"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bobblealger

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Bobblealger

Indlæg af ViggoN »

Hej, jeg er på det seneste begyndt at finde bobblealger i mit akvarie, som bliver fjernet med pincet hver gang jeg finder en eller flere. Dog bliver der ved at dukke nye op, kan man købe nogle dyr som kan tage sig af dem permanet? Jeg tænker på om der findes nogle krabber(som er reefsafe) eller snegle som kan spise dem.
Pjot
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 18. jul 2014 12:26
9
Postnummer: 4792 Askeby
Saltvand siden?: 2001

Re: Bobblealger

Indlæg af Pjot »

Foxface fisk er veldig glad i dem. Noen kirurger spiser de også.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3729
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Bobblealger

Indlæg af charlie saltvand »

Mitrax krabbe er god til det, men PAS PÅ.... når der ikke er flere bobler kan den finde på at gå på sps koraller mm. Det har min gjort....
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Bobblealger

Indlæg af ViggoN »

charlie saltvand skrev:Mitrax krabbe er god til det, men PAS PÅ.... når der ikke er flere bobler kan den finde på at gå på sps koraller mm. Det har min gjort....

Hmm har ikke plads til flere fisk. Surt med krabben kan man ikke bare låne en til den har færdiggjort arbejdet? Findes der ikke andre krabber som måske er mere safe?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Bobblealger

Indlæg af MoG »

Nu ved jeg ikke hvor stor en tank du har, men hvis ikke du ønsker at have krabben, så ville jeg ikke smide den i. Du kan få lidt (store) udfordringer med at fange krapylet igen! Det tror jeg at mange, som har været på krabbejagt i akvariet, vil være enige i.. :wink: de skiderikker er hurtige..

Jeg ville nu hellere prøve med en kaninfisk.. Se evt. Carstens tråd her, som omhandler samme emne..http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=76648" onclick="window.open(this.href);return false;

Find et lille eksemplar, og når du får fanget den igen, så er det jo bare at sælge den.
Dit system burde vel kunne bære en enkelt fisk mere, for en kortere periode ..

Kommer selvfølglig an på størrelsen af akvariet .
Morten
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Bobblealger

Indlæg af bmh »

Damm håber mine 2 mitrax lader resterne af mine koraller være, vidste ikke at de kunne være sådan... Suk har ikke set dem siden jeg smed dem i for et par uger siden. Kun min porcelæn krabbe som har bosat sig i min blødkoral. Min lightfoot gemmer sig også .
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Bobblealger

Indlæg af ViggoN »

MoG skrev:Nu ved jeg ikke hvor stor en tank du har, men hvis ikke du ønsker at have krabben, så ville jeg ikke smide den i. Du kan få lidt (store) udfordringer med at fange krapylet igen! Det tror jeg at mange, som har været på krabbejagt i akvariet, vil være enige i.. :wink: de skiderikker er hurtige..

Jeg ville nu hellere prøve med en kaninfisk.. Se evt. Carstens tråd her, som omhandler samme emne..http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=76648" onclick="window.open(this.href);return false;

Find et lille eksemplar, og når du får fanget den igen, så er det jo bare at sælge den.
Dit system burde vel kunne bære en enkelt fisk mere, for en kortere periode ..

Kommer selvfølglig an på størrelsen af akvariet .
Jeg har kun et 60L så foxface og andre større fisk er udelukket. Man skulle tro at med et så lille et akvarie skulle man kunne holde bobblealgerene væk men nej. Kan man få en krabbefælde hvis man vil fjerne en krabbe igen?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Bobblealger

Indlæg af ole kekkonen »

ViggoN skrev:Hej, jeg er på det seneste begyndt at finde bobblealger i mit akvarie, som bliver fjernet med pincet hver gang jeg finder en eller flere. Dog bliver der ved at dukke nye op, kan man købe nogle dyr som kan tage sig af dem permanet? Jeg tænker på om der findes nogle krabber(som er reefsafe) eller snegle som kan spise dem.
de gange jeg har haft valonia sp har de ikke bredt sig.
hvis du tar dem med pincet så gør det over vandet så du ikke spreder sporer.Andre dyr gør godt værre når de prikker hul på boblerne for at æde dem
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Bobblealger

Indlæg af ViggoN »

ole kekkonen skrev:
ViggoN skrev:Hej, jeg er på det seneste begyndt at finde bobblealger i mit akvarie, som bliver fjernet med pincet hver gang jeg finder en eller flere. Dog bliver der ved at dukke nye op, kan man købe nogle dyr som kan tage sig af dem permanet? Jeg tænker på om der findes nogle krabber(som er reefsafe) eller snegle som kan spise dem.
de gange jeg har haft valonia sp har de ikke bredt sig.
hvis du tar dem med pincet så gør det over vandet så du ikke spreder sporer.Andre dyr gør godt værre når de prikker hul på boblerne for at æde dem
Ja det rigtigt nok, er selv meget forsigtig med at fjerne dem, men god ide at tage dem ovenvandet, dog ikke muligt med nogle af mine LS
Besvar

Tilbage til "Sygdom"