"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søges - Brugere af Deltec Ca-reaktor !

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Søges - Brugere af Deltec Ca-reaktor !

Indlæg af Brian »

Hejsa

Jeg har selv en Deltec PF500 Kalkreaktor, men har til tider svært ved at holde min Ca som til tider er helt nede på 380-390 stykker(ligger dog mest på 400).
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre med Deltec reaktor som bruger Rowa medie i den.

Hvor meget medie bruger jeres reactor ?
Co2 bobler ind og vand-dråber ud antal ?
Fødepumpe, hvor mange liter ?

Jeg syntes at jeg køre min sådan ret hårdt men det er som om det ikke er nok - men den "spiser" nu heller ikke så meget medie derfor disse spørgsmål. Min kH ligger på 7-8 stykker ret stabilt. Men den reaktor jeg har er også kun beregnet til et 450 liters akvarie fra producentens side - jeg har jo nok sådan cirka 600 liter vand ialt i mit system, så måske den er for lille ? I starten da jeg ikke havde så mange stenkoraller var den svær at holde nede på 460 :D Men nu er det altså gået den anden vej....
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hmmm jeg er da vist lidt alene med en Deltec reaktor blandt forummets 60+ brugere ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jon
Reactions:

Indlæg af Jon »

Hej Brian
Har du fået reaktoren til at makke ret?
JEg går selv og tænker på at købe den samme. Kunne være fedt hvis der var lavet en reaktortest hvor pf500 indgik.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tjaa jeg har den da stadig og bruger den da også. Og jeg vil heller ikke give den noget dårligt ry da det virkelig er en lækker sag og deres flurized primcip er også fedt.
Men med den på baljen, kalkmixer, kalkvand, væsker, pulver, you name it, min calcium kommer bare ikke over 400/410 !!
Men jeg klager ikke da alt bare gror som ind i helvede ;)

Men mon ikke du skal have en noget større til din balje størrelse ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jon
Reactions:

Indlæg af Jon »

I følge Deltecs hjemmeside så skulle PF500 være ok til 900 liter(heavy stocking). Jeg kan købe en brugt en til 2300, den der hedder PF600S hvor der kan være 20kg rowa i. Jeg tror bare det bliver for volsomt og klodset. Hvis de kan levere kalk som deltec påstår, så burde den lille være fin - den er lettere at løfte op og ned af sumpen. Men det virker godt nok mærkeligt at din calcium ikke kommer højere op.
Har du forøvrigt haft problemer med grus i pumpen på grund af det specielle princip?
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Brian kan du ikke bare give lidt calcium ved siden af vis man da må det selom man bruger Kalkreaktor.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Brian hvis alt gror perfekt, hvad er så problemet?

Du har jo meget som bruger kalk.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jon - Nej der sidder svampe som sikre at der ikke kommer grus i. Du skal se den i aktion det ser sgu lækkert nok ud når det hele står og syder. Og ja de kan altså sparke noget saft ud, da jeg fik min på i starten hvor behovet ikke var så stort, var jeg ved at smadre alt fordi den bare væltede kalk i baljen :)

Jason - Nævn en produkt jeg tror jeg har prøvet. Dertil har jeg rodet med pH, magnesium, strontium, mm, for at se om der var nogen indvirkning.

Lars M - Ja jeg har snart ikke andet end ting der bruger kalk, og da mine koraller gror fantastisk og mine muslinger snart kan bruges som frokost tallerkner er jeg ikke i tvivl om hvorfor det er som det er.
And if it aint broken, then why fix it ! Blot fordi bøgerne siger 420-440....
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Hej Brian

Jeg har en P500. Jeg har fyldt den op til "max"-mærket med Rowalith C+ samt ca 10% Grotech Magnesium pro i toppen. Jeg kan holde Ca på ca. 400-420, hvilket er det, jeg går efter.

Jeg doserer en bobbel CO2 i sekundet og flowet er en hurtig sekvens af dråber (lige før det bliver til en stråle).
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg kører min på samme måde også ang Co2 og udløbet. Måske den bare er for lille til min besætning i baljen ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

På den anden side, hvis den kan holde Ca-niceauet på omkring 400 (+/- lidt) og alt stortrives, er der vel ingen grund til at gøre yderligere. Med en overdimensioneret reaktor kunne man i værste fald frygte, at du kunne gå hen og få en al for høj KH og/eller en alt for lav pH.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja bestemt ;)

Ved i andre der bruger den hvor meget rowa i bruger ? Jeg har et stykke maler tape på siden af min og der har jeg sat et par datoer(kan godt smide et billede).
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Re: Søges - Brugere af Deltec Ca-reaktor !

Indlæg af Claus »

Brian skrev:Hejsa

Jeg har selv en Deltec PF500 Kalkreaktor, men har til tider svært ved at holde min Ca som til tider er helt nede på 380-390 stykker(ligger dog mest på 400).
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre med Deltec reaktor som bruger Rowa medie i den.

Hvor meget medie bruger jeres reactor ?
Co2 bobler ind og vand-dråber ud antal ?
Fødepumpe, hvor mange liter ?

Jeg syntes at jeg køre min sådan ret hårdt men det er som om det ikke er nok - men den "spiser" nu heller ikke så meget medie derfor disse spørgsmål. Min kH ligger på 7-8 stykker ret stabilt. Men den reaktor jeg har er også kun beregnet til et 450 liters akvarie fra producentens side - jeg har jo nok sådan cirka 600 liter vand ialt i mit system, så måske den er for lille ? I starten da jeg ikke havde så mange stenkoraller var den svær at holde nede på 460 :D Men nu er det altså gået den anden vej....
Brian, er det ikke en pf509 du har på dit akvarie?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jo det er det :oops: Min fejl ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Hehe. Det var bare lige for at undgå misforståelser.
For hvis PF500´eren ikke var stor nok til dit akvarie, når den skulle kunne bruges op til 900 liter med stor belastning, så kunne det da godt være at kalkreaktorerne slet ikke var så gode endda.
(Og det skulle de jo helst være, for jeg har lige købt en PF600... ;-) )
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

hej brian har du prøvet at måle hvor meget ligger på i udgang på reaktoren? hvis ja hvor meget så?
har selv en schuram med a.r.m

kaos
Kimos
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 119
Tilmeldt: søn 22. aug 2004 13:38
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense SØ.

Indlæg af Kimos »

Hej kaos!
Kan du styre reaktoren med A.R.M. indholdet, bliver vandet i reaktoren helt hvidt eller er det klart, hvor meget CO2 bruger du i min.

Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"