"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Optimaxx LED lys

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
soffer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 358
Tilmeldt: lør 5. okt 2013 11:58
10
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Haderslev

Optimaxx LED lys

Indlæg af soffer »

Hejsa

Er der nogen der kender noget til de lamper her, de er da rimelig billige også kan de arbejde sammen med Apex.

De for gode anmeldelser fra bruger rundt omkring

http://www.ocreef.com/optimaxx_led_lights
Vh
Søren
61 60 02 64

Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

Den ene lampe ligner en der også blev spurgt om i går.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=67222" onclick="window.open(this.href);return false;

Om de er gode? aner det ikke. Men pas nu på med at købe noget i udlandet, du aldrig kommer til at kunne få reklamation på, hvis det går i stykker.... eller også så sørg for at det er så billigt, at du bare kan købe en ny hvis noget går i stykker.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Jeg har prøvet at søge en del efter info omkring den og det jeg har kunne finde er at det er den samme som denne Lt lampe
http://www.ukmarinelighting.co.uk/sl-a0 ... -107-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

De som har købt den og som har anbefalet den siger at de har solgt deres Maxspect til fordel for denne..

Forbrikken som laver dem har fortalt mig at alle reservedele er plug and play så hvis den går i stykker kan du selv udskifte den defekte del derhjemme.

Jeg har kun kunne finde denne anmeldelse på den.
https://www.ocreef.com/wordpress/?p=103" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg overvejer selv meget at få en model hjem til afprøvning.
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

cooltaz skrev:De som har købt den og som har anbefalet den siger at de har solgt deres Maxspect til fordel for denne..
Det tvivler jeg godt nok på... det ligner jo en ret dårlig tyk efterligning. Kan så også hilse at sige at de lyver i deres specs. Cree laver ikke 420nm-430nm og 14000-18000k led's.

Det lyder nærmere som noget nogle der prøver at sælge deres produkter kunne finde på at sige... og de har jo allerede løjet mindst en gang.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Hvad for dig til at tvivle på det ???
Er det fordi det er en kina lampe ???

Optimaxx Bruger samme cree led som Maxspect..

Den er bygget op på stort set samme måde som Maxspect..

Den har Bedre programmerings muligheder end Maxspect da den kan styre 4 kanaler som kan indstilles via 9 punkter som også kan indstilles efter årstiderne..

Maxspect har kun 2 kanaler med færre punkt indstilling..

De danskere som har købt en af deres modeller som jeg har snakket med har været tilfreds med produktet..

Det påstår de heller ikke at deres leds er..
Det er en af deres forhandler som har lavet en fejl ;)
De rigtige specs. som jeg har fra forbrikken af er dem her.

Color Ratio
Royal Blue: Blue: :White 6500K: White 8000k = 6: 12: 12: 6

Emitting Color
Royal Blue 450-465nm, Blue 465-485nm, White 6500K-8000k, White 8000K-12000k
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Carsten »

cooltaz skrev:Hvad for dig til at tvivle på det ???
Er det fordi det er en kina lampe ???

Optimaxx Bruger samme cree led som Maxspect..

Den er bygget op på stort set samme måde som Maxspect..

Den har Bedre programmerings muligheder end Maxspect da den kan styre 4 kanaler som kan indstilles via 9 punkter som også kan indstilles efter årstiderne..

Maxspect har kun 2 kanaler med færre punkt indstilling..

De danskere som har købt en af deres modeller som jeg har snakket med har været tilfreds med produktet..

Det påstår de heller ikke at deres leds er..
Det er en af deres forhandler som har lavet en fejl ;)
De rigtige specs. som jeg har fra forbrikken af er dem her.

Color Ratio
Royal Blue: Blue: :White 6500K: White 8000k = 6: 12: 12: 6

Emitting Color
Royal Blue 450-465nm, Blue 465-485nm, White 6500K-8000k, White 8000K-12000k
Har du et link til fabrikanten??
Har googlet den, og fik ikke noget resultat
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Det er de oplysninger jeg har fra deres sælger på forbrikken...

Det er også svært at finde oplysninger omkring lampen da oplysningerne er få og at den går under flere navne..
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Detail Specifications
LED Type 3W High Efficiency LED
LED Chip Brand CREE (Epistar, Bridgelux are also for optional, as your demand)
LED Quantity 36PCS
Color Ratio Blue: White = 20: 16 (or decide by customer)
Emiiting Color Blue 450-465nm White 8000k(or decide by customer)

Certification CE, RoHS
Input Voltage 110-264VAC
Working Frequency 50/60HZ
Working Current 700mA
Rated Power 108W
Total Luminous Flux 5400LM
Beam Angle 120°(90° is also for optional, as your demand)

Casing Material Aluminum Alloy
Shell Color Black (Silver and white are also for optional, as your demand)
Product Size 600*272*47mm
Package Size 666*338*118mm
Net Weight 4.1KG
Gross Weight
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Benny »

cooltaz skrev:Det er de oplysninger jeg har fra deres sælger på forbrikken...

Det er også svært at finde oplysninger omkring lampen da oplysningerne er få og at den går under flere navne..
Og du mener ikke det burde fortælle dig noget om kvaliteten, når oplysningerne er svære at få fat i og at det er "nødvendigt" at sælge lampen under flere navne, og når man bare laver en dårlig efterligning af maxspect :BA
Hilsen
Benny
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

cooltaz skrev:Hvad for dig til at tvivle på det ???
Fordi hvis du har haft en maxspect i hånden og ved bare lidt om hvordan varme føres væk, så kan du se at det der er en noget dårlig efterligning. Der er en plade under hele kølepladen med kun små huller, pladen vil blokere for varmeudvekslingen. Og dermed vil den lampe for det meste skulle bruge de indbyggede blæsere til at holde sig kold. Men ok... folk der ikke ved bedre kunne vel godt finde på det.
cooltaz skrev:Er det fordi det er en kina lampe ???
Jeg er ærlig talt ligeglad med om det er en kina lampe. Maxspect er jo også et kinesisk firma og jeg er fuldt ud tilfreds med mine Jebao pumper. Men de lyver i deres specs så hvorfor skulle de ikke lyve om alt muligt andet? Cree laver heller ikke 8000K-1200K leds..... så ja. De lyver stadig, hvis de nye specs du er kommet op med, er de rigtige.
cooltaz skrev:Optimaxx Bruger samme cree led som Maxspect..
Nej... prøv nu lige at bruge bare 2 min på at studere hvilke led's der er på en maxspect og så se hvad du selv skriver engang. Og hvis de specs du skriver er rigtige, så mangler der i den grad noget i det røde, evt noget grønt og violet/uv spectrum før den er "full spectrum". Faktisk er de specs du lister nærmest værre for koralvækst end dem der står på hjemmesiden. Maxspect kommer inden omkring det røde og grønne spectrum ved at have et par 3000k dioder og så har de 410-420nm dioder for at dække noget af UV spectrummet.
cooltaz skrev:Den er bygget op på stort set samme måde som Maxspect..
Selvfølgelig... selv dårlige kopier plejer at ligne det de prøver at efterligne bare lidt.
cooltaz skrev:Den har Bedre programmerings muligheder end Maxspect da den kan styre 4 kanaler som kan indstilles via 9 punkter som også kan indstilles efter årstiderne..

Maxspect har kun 2 kanaler med færre punkt indstilling..
Ja det har du ret i. 1 point til kopien med hensyn til kanaler der kan indstilles. Dog er det totalt ligegyldigt med 4 kanaler hvis lampen alligevel kun har 2 eller 3 forskellige slags LEDs, som du skriver den har. Maxspect er dog stadig langt foran på point. Men årstiderne? det er da en ligegyldig ting til dagligt...
cooltaz skrev:De danskere som har købt en af deres modeller som jeg har snakket med har været tilfreds med produktet..
Kan den lyse? ja... Kan den lyse stærkt nok? ja... kan der vokse koraller under lyset? ja... giver lyset de bedst kendte betingelser for koralvækst? klart nej...

2300kr + porto for en 108 watt version? Meh.. så hellere en bedre original købt i Danmark med dansk 2 års reklamation i stedet for 1 års UK reklamation på en kopi lampe du ikke aner noget om.

Eller hvis du absolut vil spare penge, så gå efter den her http://www.ukmarinelighting.co.uk/ocean ... -109-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false; Der lyver de da i det mindste ikke med specs, den har et fint bredt full spectrum lys og den er til at betale. Plus den er simpel i opbygning, så det er noget der højst sandsynligt kan laves af en, der ved bare lidt om elektronik. Ja der er ikke solopgang/solnedgang i... men du, dine fisk og evt dine koraller overlever nok.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Kodyl
Hvis du prøver at bruge 2 min og læsere alle de links jeg har lagt op omkring lampen i denne tråd. Før du begynder at antage en hel masse som ikke passer.. så vil du hurtig finde ud af at bla. din påstand om at den ikke har fuld spektrum ikke passer ;)

Jeg syntes det er fint med kritik men det skal også være sagligt.. og det er din bestemt ikke.


Benny
Ikke nødvendigvis. ..
Det kunne Være at denne model lige var kommet på market.. De andre modeller som de laver er der masser info om på nettet... at modellen går under flere navne betyder ikke at den er dårlig. Blandet går Zetlight 6600 også under flere navne.. og det er bestemt ikke en dårlige lampe ;)
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

cooltaz skrev:Kodyl
Hvis du prøver at bruge 2 min og læsere alle de links jeg har lagt op omkring lampen i denne tråd. Før du begynder at antage en hel masse som ikke passer.. så vil du hurtig finde ud af at bla. din påstand om at den ikke har fuld spektrum ikke passer ;)

Jeg syntes det er fint med kritik men det skal også være sagligt.. og det er din bestemt ikke.
Min kritik kunne nærmest ikke være mere saglig.... hvad er det præcist du mener jeg skulle ha sagt der ikke er sagligt? For mig er det tydeligt at du ikke ved noget som helst om lys spectrum og valg af dioder. Og så er min kritik nu egentlig også mere rettet mod det at du hentyder kopien skulle være bedre, når den tydeligvis ikke engang kommer op på siden.... Og så er min kritik vel også lidt imod ikke at stole på et firma, som tydeligvis lyver.

"alle de links du har lagt op"?!?... du har lagt ét link op, som var den første hjemmeside hvor det viser at. Det i hvert fald ikke kan være cree dioder der er i den version af lampen, da cree slet ikke laver de dioder, der bliver reklameret med skulle være cree.

Og jo... hvis det er som du skriver at den har Royal Blue, Blue, 6500k white og 8000k white i 6, 12, 12 og 6 stk pr lampe, så er den ikke full spectrum og den vil komme til at mangle noget omkring 410-420nm og 700nm. Og det er præcis der chloryphyll a og chloryphyll f peaker. Skal dog hilse og sige at maxspect heller ikke er perfekt på det her område, da der mangler noget omkring 700nm i razor.
Senest rettet af kodyl man 14. apr 2014 01:35, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Carsten »

Her er så et link til lampen fra Aliexpress
http://www.aliexpress.com/item/120W-Fre ... 01362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

Carsten skrev:Her er så et link til lampen fra Aliexpress
http://www.aliexpress.com/item/120W-Fre ... 01362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LOL... det er maxspect lamper der er på de billeder der viser lyset over akvarierne.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Carsten »

kodyl skrev:
Carsten skrev:Her er så et link til lampen fra Aliexpress
http://www.aliexpress.com/item/120W-Fre ... 01362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LOL... det er maxspect lamper der er på de billeder der viser lyset over akvarierne.
Så langt ned fik jeg ikke scrollet, før end nu :)
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Kodyl
Prøv nu og læs denne anmeldelse https://www.ocreef.com/wordpress/?p=103" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg har bed dig om tidligere og Fortæl mig så om lampen har spektrum og hvilken farver led der er i lampen..... Selv i trådens første link står der at den har fuld spektrum ;)
så hvor saglig er din påstand lige ???

At ukmarinelighting som er en forhandler har lavet en fejl på deres hjemme side er jo ikke ensbetydeene med at lampen er noget lort..

Carsten Wtf...
Den sælger du linker til har sq noget af et forklarings problem..
Det er sq ikke ok at bruge forkerte billeder
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Carsten »

cooltaz skrev:Carsten Wtf...
Den sælger du linker til har sq noget af et forklarings problem..
Det er sq ikke ok at bruge forkerte billeder

Hold mig uden for jeres diskussion.
Du kunne ikke skaffe et link til lampen, på tros af at den måde de data du kom med meget ligner
noget taget fra en hjemmeside.
Så måtte jeg jo selv finde noget frem.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Carsten
Det gør jeg også. :)
Det var bare en kommentar til det link du fandt ;)
Omkring at de havde brugt forkerte billeder i deres annoncen..

Det link jeg har til forbrikken kan du ikke bruge til så meget andet end at læse om deres mange års erfaring osv.. indefor led teknologien..
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Jeg har pt spurgt Paul som har anskaffet sig denne model om hvad han syntes om den...

Hi
Mark told me that you have a LT SL A001 lamp ..
I was wondering if you could tell me a little about your experiences with the lamp?
I think of fan noise, color spectrum, heat, setting of light and how has your sps and lps ruled on the light ...
And finally, do you think this light is better or worse than maxspect R420R?
I ask you because we have a little discussion about this lamp in denmark and many believe that Lt. SL A001 is a cheap and poor copy of Maxspect without full spectrum ..
I hope that you can help...

Paul Slater
Hello mate, well ive seen the maxpect razor and these LT sl a001 are just as good in my opinion my coral growth is superb and also looks great all at a fraction of the price I am well pleased with mine, it's very well built and easy to use and set up your own custom times or use the 4 seasonal preset modes I am 100% happy with mine hope this helps mate any more questions just ask
Paul Slater


Paul Slater
Oh and I would say it's equal to the razor but because it's cheaper then that makes it better
Oh and you can't hear the fans either they are silent.

Skrive hvis der er noget jeg skal spørger ham om...
så poster jeg hans svar her..
Brugeravatar
JobbeDK
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: fre 18. feb 2011 23:47
13
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2011

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af JobbeDK »

Tror det er et giftigt emne at begive sig ud i, men jeg prøver alligevel ;)

Jeg har denne: http://www.fish-street.com/coralbox_m1_ ... ory_id=146
CORALBOX M1

Den ligner umiddelbart utroligt meget en af dem der bliver spurgt på.
Jeg har givet ca. 1000kr for dem og den er faktisk ret ok til den pris.
Pt. køre den over min 150L Cube (D60xB50xH50) og det fungere faktisk ret godt..
Den giver et flot lys som man selv kan indstille i de farver man ønsker via de 4 kanaler.
Jeg ville nok ikke sætte meget lyskrævende koraller under den men ud over det så er jeg ikke i tvivl om at den nok skal virke til mit behov :)

Menuerne er simple og nogenlunde nemme, og fjernbetjeningen der følger med er også udmærket.

Dog irritere det mig en smule at blæseren køre på fuld knald altid.
Den larmer ikke som sådan, men den trækker en del luft ind og man kan tydeligt høre den susen der kommer heraf.
Blæseren har to indstillinger.. On eller Off. Den er on så snart lampen er tændt, og når man som mig køre med månelyset på fra 23 til 10 ja så køre blæseren i døgndrift.
Når lampen fader i lysstyrken så lægger man ikke rigtig mærke til det før den kommer ned på omkring 20%, så begynder man at kunne se at den "hakker" i det.
Men det har jeg vændet mig til så jeg lægger ikke mærke til det længere :)

Ellers en ok lampe til prisen.
Man kan også skifte linserne på lampen med std. cree linser af en anden grad.. Som std kommer den med 60 graders linser, men på min Cube køre jeg uden linserne.

Lidt billeder af lampen:
Std linser, 60 grader
Std linser, 60 grader
Med nye std. cree linser
Med nye std. cree linser
Kanal stik
Kanal stik
Ret pæne lodninger af en kina lampe
Ret pæne lodninger af en kina lampe
Closeup
Closeup
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af kodyl »

cooltaz skrev:Kodyl
Prøv nu og læs denne anmeldelse https://www.ocreef.com/wordpress/?p=103" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg har bed dig om tidligere og Fortæl mig så om lampen har spektrum og hvilken farver led der er i lampen..... Selv i trådens første link står der at den har fuld spektrum ;)
så hvor saglig er din påstand lige ???

At ukmarinelighting som er en forhandler har lavet en fejl på deres hjemme side er jo ikke ensbetydeene med at lampen er noget lort..
Prøv nu lige selv at kigge på det du selv har skrevet indtil videre.... du har ikke tidligere bedt mig læse nogen anmeldelse. Og led'erne i den lampe du nu linker til er nu en ny sammensætning. Den ser der umiddelbart ikke noget ud til at være galt med. MEN DU SKREV JO SELV TIDLIGERE AT DEN KOM MED NOGLE HELT ANDRE LED's. Den du nu kommer med er der i hvert fald røde og ~410nm leds i. Så hvad skal man forholde sig til? og hvor har du rent faktisk tænkt dig at købe lampen henne? fordi man får tydeligvis forskellige led's forskellige steder man handler.

Og nu når man kan se den coralbox M1 adskilt bliver det da kun endnu værre.... den ligner for meget de andre lamper til at det ikke kan være lavet af samme fabrikant. Jeg kan godt forstå de blæsere kører på 100% hele tiden. For det er jo nærmest ikke andet end en tynd aluminiums plade, der skal forstille sig at være køleprofil for led'erne. Den extruderede aluminiumsprofil, som er lampens ydre, der skulle forestille sig at være køleprofil sidder jo 1 cm fra aluminiums pladen og gør intet for at køle. Det er direkte omvendt i en maxspect, hvor det er hele lampen der er køleprofil.

Og så lad os da lige se lidt på hvad Hr. Poul Slater skriver... Han skriver at de skulle koste "a fraction of the cost"

Lad os antage du køber den hos ukmarinelighting. Og lampen er som beskrevet en 108 watt lampe.
Så kommer lampen til at koste dig, uden fragt. Cirka 19kr pr 1 watt led lys. Maxspect ligger på henholdsvis(igen uden fragt) 26,50kr pr watt for 120W og 22,70kr pr watt for en 160W.
19kr pr watt mod evt 22,70kr pr watt er ikke "a fraction of the cost" Det er noget nær samme pris for et dårligere produkt med dårligere garanti købt hos et firma som lyver om specs på lampen.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

[quote="cooltaz"]Kodyl
Hvis du prøver at bruge 2 min og læsere alle de links jeg har lagt op omkring lampen i denne tråd. Før du begynder at antage en hel masse som ikke passer.. så vil du hurtig finde ud af at bla. din påstand om at den ikke har fuld spektrum ikke passer ;)

Jeg syntes det er fint med kritik men det skal også være sagligt.. og det er din bestemt ikke.


Benny
Ikke nødvendigvis. ..
Det kunne Være at denne model lige var kommet på market.. De andre modeller som de laver er der masser info om på nettet... at modellen går under flere navne betyder ikke at den er dårlig. Blandet går Zetlight 6600 også under flere navne.. og det er bestemt ikke en dårlige lampe ;)[/quote]


Har jeg ikke tideliger bedt dig om at læse alle de links jeg har lagt op ???
Prøv at læse overstånede igen ;)

Hvis jeg køber lampen så bliver det igennem forbrikken som jeg pt er ved at forhandle med om at få en test model hjem...samt evt. fremtide prisser ;)
Forbrikken giver 3 års garanti på deres produkter..

De priser du samlinger er jo på en 160.w R420r og en LT 108.w hvilket giver et skævt billede..
Hvis du sameligner en 120.w med en Lt på 108.w for du et mere lige billede af prisbesparelse pr. w som er 7,27.kr pr W i forskel hvilket i min verden er en storbesparelse.

Tager du en Lt lampe på 150w købt i eu og samligner med en 160.w R420r ligger besparelsen på 5.85 kr. w

alle beregninger er lavet uden fragt...
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Benny »

Helt fint hvis du syntes at Zetlight 6600 er en god lampe, så har vi bare vidt forskellig mening om, hvad der er en god lampe. :)
Hilsen
Benny
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Jeg syntes at Zetlight er en helt fin lampe som dækker de flestes behov...
Jeg har ihvertfald ikke hørt noget dårligt om den..

Men Fair nok at vi ikke har samme smag det skal der også være plads til :D
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Så er LT SL A001-60 bestilt.. :)
Jeg regner med at få den i løbet af næste uge.. Hvis der er en der har en par måler i Nordsjælland skal i være Velkomme til at komme forbi og måle på den... :)
Brugeravatar
soffer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 358
Tilmeldt: lør 5. okt 2013 11:58
10
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Haderslev

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af soffer »

cooltaz skrev:Så er LT SL A001-60 bestilt.. :)
Jeg regner med at få den i løbet af næste uge.. Hvis der er en der har en par måler i Nordsjælland skal i være Velkomme til at komme forbi og måle på den... :)
Super det glæder jeg mig til at høre lidt om hvordan du syntes det er :)
Vh
Søren
61 60 02 64

Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Skal nok give lyd fra mig når det kommer...
Imens kan du se billeder og læse lidt om LT modeller på Fb Gruppen
ukmarinelighting
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af Ole Bach »

Benny skrev:Helt fint hvis du syntes at Zetlight 6600 er en god lampe, så har vi bare vidt forskellig mening om, hvad der er en god lampe. :)
Hvad er der galt med Zetlight? Ud over Troels syntes ZT6600 skulle koste knap 9000 så syntes jeg at den fungere framragende.
Jeg har 3 over min balje.
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

så er lampen kommet hjem :) glæder mig til at afprøve den i weekenden :)
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Optimaxx LED lys

Indlæg af cooltaz »

Lampen har nu kørt hele weekenden..
Den er super nem at indstille..
Blæserne køre stort set ikke jeg kan ihvertfald ikke høre dem hvis de gør. Der masser knald på lyset ved 50 % i styrke som jeg pt køre på nu her..
Og alle mine koraller ser ud til at trives rigtig godt under den :)

Den kan bestemt anbefales :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"