"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Underligt svæv på koral

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Underligt svæv på koral

Indlæg af Lennart »

Hej, her til morgen har jeg opdaget et område på en koral der er omgivet af et slør, min erfaring siger mig at det er råd, altså at korallen er ved at dø. Kan jeg standse dette? Kan man måske sprøjte kogende vand på området for at slå eventuelle bakterier ihjel?
Vedhæftede filer
IMG_3882.JPG


Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Underligt svæv på koral

Indlæg af Carsten »

Der er ingen som siger, at den er ved at dø, men noget irriterer den.
Står den så andre koraller kan komme i kontakt med den?
Er værdierne i akvariet i orden? Cirkulation?
Kogende vand kan jeg slet ikke forstå du vil bruge. Det dræber godt nok bakterier, men ødelægger også væv rundt om stedet, så de samme bakterier virkeligt kan få fat.
Jeg ville observere korallen grundigt, sker der mere og væv begynder at forsvinde, så fragmenter den.


Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Re: Underligt svæv på koral

Indlæg af Lennart »

Ok jeg ser det lige an. Det med kogende vand var bare en tanke, har før oplevet at koraller går til på få timer/dage præcis på denne måde, og tænkte det kunne være bakterier der dræber.
Du har ret i at det kan være irritation, hvilket jeg håber. Der er ingen koraller i miles omkreds omkring den.


Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Underligt svæv på koral

Indlæg af Carsten »

Lennart skrev:Ok jeg ser det lige an. Det med kogende vand var bare en tanke, har før oplevet at koraller går til på få timer/dage præcis på denne måde, og tænkte det kunne være bakterier der dræber.
Du har ret i at det kan være irritation, hvilket jeg håber. Der er ingen koraller i miles omkreds omkring den.
"miles" omkreds skal jo nok ikke taget helt bogstaveligt :) Men visse arter f.eks. Galaxthea kan have op til 20 cm lange swipere.

Hvis jeg skulle gøre noget, så søg på sådan noget som Coralcure, og tilsvarende. De har vist også en bakteriedræbende effekt.
Og vær lige opmærksom på at hvis du roder rundt med korallen stresser du den også


Besvar

Tilbage til "Sygdom"