"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Maxspect Gyre pumpe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Anden »

Hvornår kommer de gennemsigtige til dk?
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Mic4700 »

Carsten skrev:
Mic4700 skrev:De burde lave nogle skum beskyttere til og sætte på rotere , ja det problem har man ikke med Tunze og Vortech pumper de skyder bare sneglene ud , uden problemer , men mon ikke der snart er en løsning på det problem ?
Vil sådan nogle beskyttere ikke også kvæle cirkulationen?
Jo , det vil afgjort tage en stor del af flowet i pumpen med skum beskyttere på , men selvom der kommer nye propeller til 150 eren så vil snegle jo stadigvæk gå i pumpen , så det jo ingen løsning i længden , og selvom de nye propeller måske knuser sneglene så stopper pumpen helt sikkert med og køre , og det jo stadig noget skidt hvis man er på ferie eller ikke lige er hjemme. :Peace:
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af TRG »

Jeg har en Gyre, der er cirka 6 måneder gammel efterhånden - hold nu op hvor tiden går!
Nå, men for en uge siden, begyndte den ud af ingen ting - og uden at snegle eller andet godt-folk var gået i den - at larme utroligt meget. Det viste sig, at det var "ophænget" på en af rotorne der var knækket. Heldigvis hører der jo ekstra med, så jeg kunne få skiftet.
20151117_220432.jpg
I går aftes begyndte den, i mellem hver pulse den kører, at sige som en græshoppe, så nu frygter jeg jo lidt, at der er noget galt, eller der sker noget snart.

Andre der har oplevet disse ting, eller har jeg bare været uheldig med den?
Og især, andre der har oplevet den her "græshoppe" lyd?

Tim
DBH
Tim
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 213
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leth »

Hej Tim.
Lige netop der har jeg ikke selv oplevet defekt.
Jeg har netop udskiftet endnu en rotor, da der var knækket
nogle blade af.
Jeg har 4 rotor der er totalt ødelagte og en enkelt der kun har
mistet et blad, denne kører på min gyre pt. Da jeg ikke har flere
reservedele. Der skulle komme et nyt og måske bedre og kraftigere
design af disse rotorer. Jeg håber ihvertfald på det.
Jeg er begyndt at kigge lidt efter alm pumper igen, da
jeg simpelthen har for mange problemer med min gyre.
/Tony
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af apfolmer »

Leth skrev:Kender i det, at nogle gange skulle man bare være blevet hjemme.
Jeg havde været på arbejde i Hovedstaden i 4 dage og havde selvfølgelig en nabo til at fodre fisk.
Men da jeg kom hjem, så jeg kedelige koraller og begyndende cyano :crybaby:
Min controller til min gyre blinkede rødt og der var intet bevægelse i vandet....
Sådan så mine propeller ud da jeg skilte den ad.
Lamellerne havde sat sig i klemme mellem propel og det ydre "hus"
På propel 2 var der "blot" 2 lameller der var knækket, men ikke faldet helt af..
Heldigvis havde jeg et par extra, da Carsten fra Decocean tidligere har sendt mig nogle UB. :beer:
Jeg sidder egentlig og drømmer mig lidt tilbage til "Tunze Dagene", men håber virkelig på at der snart
kommer en løsning på disse møg ringe propeller.

Sjovt nok havde folk ellers travlt med at erklære gyre for gaven fra guderne, og tunze pumperne for uddøende. Men det er nu alligevel. kram :)

En skam at jeg solgte mine så billigt ;)
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 213
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leth »

Jeg skrev i går en mail til Carsten (decocean) om der var nyt i sagen om
ny type rotor til 150 modellen. Det er der desværre ikke.
Jeg har pt knækket 5 rotor.
Igen viste Carsten blændende service og har sendt mig to nye rotor, for anden
gang. Denne gang sender han skumovertræk med til, så der helst ikke skulle
komme uønskede ting i pumpen.
Jeg montere det her i weekenden og skal nok komme med en Update
på hvordan det virker med "kondom" på.
God weekend.
/Tony
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Mic4700 »

Leth skrev:Jeg skrev i går en mail til Carsten (decocean) om der var nyt i sagen om
ny type rotor til 150 modellen. Det er der desværre ikke.
Jeg har pt knækket 5 rotor.
Igen viste Carsten blændende service og har sendt mig to nye rotor, for anden
gang. Denne gang sender han skumovertræk med til, så der helst ikke skulle
komme uønskede ting i pumpen.
Jeg montere det her i weekenden og skal nok komme med en Update
på hvordan det virker med "kondom" på.
God weekend.
/Tony
Super godt og høre , Mht. skum overtrækket har det jo været brugt på andre pumpe typer i mange år med succes , så slipper du også for snegle i pumpen , super. :GO
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af apfolmer »

Det er selvfølgelig lækkert når at tingene bliver ombyttet uden dikkedarer.
Sådan skal det også være, da at hver gang noget ombyttes, er den nye del omfattet af en ny garantiperiode, jvf købeloven.


Det er bare Pixxe træls at bøvle med disse issues, uanset hvad.
maxpect må da også selv ha haft disse problemer i deres testakvarier.
Det kan næsten ikke passe andet. Med alle de aksler som knækker pt.

Come On maxPect. Ny type rotor tak !
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af ttkthomsen »

Har i set denne video?

" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1773
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Beklager jeg ikke har læst hele tråden, men vil dele med min erfaring.
Jeg har længe elsket min gyro, og har funderet på at en mindre arme skulle være den primære cirkulation i mit nye byg.
Desværre har min gyru nu stået slukket i et par uger da den er begyndt at larme (mere end normalt), jeg har skiftet rotor'er men stadig meget larm.

Jeg har skimtet igennem en del sider og forstår Maxspec er gode til at bytte, så det skal jeg forsøge.

God tråd!
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af MarkBruhn »

Så fik jeg monteret en gyre i enden af mit akvarie modsat overløb. 200x80H70 cm.
Er godt nok imponeret over hvor vild den er. he he. :-)
Jeg beholder stadig 2 stk Tunze 6095 til at lave lidt ekstra rav i den. Synes det virker til at være helt optimalt det her. :-)

Men nu håber jeg bare at jeg er heldig med denne model, så man ikke skal til at bøvle med nye rotor og alt mulig bøvl...

Ellers må man jo gå efter MP60, men det burde vel ikke være nødvendigt. Håber de får styr på de rotorer i hvert fald for jeg er rigtig glad for den indtil videre. :-)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Leonhardt_3400
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 563
Tilmeldt: søn 7. sep 2014 07:54
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leonhardt_3400 »

Har læst det meste af tråden igennem, men kan ikke rigtig blive klog på om 150 udgaven er blevet opdateret siden den kom ud?, ud over den silence holder som skulle efter bestilles til de helt nye?
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=70864" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Anden »

Bonus Info: der er solgt over 500 gyre i Norden så at et par stykker (måske 15) går ned er naturligt nok når det er tale om et ny udviklet produkt, så jeg glæder mig som et lille barn til jeg får gang i en her hjemme.
Billede
Leonhardt_3400
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 563
Tilmeldt: søn 7. sep 2014 07:54
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leonhardt_3400 »

Leonhardt_3400 skrev:Har læst det meste af tråden igennem, men kan ikke rigtig blive klog på om 150 udgaven er blevet opdateret siden den kom ud?, ud over den silence holder som skulle efter bestilles til de helt nye?
Slet ingen der ved hvornår 150 versionen blev opdateret?
Leder efter en brugt, men ved ikke hvordan jeg ser om det er den nye eller gamle udgave.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=70864" onclick="window.open(this.href);return false;
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af TRG »

Min gyre larmer ret meget ved 40%. Ved 30 og 50 næsten intet. Det gør også, at når jeg bruger pulse mode larmer den meget.
Nogen der har oplevet noget lignende?
DBH
Tim
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 522
Tilmeldt: lør 13. jun 2009 21:34
14
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Bergenser »

Hejsa
jeg er ved at være lidt træt af min må jeg indrømme.
Jeg har 2 stk. 150ere i mit 325liters placeret lodret i hver side på alternating gyre flow.
Nu er den ene af de 2 pumper begyndt at strække. Jeg har monteret A på begge sider og nu er den ene side begyndt at stoppe.
Jeg kan skille den ad, rense den, starte den op som normalt, men efter ca. et døgn så er det kun den ene side der kører rundt.
Der er ikke nogen overskydende A rotere i kassen, så jeg kan ikke skifte den. Må nok en tur hos Carsten og forhører mig.
Har i andre oplevet samme fejl?
gyre pumpe1.png

Mvh Peter
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg synes godt nok det er ærgerligt at høre om alle de fejl på den pumpe.
Jeg er rigtig glad for min og håber ikke jeg er så uheldig som mange af jer andre.
Men man bliver da godt nok betænkelig da man jo er meget afhængig af god stabil cirkulation.
Hvis min fejler så bliver den skiftet ud med en Vortech mp60.
De skulle efter sigende være yderst stabile.
Men håber nu ikke det bliver tilfældet for den Gyre gør et super arbejde herhjemme. :-)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Anden »

MarkBruhn skrev:Jeg synes godt nok det er ærgerligt at høre om alle de fejl på den pumpe.
Jeg er rigtig glad for min og håber ikke jeg er så uheldig som mange af jer andre.
Men man bliver da godt nok betænkelig da man jo er meget afhængig af god stabil cirkulation.
Hvis min fejler så bliver den skiftet ud med en Vortech mp60.
De skulle efter sigende være yderst stabile.
Men håber nu ikke det bliver tilfældet for den Gyre gør et super arbejde herhjemme. :-)
Ja den er jo opdateret efter 7-10 år så nu larmer den lidt mindre.
Du skal bare være opmærksom på magnet på inder siden kan fiskene komme til at banke af og så falder motor del af undersiden og hvis du bruger det originale klister bånd til at gribe den vil det ik holde og så kan du finde din nu smadret motor på gulvet, så forstærk det klister bånd der skal gribe motor så sker der nok ik noget.
Billede
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af peder »

Ifølge tråd på RC er de nye rotorblade ikke standard på 150 modellen men skal tilkøbes ved siden af!!, hvilket jo er helt gak gak man erkender der et problem med de oprindelige men fortsætter med at levere dem som standard hvis man køber en ny pumpe.
Det er sku' for ringe.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:
MarkBruhn skrev:Jeg synes godt nok det er ærgerligt at høre om alle de fejl på den pumpe.
Jeg er rigtig glad for min og håber ikke jeg er så uheldig som mange af jer andre.
Men man bliver da godt nok betænkelig da man jo er meget afhængig af god stabil cirkulation.
Hvis min fejler så bliver den skiftet ud med en Vortech mp60.
De skulle efter sigende være yderst stabile.
Men håber nu ikke det bliver tilfældet for den Gyre gør et super arbejde herhjemme. :-)
Ja den er jo opdateret efter 7-10 år så nu larmer den lidt mindre.
Du skal bare være opmærksom på magnet på inder siden kan fiskene komme til at banke af og så falder motor del af undersiden og hvis du bruger det originale klister bånd til at gribe den vil det ik holde og så kan du finde din nu smadret motor på gulvet, så forstærk det klister bånd der skal gribe motor så sker der nok ik noget.
Anders , jeg kan med garanti forsikre dig om , at INGEN fisk er i stand til og banke motordelen af på de nye Vortech Mp40 qd , og Mp60 qd , den eneste der har været lidt bøvl med er Vortech Mp10 qd , da man skal være opmærksom på glastykkelsen max må være 8mm. :y
Jeg har nu selv kørt med min Vortech Mp40 qd i ca. 6 mdr. og pumpen har været renset 1 gang , den er TOTAL lydløs , og kører perfekt , ingen knækkede dele eller knækkede ledninger ved motorhuset , som på Gyre pumperne , du skriver at der max er problemer med 15 stk i norden , den holder bare ikke , jeg kender de første 5 akvarister der dagligt bøvler med knækkede rotere , og pumper der ikke er stabile , ved også at der er en del ret erfarne akvarister der er begyndt og skille sig af med deres Gyre pumper igen , til fordel for Tunze og andre mærker , ret forståeligt da de ikke er lavet for og holde i længden , men man derimod skal være opmærksom på og jævnligt skifte dele på denne pumpe , hvilket ikke er holdbart i længden. :y
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 363
Tilmeldt: lør 18. apr 2009 18:24
15
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Niclas »

peder skrev:Ifølge tråd på RC er de nye rotorblade ikke standard på 150 modellen men skal tilkøbes ved siden af!!, hvilket jo er helt gak gak man erkender der et problem med de oprindelige men fortsætter med at levere dem som standard hvis man køber en ny pumpe.
Det er sku' for ringe.
Det lyder godt nok ringe, ja. Men det lyder også utroligt man ikke kan lave produktet i et materiale der holder bedre. Men det er måske i virkeligheden et spørgsmål om fortjeneste.. :rolleyes:

Jeg har nu kørt med 4 150'ere, og 2 130'ere i kortere og længere tid, og er selv overordnet positiv omkring dem. Nogle larmer mere end andre, uafhængigt af størrelsen synes jeg, om det så er afhængigt af hvor længe pumpen har kørt, hvornår den er produceret osv., foruden hvilken styrke den kører med skal jeg ikke kunne sige. Den eneste pumpe jeg har haft i stykker var en 150'er der havde en sten i klemme som jeg ikke var opmærksom på, hvilket har gjort at den ene rotor kører langsommere, så det skal jeg have fat i Carsten omkring efter nytår.
Mit 250 liters -nedlagt-
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af PoulD »

Bergenser skrev:Hejsa
jeg er ved at være lidt træt af min må jeg indrømme.
Jeg har 2 stk. 150ere i mit 325liters placeret lodret i hver side på alternating gyre flow.
Nu er den ene af de 2 pumper begyndt at strække. Jeg har monteret A på begge sider og nu er den ene side begyndt at stoppe.
Jeg kan skille den ad, rense den, starte den op som normalt, men efter ca. et døgn så er det kun den ene side der kører rundt.
Der er ikke nogen overskydende A rotere i kassen, så jeg kan ikke skifte den. Må nok en tur hos Carsten og forhører mig.
Har i andre oplevet samme fejl?
gyre pumpe1.png

Mvh Peter
Den afbillede pumper overholder i hvert fald ikke de fastlagte normer i tidligere EF forordning (EØF) nr. 1677/88

Enten må billedet være taget med et ekstremt fiskeøjeobjektiv eller også tror jeg pumpen (ophæng) er samlet forkert. Kunne det måske være derfor den stopper?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 213
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leth »

Jeg blander mig lige i debatten.
Jeg har pt 6stk rotor der er knækket.
Jeg har fået 4stk nye fra Carsten uden beregning.
Sidste gang sendte han skumovertræk med,
Dette har jeg brugt i 14 dage og har ikke ødelagt noget siden 7-9-13
Flowet er tæt på det samme.
Den nye type rotor der er til 130 modellen med kraftigere og færre blade, er stadig
ikke kommet til 150 modellen og Carsten kender ikke leveringstidspunktet.
Jeg vil da gerne indrømme at jeg er godt tilfreds med pumpens ydelse, når den kører, men har været tæt på at smide den ud og købe tunze eller Vortech.
Ulempen ved at de rotor knækker hele tiden er også, at så står akvariet uden cirkulation, hos mig i måske 2 dage og det er bestemt ikke optimalt, samt at der er ny indkøring af pumpe hele tiden.
Synes heller ikke jeg kan få den til at blive så lydsvag som den var for et halvt år siden, jeg håber det kommer når disse rotor har kørt noget længere tid.
/Tony
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Anden »

peder skrev:Ifølge tråd på RC er de nye rotorblade ikke standard på 150 modellen men skal tilkøbes ved siden af!!, hvilket jo er helt gak gak man erkender der et problem med de oprindelige men fortsætter med at levere dem som standard hvis man køber en ny pumpe.
Det er sku' for ringe.
Hvis man køber hos decocean (de andre ved jeg ik noget om) få man da de nye rotore med men det gælder jo kun 130modellen da de ik er kommet til 150modellen, men ja hvis i vil spare lidt og køber på nettet er det standard der er med.
Billede
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Anden »

Mic4700 skrev: Anders , jeg kan med garanti forsikre dig om , at INGEN fisk er i stand til og banke motordelen af på de nye Vortech Mp40 qd , og Mp60 qd , den eneste der har været lidt bøvl med er Vortech Mp10 qd , da man skal være opmærksom på glastykkelsen max må være 8mm. :y
Jeg har nu selv kørt med min Vortech Mp40 qd i ca. 6 mdr. og pumpen har været renset 1 gang , den er TOTAL lydløs , og kører perfekt , ingen knækkede dele eller knækkede ledninger ved motorhuset , som på Gyre pumperne , du skriver at der max er problemer med 15 stk i norden , den holder bare ikke , jeg kender de første 5 akvarister der dagligt bøvler med knækkede rotere , og pumper der ikke er stabile , ved også at der er en del ret erfarne akvarister der er begyndt og skille sig af med deres Gyre pumper igen , til fordel for Tunze og andre mærker , ret forståeligt da de ikke er lavet for og holde i længden , men man derimod skal være opmærksom på og jævnligt skifte dele på denne pumpe , hvilket ikke er holdbart i længden. :y
Fedt så nu du siger "med garanti" betyder det du vil bytte min knuste motor på min mp60? Ellers må du heller slappe lidt af men garanti og forsikring, din erfaring er ik bedre end vores andres selv om du selv mener du er bedre.
Senest rettet af Anden tirs 29. dec 2015 19:05, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af dyne »

Syntes nu også det lyder mærkelig at fisk skulle være i stand til at flå eller skubbe inderdelen så motordelen falder ned den magnet er da ret kraftig
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af peder »

Anden skrev:
peder skrev:Ifølge tråd på RC er de nye rotorblade ikke standard på 150 modellen men skal tilkøbes ved siden af!!, hvilket jo er helt gak gak man erkender der et problem med de oprindelige men fortsætter med at levere dem som standard hvis man køber en ny pumpe.
Det er sku' for ringe.
Hvis man køber hos decocean (de andre ved jeg ik noget om) få man da de nye rotore med men det gælder jo kun 130modellen da de ik er kommet til 150modellen, men ja hvis i vil spare lidt og køber på nettet er det standard der er med.
Her And, de er skam kommet til 150 :naughty:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af peder »

En anden type end til model 130!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 213
Tilmeldt: tirs 18. okt 2011 22:00
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af Leth »

Peder hvor har du fundet dem?
Carsten har dem ikke.
Jeg skal bare have et sæt ASAP :y
/Tony
Nuværende uden

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Brugeravatar
decocean
Forhandler
Forhandler
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors 27. nov 2008 20:49
15
Postnummer: 4370 Store Merløse
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Store Merløse
Kontakt:

Re: Maxspect Gyre pumpe

Indlæg af decocean »

I de 17 år jeg har været professionelt i branchen, har jeg solgt pumper fra stort set alle kendte mærker. Dvs. : Sacem, Sicce, Eheim, Project, Aquael, Newjet, Aquabee, Eden, Laguna, Tunze, Red Dragon, Vortech, Jebao, osv, osv. Ingen af disse mærker har været fejlfrie, for det fejlfrie findes ikke til den pris vi har råd til at betale.
I mine øjne kan man vurdere et produkt ud fra 2 kategorier : hvor høj er fejlprocenten, og hvorledes håndterer producenten situationen hvis fejl opstår.
Jeg har prøvet at sælge pumper fra et meget dyrt Tysk mærke, og et meget dyrt Amerikansk mærke. Jeg fravalgte begge mærker, da fejlprocenten var for høj, og service var ikke eksisterende.
Hverken Maxspect eller undertegnede, har stukket halen mellem benene, hvis en Gyre har fejlet. I har altid fået det repareret eller ombyttet så hurtigt som det har kunnet lade sig gøre.
Jeg har solgt over 600 Gyre i Skandinavien, og har haft følgende reparationer :
2 strømforsyninger
8 controllere (skete kun i de første 3 måneder fra Gyren kom på markedet)
6 pumper (pga sprækket ledning – ledning blev forbedret for 4 måneder siden)
12-14 rotorer
Hvis I synes at 30 reparationer på over 600 pumper er meget, så……
Hør her - alle pumper er gode til noget, og dårlige til noget andet. Den ene pumpe type passer bedst i et akvarie, og den anden i et andet. Jeg har før fået suget søharer ind i diverse pumper, men med Gyren, kan søharen vandre henover uden problemer. Om Gyren også er mere ”søanemone venlig”, ved jeg ikke, men overflade suget per kvadratcentimeter er i hvert fald mere blidt.
Jeg har skum-beskyttere og de nye typer rotorer på lager nu. Kan købes i butikken, webshoppen, eller hos de butikker der også forhandler Gyre.
Vi ses i butikken

Mvh. Carsten
DecOcean Aquarium
http://www.decocean.dk
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"