"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Defekt retur pumpe :(

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Defekt retur pumpe :(

Indlæg af Brian »

Min Deltec 5250 skal et smut til tyskland... Dels bliver den så sindsyg varm at du slet ikke kan røre den og så er den også begyndt at lække saltvand rundt ved el boksen der sidder på toppen af den....

Det er jo alt sammen træls, men værst er at jeg mister skummer, calcium reactor, vand påfyldning, 6000 L/h cirkulation.....

Cirkulation skal jeg nok skabe med min stream og lidt powerheads. Men hvor længe ville i turde gå uden skummer på systemet ??

Håber at de er hurtige nede i tyskland !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
malawifisk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 17:27
19
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark, Jylland, v. Århus
Kontakt:

Indlæg af malawifisk »

Kan du ikke låne en et sted?, jeg har ikke en men der må da være en der har en i overskud.

Af tid ved jeg ikke, men mon ikke at der sagtens kan gå en uge til 14 dage.!!
Martin

Saltvand gør sindet roligt og pungen tynd.
_____________________________________________________________
740l + 150l sump,
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

med et par ekstra vandskift og ingen fodring, kan der nok godt gå en pæn rum tid uden problemer.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Surt Brian, men jeg er bange for at der sagtens kan gå endda noget tid inden du har den tilbage. Har du ikke en eller anden form for pumpe du kan bruge midlertidigt? Bare en powerhead med rimelig løftehøjde så du kan holde gang i systemet. 1000 l/t er trods alt bedre end ingenting.
Der må da være en i nærheden af dig der lige kan hjælpe, jeg kunne sagtens låne dig en pumpe, men der er nok lige langt nok for dig på din jernhest.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Brian, jeg har en Deltec 5250i du kan låne. Så stik næsen forbi Viby, næste gang du er i Århus.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja det skal vise sig hvor lang tid der går. Nu er den pillet fra og jeg tager på posthuset med den om lidt.
Baljen har nu 2x 1000 L/h PH og min stream. Jeg vil kigge lidt på om jeg ikke kan stille skummeren op midlertidig på baljen.
Og så kommer fiskene på en lille kur ;)

Alt efter hvordan det går med skummeren vender jeg tilbage til dig Claus - tak for hjælpen uanset hvad det bliver til.

Måske jeg bare vil se den 1 uge an med gode vandskifte....

Lige et billede af hvordan den skiller salt ud i samlingen. Jeg havde desuden låget af el boksen og kan se ned igennem ledningsgennemføringen til selve pumpen at der er salt dernede :twisted:
Så jeg håber faktisk på at få en ny da det kun kan være et spørgsmål om tid inden det korrodere og giver overgang !

Billede
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Der er ikke noget skidt der ikke er godt for noget andet....

Har nu fået rengjort min sump, skummer og kalkreaktor. Hold fast hvor der gror underlige ting overalt som ikke er til at få af ;) Fik også limet udløbet på sumpen, min bobble fælde og andet der med tiden var gået lidt løs....

Så nu står alt som nyt og så er det vist bare at vente ;)

Men alt ser ud til at trives so far(1½ døgn hehe) :

Billede

Billede
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Jeg havde et lignende problem med et deltecpumpe. Jeg ville dog lige nærstudere problemerne og skilte pumpen ad og da rotoren skulle af.......dooooooowwwwww......ja, så lykkedes det mig at krække akslen og den har siden ligget i en papkasse og samlet støv.

Er der nogen af jer der ved om det kan betale sig at få den lavet, eller skal jeg lade den være et evigt minde om mine håndværksmæssige evner ?
Med venlig hilsen

Thomas
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Pyha det ved jeg ikke men det ville jeg da tro ?

Kan lige tilføje at Claus idag kommer forbi med en pumpe så jeg kan op og kører helt normalt igen. Tør ikke lige blive ved med at vente på den reperation - det skulle jo ikke undre mig at der er et eller andet galt når den kommer tilbage :(

Og hold da op for en hinde der ellers er kommet på overfladen af vandet. Hurra for overløbets opfindelse ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Kan da lige lukke tråden af med at det endte med at jeg fik en sprit ny pumpe fra Deltec. Dog ikke uden regning da de mente at der var en pakning der var ødelagt(kan jeg nu ikke helt se) - men hva jeg fik en ny pumpe for små 550 kr med fragt !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"