"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gul Kirurg er muligvis døende :/

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Gul Kirurg er muligvis døende :/

Indlæg af S1m0n »

Jeg har over de 2 sidste dage observeret min gul Kirurg stå ret stille i vandet, nede i bagerste venstre hjørne.
Den tager umiddelbart ikke imod foder, heller ikke med slukket cirkulation hvor jeg lader enten mysis eller artemia svæve ned foran den.
Den flytter sig endda knapt nok selvom magnet skraberen til ruderne kommer ganske tæt på den.
Har haft fisken i en 2-3uger ca og lige fra start har den være MEGET sky og gemt sig ved det mindste, dog været ude at spise en smule ved fodringer så snart jeg er gået væk fra akvariet igen.
Lige ledes har den altid skyndt sig i skjul når der er gået nogle forbi akvariet.

Umiddelbart tænker jeg det er en kombination af nyindkøbt fisk fra forhandleren som var kommet direkte fra en sending. Den havde vist kun gået 3-4 dage hos forhandler inden jeg hentede den og at jeg ikke har kunne få den til rigtigt at spise.

Er der noget jeg kan gøre her inden det er for sent?

Alle mine andre fisk har det rigtig fint. Har en enkelt anden kirurg i baljen også, en Palet og umiddelbart har jeg ikke set at den skulle tæske den senere tilføjet gule Kirurg.


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gul Kirurg er muligvis døende :/

Indlæg af S1m0n »

Bare lige en status på min daværende meget opgivende gule kirurg. Fra første indlæg blev skrevet, tog den intet føde til sig af hva jeg kunne se ihvertfald yderligere 10-14 dage men blev ved at tøffe langsomt rundt. Jeg mistede lidt fokus på den og lod den egentlig bare helt værre. Idag lod jeg helt overraskende mærke til at den tossede rundt sammen med palleten og jagtede myslis under fodring. Det ser nu ud til den er helt med igen. Endda med en del mere fylde på kroppen. Dejligt når tingene bare går i bedring helt af sig selv :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
dyr200
Reactions:

Re: Gul Kirurg er muligvis døende :/

Indlæg af dyr200 »

det kan evt skyldes at den har været presset op i hjørnet at ændre fisk


Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Gul Kirurg er muligvis døende :/

Indlæg af S1m0n »

Jeg tror mere det hang sammen med at fisken var helt ny og hos forhandleren var den også lige landet i butikken da jeg hentede den:)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Besvar

Tilbage til "Sygdom"