"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Jesper ØH
Reactions:

Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg har købt mig et JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg. Jeg har også købt det store silikatfilter på 14 L. Jeg er i tvivl om det sidste lille filter skal blive, eller det skal tages af, når det store silikatfilter skal monteres ? Billedet er af det lille filter.
Vedhæftede filer
image.jpg
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Marco R »

Jesper ØH skrev:Jeg har købt mig et JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg. Jeg har også købt det store silikatfilter på 14 L. Jeg er i tvivl om det sidste lille filter skal blive, eller det skal tages af, når det store silikatfilter skal monteres ? Billedet er af det lille filter.
Hej Jesper,

Det ligner et magen til mit (se eventuelt første side under teknik i min signatur for billeder), og der har jeg pillet det filter af, da det er unødvendigt, da det vidst er noget til drikkevand, hvis du bruger det til dette :happy:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Carsten »

Det T33 filter er så vidt jeg husker et aktivtkulfilter, som fjerner smag og lugt.
I Danmark burde det være overflødigt, men det skader jo intet at det sidder der.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Jesper ØH »

Mange tak til jer begge to :GO Jeg afmonterer det lille filter, inden anlægget startes op. Er mega spændt på hvor meget vand anlægget kan lave her.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Carsten »

Jesper ØH skrev:Mange tak til jer begge to :GO Jeg afmonterer det lille filter, inden anlægget startes op. Er mega spændt på hvor meget vand anlægget kan lave her.
Du skal være p.... forsigtig med de der connectere til slangerne. Det er noget slemt skod.
Jeg har flere af dem som ikke kan blive tætte. Så jeg køber nogle nye, som ikke har den blå låsering
http://www.iemgmbh.de/umkehrosmose-shop ... c-25_44_64" onclick="window.open(this.href);return false;

For et par år siden, skrev rent-postevand at de der connectorer var dårlige, men i dag har han ikke andet :dizzy:
Jesper ØH
Reactions:

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Jesper ØH »

Carsten skrev:
Jesper ØH skrev:Mange tak til jer begge to :GO Jeg afmonterer det lille filter, inden anlægget startes op. Er mega spændt på hvor meget vand anlægget kan lave her.
Du skal være p.... forsigtig med de der connectere til slangerne. Det er noget slemt skod.
Jeg har flere af dem som ikke kan blive tætte. Så jeg køber nogle nye, som ikke har den blå låsering
http://www.iemgmbh.de/umkehrosmose-shop ... c-25_44_64" onclick="window.open(this.href);return false;

For et par år siden, skrev rent-postevand at de der connectorer var dårlige, men i dag har han ikke andet :dizzy:
Lyder ikke godt :/ Krydser fingre for det ikke pisser ud af anlægget når det startes op. Super du skriver det, så jeg er forberedt :GO
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Marco R »

Jesper ØH skrev:
Carsten skrev:
Jesper ØH skrev:Mange tak til jer begge to :GO Jeg afmonterer det lille filter, inden anlægget startes op. Er mega spændt på hvor meget vand anlægget kan lave her.
Du skal være p.... forsigtig med de der connectere til slangerne. Det er noget slemt skod.
Jeg har flere af dem som ikke kan blive tætte. Så jeg køber nogle nye, som ikke har den blå låsering
http://www.iemgmbh.de/umkehrosmose-shop ... c-25_44_64" onclick="window.open(this.href);return false;

For et par år siden, skrev rent-postevand at de der connectorer var dårlige, men i dag har han ikke andet :dizzy:
Lyder ikke godt :/ Krydser fingre for det ikke pisser ud af anlægget når det startes op. Super du skriver det, så jeg er forberedt :GO
Nu ved jeg ikke, hvilket osmoseanlæg som du har Carsten, men nogle af de andre som har dette anlæg, har jeg ikke hørt om dette, og jeg har nu heller aldrig oplevet det, og jeg synes, at de sidder rigtig godt fast og er tæt, men selvfølgelig kan alt gå i stykker, og de kan være lidt tricky at klikke af de der blå låseringe, men tæt er de :happy:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Carsten »

De connectore fyldte med den membran og hus som jeg lige har købt.
Ellers brugte jeg dem som jeg linkede til.

Hvis man kan få dem tætte, så er de gode nok. Det er jo ikke noget man skiller ad
jævnligt. Men da mit osmoseanlæg sidder så en slange der ryger af, kan få fyret og vaskemaskine til at kortslutte.
Så jeg skal være 100% sikker.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Marco R »

Carsten skrev:Men da mit osmoseanlæg sidder så en slange der ryger af, kan få fyret og vaskemaskine til at kortslutte.
Så jeg skal være 100% sikker.
Den del vidste jeg selvfølgelig ikke, og så kan jeg godt følge dig i, at du går med livrem og seler, og havde selv gjort det samme på det punkt :y
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Hjælp til JG Sidestream 500 GPD osmoseanlæg.

Indlæg af Ole Bach »

T33 filteret skal tages fra. Det er et mineral filter der tilføjer mineraller til vandet efter udløb. De nye T33 filtre der kommer med eksempelvis det nye 600GPD anlæg ser sådan her ud: Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"