"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ph controller kan ikke stilles..?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af MoG »

Enten gør jeg noget forkert eller også er der sgu noget galt med min ph controller ..

Når jeg skal stille den på Hi Lo bliver det samme tal når jeg skifter mellem dem.

Ville sætte Hi på 6.85 og Lo på 6.75 , men så snart jeg har stillet den ene og vipper knappen over på den anden, så skifter den forrige indstilling til den anden jeg lige har lavet.. Uanset hvilken en jeg stiller først , så ændrer den sig til samme tal begge steder..

Nogen der har en forklaring ?
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg


Morten
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Monica&Jacob »

mener det er fordi du ændre begge når du indstiller den ene.
Lav indstilling har betydning på høj indstilling og omvendt. Du skal fin indstille til de begge passer ind. ( hivs jeg husker rigtigt. )


Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 06:25
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2012

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Cido »

Er HI-A og LO-A knappen ikke til at vælge og du vil sætte udgangen når ph er henholdsvis over eller under setpunket ?
Jeg tror ikke at du kan bestemme hvor langt den evt. går over/ under setpunket, det ligger nok fast, måske omkring ph 0.05

Mvh Lars


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af AndersBoerglum »

Cido skrev:Er HI-A og LO-A knappen ikke til at vælge og du vil sætte udgangen når ph er henholdsvis over eller under setpunket ?
Jeg tror ikke at du kan bestemme hvor langt den evt. går over/ under setpunket, det ligger nok fast, måske omkring ph 0.05

Mvh Lars
Enig.


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Monica&Jacob »

misforstod spørgsmålet... enig med de andre


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Bingocaller »

Jeps - så HI LOW bestemmer om strømmen skal være til ved højere eller lavere værdi - prøv at sætte en lampe i - så er det nemmere lige at skrue sig ind på - det er lidt den omvendte verden oppe i hoved

Men kort fortalt skal den være ON når din PH er HØJERE end det du sætter den til. Så vil den slukke for magnetventilen når du når UNDER det du sætter den til.


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af MoG »

Takker for svarene.. Er nok lidt sløv i optrækket , men ved ikke om jeg er helt med..
Skal der ikke være et spænd mellem 0.5-1.0 hvor den tænder og slukker? Hvordan skal den ellers stilles, hvis ikke jeg kan lave de to forskellige punkter på Hi-Lo?


Morten
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Bingocaller »

Den fortsætter - det gjorde min ihvertfald til et lille stykke under der hvor du har sat den til at tænde igen for co2 - så har du noget puffer i den stigende ph værdi = tid indtil den begynder igen


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af StarF »

MoG skrev:Takker for svarene.. Er nok lidt sløv i optrækket , men ved ikke om jeg er helt med..
Skal der ikke være et spænd mellem 0.5-1.0 hvor den tænder og slukker? Hvordan skal den ellers stilles, hvis ikke jeg kan lave de to forskellige punkter på Hi-Lo?
Hi / Lo bestemmer hvordan enheden reagere. Skal den holde Ph under en værdi, eller over en værdi. Hysterix, som er den du tænker på kan man som regel ikke indstille selv, den er typisk forsat til 0.05 af den værdi man sætter. Så sætter du den til 7.3 vil den slukke for co2 når den rammer 7.25 og åbne når den rammer 7.3 f.eks. Håber det giver mere mening nu.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af MoG »

Enten snakker vi forbi hinanden , eller også er det mig der ikke fatter en brik! :wink:

Ud fra det du/i skriver, skal der jo stadig være to punkter hvor den slår til og fra. Men problemet er jo netop at jeg ikke kan lave to forskellige punkter!? Den står ens på Hi/Lo? Når jeg justerer den ene, så ændres den anden til nøjagtig samme værdi..

Starf:
Havde lige skrevet ovenstående inden jeg så dit indlæg .

Tjoo.. Skal det forstås sådan at alt er ok, selvom den står på eks. 6.85 på begge?
Men hvorfor er der så muligheden for at indstille , når den kun kan stå på det samme på begge?


Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af MoG »

Så er der banko, fuld plade og det hele!! . Nu gik det sgu op for mig hvad i mener .. :biggrin:

Det er det der med lige at læse det ordentligt.. :wink: Tak for hjælpen..


Morten
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Ph controller kan ikke stilles..?

Indlæg af Bingocaller »

MoG skrev:Så er der banko, fuld plade og det hele!! . Nu gik det sgu op for mig hvad i mener .. :biggrin:

Det er det der med lige at læse det ordentligt.. :wink: Tak for hjælpen..
Hahahaha det var godt - Det tog sgu også mi noget tid at gennemskue det - jeg ville også have at min skulle have 2 værdier når der nu var high og low

Men det hjælper måske lidt når man tænker over den ene ende af skalaen aldrig skal bruges - enten er ph der hvor den tænder eller under - så den kommer i teorien aldrig til at stige over den ph værdi du har sat den til


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"