"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Muslingerne er i hopla, her til aften.

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af crazy seahorse »

Mine muslinger er i ekstra godt humør her til aften. Jeg kan ikke rense ruden helt ned foran, men har taget det jeg kan.
Det bliver så godt at få dem over i det nye system. Så må jeg håbe at de klarer flytningen.
Muslingerne er i hopla 17.04.18.jpg
T.squamosa er meget glad. 17.04.18.jpg
God aften
Erik
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 507
Tilmeldt: tors 8. mar 2007 19:51
17
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af dan dj »

Nøj. de er så flotte. Utroligt at de er så åbne. :GO :GO :W


430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af kalmar »

Wow. det er flotte! :beer:
Apopos, hvordan går det med det nye system, har du haft held med at flytte nogle koraller derover?


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af trine... »

Hej min ven, håber alt er nogenlunde vel, havde lige jævnfør overskriften forventet et spawningevent mht dine tridacnaer... Men det er helt sikkert et par skønheder du har dig der. Jeg havde en squamosa på knap 45+ cm, som satte gang i et spawning event med mine to andre lidt mindre. Hvilket resulterede i at jeg til sidst måtte tage den store op i en spand for at blive færdig, på grund af den massive mængde sæd som disse kan levere grundet deres enorme størrelse. Selvom korallerne helt sikkert tog for sig af festmåltidet ville det, selvom skummeren kørte på våd og zeovitfilteret bragede derudaf, på et givent tidspunkt alligevel blive en for betragtelig mængde organisk forurening for mit dengang lidt mindre system. Denne proces gentog sig vel nærmest årligt indtil jeg var så dum at sælge den alt for billigt før jeg alligevel skulle flytte. Alt klarede dog frisag hver gang dette skete da vi heldigvis var hjemme og kunne nå at handle i tide. Skal være ærlig at sige at jeg ikke kender det givne udfald hvis jeg ikke havde blandet mig i spawningen, men jeg havde hverken ambitioner om at finde ud af det, eller åbne et tridacna hatchery.
Og ja, lad os lige få en update fra "den blå planet" i Ganløse:-)


Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 507
Tilmeldt: tors 8. mar 2007 19:51
17
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af dan dj »

trine... skrev:Hej min ven, håber alt er nogenlunde vel, havde lige jævnfør overskriften forventet et spawningevent mht dine tridacnaer... Men det er helt sikkert et par skønheder du har dig der. Jeg havde en squamosa på knap 45+ cm, som satte gang i et spawning event med mine to andre lidt mindre. Hvilket resulterede i at jeg til sidst måtte tage den store op i en spand for at blive færdig, på grund af den massive mængde sæd som disse kan levere grundet deres enorme størrelse. Selvom korallerne helt sikkert tog for sig af festmåltidet ville det, selvom skummeren kørte på våd og zeovitfilteret bragede derudaf, på et givent tidspunkt alligevel blive en for betragtelig mængde organisk forurening for mit dengang lidt mindre system. Denne proces gentog sig vel nærmest årligt indtil jeg var så dum at sælge den alt for billigt før jeg alligevel skulle flytte. Alt klarede dog frisag hver gang dette skete da vi heldigvis var hjemme og kunne nå at handle i tide. Skal være ærlig at sige at jeg ikke kender det givne udfald hvis jeg ikke havde blandet mig i spawningen, men jeg havde hverken ambitioner om at finde ud af det, eller åbne et tridacna hatchery.
Og ja, lad os lige få en update fra "den blå planet" i Ganløse:-)
Gud ja det kan jo være symptomer på spawning.


430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af crazy seahorse »

Det går sådan set ok, efter planen kan man sige.
Den nye kalkreaktor er monteret og jeg er ved at justere værdierne på plads, så der måles 2 x dagligt og tilsættes det fornødne.
Det er lidt en balancegang, for kalkreaktoren kan først sættes i gang når der er et forbrug på ca 1 Kh dagligt, ellers kan det løbe fra mig. Den sparker fra sig.
Det er et ordentligt monstrum. Men den ser ud til at virke som den skal.
Havde et lille set back. Da jeg kom fra ferie lagde jeg mærke til, at det så noget underligt ud. Flere af korallerne i fragtankene (test koraller) begyndte at få stn. Så jeg gik i gang med at måle og Kh var droppet til 5,7 og Ca og Mg var også faldet.
I grunden mærkeligt, for der var ikke ret mange koraller i. Alle værdier lå som de skulle da de blev flyttet over. Så jeg begyndte at justere.
Siden er der blevet lagt bundlag i, ca 180 kg. Det har så nok også påvirket værdierne yderligere, for jeg tilsætter dagligt for at holde dem oppe.
Nu begynder jeg at fange flere fisk i det nuværende. De skal over i den ene fragtank og gå. I den anden går der 2 kirurger og en kutling pt og de har det fint.
Så fælden ryger i på lørdag og så må vi se, hvor hurtigt de går i den.

Jeg er obs på evt spawning. Jeg holder øje og sikrer mig at skummeren kører som den skal. Så må vi se.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af kalmar »

(like)
Spændende at høre om hvordan det går :happy:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af Mic4700 »

Hej Erik.
Godt og læse at det går fint fremad med dit store Ocean balje :GO
Syntes da også især din T.derasa er vokset enormt siden jeg sidst var forbi dig , det nogle suverænt flotte muslinger du holder dig Erik.


Amazonas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: ons 10. jan 2018 19:46
6
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: Muslingerne er i hopla, her til aften.

Indlæg af Amazonas »

De er godtnok flotte


Besvar

Tilbage til "Billeder"