"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

BB vs. DSB

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar

Hvad er bedst?

Afstemning sluttede man 19. dec 2016 12:32

DSB
14
39%
BB
14
39%
Ved det ik'?
8
22%
 
Afgivne stemmer: 36

ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

BB vs. DSB

Indlæg af ole kekkonen »

Forummet Mangler Fler vs. Traade.

Hvad Kan i bedst li' og hvorfor..?

Begge akvarier har samme lys 6 blaa og 2 neon blaa t5


http://postimg.org/image/n0ixqua15/" onclick="window.open(this.href);return false;


http://imageshack.com/i/0wdsc1408vj" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af MoG »

Det første link virker ikke Ole ..


Morten
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: BB vs. DSB

Indlæg af PederP »

Kan godt få begge til at virke..

Svært at skulle vælge Ole. Store kolonier giver en fed ro i billedet, men sandbund er en pænere bund end bb.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af MoG »

PederP skrev:Kan godt få begge til at virke..

Svært at skulle vælge Ole. Store kolonier giver en fed ro i billedet, men sandbund er en pænere bund end bb.

Enig!

(Første link virker også her nu)


Morten
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: BB vs. DSB

Indlæg af crazy seahorse »

Begge links virker også her.
Flotte akvarier begge to synes jeg. Jeg kan godt lide en hvid sandbund, det er pænt synes jeg.
Jeg bryder mig dog ikke om synet af sandet fra siden. Jeg ved godt - og synes vel også, at det at kunne følge livet i sandbunden er spændende.
Men jeg synes ikke det pynter. Har selv BB og kan se både fordele og ulemper ved dette. En nøgen glasbund er ikke nødvendigvis en fryd for øjet.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af PoulD »

crazy seahorse skrev:Begge links virker også her.
Flotte akvarier begge to synes jeg. Jeg kan godt lide en hvid sandbund, det er pænt synes jeg.
Jeg bryder mig dog ikke om synet af sandet fra siden. Jeg ved godt - og synes vel også, at det at kunne følge livet i sandbunden er spændende.
Men jeg synes ikke det pynter. Har selv BB og kan se både fordele og ulemper ved dette. En nøgen glasbund er ikke nødvendigvis en fryd for øjet.

Erik
Jeg er 112% enig i crazy seahorse's betragtninger.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: BB vs. DSB

Indlæg af StarF »

Jeg fortrækker en mellem ting, jeg syntes de akvarier jeg har haft der har kørt bedst, har været dem hvor der har været en 2-3cm fin sand. De gange jeg har kørt BB, syntes jeg det har virket meget ustabilt, og det kræver man er flittig til at suge skidt op, hvis det ikke skal ligne lort.

Jeg syntes 10cm sand, som på det ene billede, er specielt pænt dog.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Tykki »

DSB helt klart! Som den hjernevaskede efterløber jeg nu en gang er blevet!


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Mic4700 »

Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb. :wink:
Vil Helt klart vælge BB. Da dette fungere bedst i mine systemer. Men der er mange argumenter for og imod.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Anden »

Jeg er til DSB pga. Livet i bunden er god mad til mine fisk og koraller og så er jeg for doven til at gøre bund ren så er det nemmest at have DSB for så slipper jeg for at slamsuge ved vandskift.

Edit: Jeg kan bedst lide det akvarie med bundlag i da det uden ser mærkeligt ud uden syntes jeg.
Senest rettet af Anden tirs 22. dec 2015 01:32, rettet i alt 1 gang.


Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af PoulD »

Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb. :wink:
. . . .
Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Wiinberg »

PoulD skrev:
Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb. :wink:
. . . .
Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.
Det står endda bøjet i neon. Godt og vel :wink:


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Wiinberg »

Jeg må også være til en mellemting. 2-5 cm med lidt bakker og toppe rundt omkring.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: BB vs. DSB

Indlæg af charlie saltvand »

Et tyndt meget fint bundlag her.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Mic4700 »

PoulD skrev:
Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb. :wink:
. . . .
Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.
ud for afstemning , står der da klart og tydeligt , HVAD ER BEDST ?. :wink:
det burde måske så rettes til , som overskrift BB vs. DSB.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: BB vs. DSB

Indlæg af PoulD »

Mic4700 skrev:
PoulD skrev:
Mic4700 skrev:Hvad er bedst ? , ja det jo et stort ? , Ville hellere spørge , hvad er du til , BB eller Dsb. :wink:
. . . .
Som jeg læser Oles indlæg bliver der slet ikke spurgt til hvad man mener der er bedst, men derimod netop om hvad man best kan lide. Det er to vidt forskellige spørgsmål.
ud for afstemning , står der da klart og tydeligt , HVAD ER BEDST ?. :wink:
det burde måske så rettes til , som overskrift BB vs. DSB.
Det havde jeg slet ikke set. Beklager. Må medgive, at det dermed ikke er indlysende hvad der præcis stemmes om.
For mig er der i al fald en verden til forskel på hvad jeg bedst kan lide (æstetisk) og hvad der er bedst (funktionelt). Baljen, teknik, huset, bilen, stort set alle materielle ting jeg har er et kompromis mellem 3 faktorer. De 2 nævnte og økonomi.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Kasper j. »

Hvor meget vedligeholdelse er der ved en dsb ? Nogle steder står der at noget af bundlaget skal skiftes efter 2 år, andre steder står der at man skal suge skidt op en gang i mellem, og så er der nogen der siger at en dsb skal passe sig selv. Hvad er rigtig ? :-)


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Anden »

Vi stemme vel om hvad der er bedst BB eller DSB og derefter skriver vi i et indlæg hvilken af de to akvarier Ole har fundet vi bedst kan lide og hvorfor.


Billede
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: BB vs. DSB

Indlæg af Anden »

Kasper j. skrev:Hvor meget vedligeholdelse er der ved en dsb ? Nogle steder står der at noget af bundlaget skal skiftes efter 2 år, andre steder står der at man skal suge skidt op en gang i mellem, og så er der nogen der siger at en dsb skal passe sig selv. Hvad er rigtig ? :-)

Mirakel Mudder skal skiftes men ik bundlag og det skal heller ik renses eller andet, du må helst ik pille ved en DSB og er det nødvendigt er det fordi den ik køre optimalt.


Billede
Besvar

Tilbage til "Billeder"