"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

SYGDOM ???

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
oxygen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs 13. sep 2005 19:50
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark

SYGDOM ???

Indlæg af oxygen »

Hey min hvid brystet og klovn har hvide pletter har haft den et par uger nu de spiser fint og er også aktive de har det også med at gnuppe sig op af stenene har læst under sygdom men syntes ikke det sagde mig noget
de kommer og går de hvide pletter håber på nogle gode råd som i plejer mvh oxygen ps akvariet har kørt 4½ månede :(


Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Et akvarium, der har kørt 4½ måneder er ikke et stabilt system og det er derfor også en god idé at vente med sarte fisk som leucosternon.
Når du siger hvide pletter regner jeg med du mener parasitter?
Parasitterne kan kun suge næring fra fiskene hvis de er stressede, så du må finde din stressårsag. Det kan både være dårlig vandkvalitet (hvad siger dine værdier) men det kan også være hvis du ikke giver dem ro nok.

Så bedste råd fra min side er at lade dyrene lidt i fred og ikke rode i akvariet. Sørg også for at de får godt med foder, så de er velernærede.


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja god fodring og håb på det bedste er vist det bedste svar og så ellers ro på baljen !

Er de velernærede klare de det nok ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Sygdom"