Jeg har en gul kirurg som nu har gået i akvariet i en måneds tid nu. Kort efter den kom i akvariet begyndte der at være en hvid vækst på halen af den, som i starten var meget lille. Efterhånden er den dog vokset en del, så jeg er begyndt at blive bekymret. Væksten sidder helt længst ude på halefinnen, så umiddelbart er det jo langt væk fra kroppen og vitale organer. Fisken svømmer også livligt rundt og virker helt upåvirket af væksten. Den spiser fint bl.a. flagefoder mm. så den har ikke umiddelbart symptomer på at være syg (hvis jeg selv skal bedømme).
Jeg er dog alligevel lidt bekymret da væksten i lang tid blev ved med at vokse. Nu virker det til den har nået et plateau så den ikke vokser mere, men den viser stadig ikke tegn på at forsvinde heller. Jeg prøvede at læse lidt rundt på nettet men kunne ikke finde noget jeg syntes mindede helt om dette tilfælde. Så nu spørger jeg så jer kloge hoveder for at være på den sikre side... hvis der er noget jeg kan gøre ville det da være træls ikke at have spurgt til råds inden det var for sent.
Har forsøgt at tage nogle billeder, men det er djævelsk svært at få ham til at stå stille længe nok til at det bliver skarpt... håber dog alligevel det kan bruges til noget

Håber nogen heromkring har et godt bud