget ordenligt samlet, der havde folk et helt panel af enkelte computere til at styre de forskelige ting, Men da så først IKS og de andre kom til, så købte folk den computer, og droppede det andet.
Nemlig, Carsten.
Det her i min første Ph controller. Det var "the best of the best" dengang.
Ph controller. Den kunne kun måle Ph og sikkert tænde og slukke en pumpe, intet andet
Ph controller. Den kunne kun måle Ph og sikkert tænde og slukke en pumpe, intet andet
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

charlie saltvand skrev:KAN I SÅ FÅ KØBT DEN DOSER, så vi andre kan finde ud af om de er ok :W :GO :K
Den er bestilt ;)
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

Hold da op den er lækker. Jeg har ikke lige tid til et længere review, men er meget imponeret over den nye doseringsmaskine!
Den er halv så stor, men vejer det samme som den gamle. Den kan kalibreres, indstilles, stille alarm samt alt muligt andet via telefonen. Det er så lækkert at ændre program på den i stedet for at gøre det på selve pumpen.
Der kommer lige et lidt længere review en af de følgende dage.
Vedhæftede filer
FHD0002.JPG
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2604.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2603.jpg
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Birkefeldt »

Den ser for fed ud Christian! Er næsten sikker på det bliver sådan en jeg skal have. Ser frem til at høre mere :-)
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3729
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af charlie saltvand »

Cool Christian.

Tillykke med den :-)

Spændt på at høre om den er stabil ift doseringsmængden. Vil være fedt hvis du køre kalibringstest jævnligt i løbet af de næste dage.

Hvad er den samlede pris? Og kan man køre 2 maskiner af gangen på en app? Altså 8 kanaler? Ell skal der så 2 Apps til, går der ged i styringen ved dette?
Mange spørgsmål, ved det godt.

Tillykke
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af christiantt »

Jeg tror godt man kan køre 2 maskiner på samme app. Men de skal indstilles hver for sig. Hver doseringsmaskine vil formentlig have forskelligt navn :)

Jeg prøver lige at lave en kalibreringstest igen i weekenden.

De sender det fra Europa, så der kommer ikke told og moms ud over :TH
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Carsten »

Nu er det snart 6 måneder siden du fik den Coral box dosserings maskine. Hvordan er dit indtryk nu?
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Twinks »

jeg håber den er god, for jeg har en på vej med posten
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Nicki Henriksen »

Twinks skrev:jeg håber den er god, for jeg har en på vej med posten
Har du købt ved Fish street? Hvornår bestilte du? Har du modtaget den?
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Twinks »

Nicki Henriksen skrev:
Twinks skrev:jeg håber den er god, for jeg har en på vej med posten
Har du købt ved Fish street? Hvornår bestilte du? Har du modtaget den?
Bestilte ved fish street. Uk warehouse. I mandags tror jeg. Den er i posten et eller andet sted.
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Twinks »

Nå jeg har langt om længe fået mig taget sammen til at få startet doseren.
Det virker umiddelbart rigtigt fint og i god kvalitet. Træerne vokser dog ikke helt ind i himmelen.

Det virker lidt som om ar slangerne i pumpe hovederne har taget lidt form efter rullerne, hvorfor den var lidt tricky at få til at pumpe på alle kanaler.
Dernæst kørte jeg manuelt med den for at pumpe væske op i slangerne, her mistede den så wifi forbindelsen og slukkede ikke igen før jeg hev strømmen. Det resulterede i lidt triton Core 7 koncentrat 1 i ato vand og i sump.
Det kan ikke ske når alt er oppe at køre, for der er den ikke afhængig af wifi signal.
Bortset fra det er indstilling og kalibrering meget meget let.

Jeg tænker nok jeg skal blive glad for den
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Coralbox wifi doserings pumpe

Indlæg af Twinks »

Hmm så er der luft i en slange. Det er umiddelbart rullerne der ikke klemmer hårdt nok på slangen i et pumpehovede. Der medfølger envejsventiler til doseren, som jeg ikke har monteret. Det er gjort nu og der kommer så ikke luft retur. Dog ved jeg så ikke om min kalibrering stadig holder.
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"