400L med sump
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
dem havde jeg også nogel af de første måneder!, så forsvandt de igen... ved ikke hvad de hedder
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Aalborg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
jeg syntes ikke man kan se forskel på at den ene er på 10000 og den anden 14000? I hvilken side sidder 14000´eren?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
Ja...Lampen fejler bestemt ikke noget supper lækkert lys den giver.
Jeg skal bare lige have fat i 1 mere 14.000 k pære og om jeg så skal have 2 nye ved jeg ikke .. den jeg fik af Thomas var hvist ikke ny.
Jeg skal også lige kigge på have jeg skal have af T5 rør der sider lige nu en dagslys og et svagt blå. i den foreste del og den bagerste er der 2 stk mørkere blå rør.
Lige hvad de heder har jeg ikke set på endnu.
Men ellers er jeg supper tilfreds med hele systemet og jeg har fået rigtig god servics af Thomas som har leveret hele mit system dog har vi lige en skummer der driller i udløbet ... det bobbler en del.
Han har fået returrøret ind og han er gået i tænkebox.
Men jeg syndes godt jeg kunne have mange flere coraler dem der ser sgu ikke ud af meget..sådan har i det vel også.
Steen.
Jeg skal bare lige have fat i 1 mere 14.000 k pære og om jeg så skal have 2 nye ved jeg ikke .. den jeg fik af Thomas var hvist ikke ny.
Jeg skal også lige kigge på have jeg skal have af T5 rør der sider lige nu en dagslys og et svagt blå. i den foreste del og den bagerste er der 2 stk mørkere blå rør.
Lige hvad de heder har jeg ikke set på endnu.
Men ellers er jeg supper tilfreds med hele systemet og jeg har fået rigtig god servics af Thomas som har leveret hele mit system dog har vi lige en skummer der driller i udløbet ... det bobbler en del.
Han har fået returrøret ind og han er gået i tænkebox.
Men jeg syndes godt jeg kunne have mange flere coraler dem der ser sgu ikke ud af meget..sådan har i det vel også.
Steen.
Nu har jeg totalt opgivet min Schuran acrul sump med mekaniskfiltrring og skiftet den ud den der fulgte med akvariet.
Jeg har kæmpet en del med at den larmer dels fra rørene der kommer ned i sokkerene og skummeren lige meget hvad jeg har gjort så kom der luft med ned og det gav en del larm.
propelen der overrisler stene stopede hele tiden og skulle så renses. for og kunne det skal man tømme sumpen for pumper og skummer pga. en skuffe der skal trækes ud ikke genemtænkt.
Den skummer der følger med sumpen fylder så meget at den sider i spend i det store kammer og det giver også støj samt de andre pumper man har som returpumpe og pumpe til UV og kølere dem er der slet ikke plads til uden at de står oven på henanden..SUK.
Jeg har også kæmpet med mit retur rør fra skummeren det larmede også pga. luft den trak med ned og Thomas ( Klovnfisken ) kontaktede Schuran for og få dem til og komme med en løsning. De sendte et nyt returrør til Thomas og han kiggede på det og smed det væk. Han lavede så et nyt rør jeg fik med hjem.
Jeg har så selv lavet det lidt om og lukkede det ene rør lidt mere til ved og proppe en slange ind i røret og det har hjulpet nu kommer der slet ikke luft med ned og den er helt stille.
Alt er nu monteret i en anden sump med masser af plads og jeg har selv lavet det første kammer om til et lille mekaniskfiltrring bare ikke med en propel og heller ikke med at vandet falder ned i stene.
Mit vand fra akvariet kommer med et rør ned i toppen af stene og der har jeg boret 10mm huller på de sidste 5 cm af røret i 4 retninger. det giver ingen støj og masser af vand og nu larmer det heller ikke.
Nu kan man slet ikke høre noget støj fra sumpen og det er sgu rat.
Steen.
Jeg har kæmpet en del med at den larmer dels fra rørene der kommer ned i sokkerene og skummeren lige meget hvad jeg har gjort så kom der luft med ned og det gav en del larm.
propelen der overrisler stene stopede hele tiden og skulle så renses. for og kunne det skal man tømme sumpen for pumper og skummer pga. en skuffe der skal trækes ud ikke genemtænkt.
Den skummer der følger med sumpen fylder så meget at den sider i spend i det store kammer og det giver også støj samt de andre pumper man har som returpumpe og pumpe til UV og kølere dem er der slet ikke plads til uden at de står oven på henanden..SUK.
Jeg har også kæmpet med mit retur rør fra skummeren det larmede også pga. luft den trak med ned og Thomas ( Klovnfisken ) kontaktede Schuran for og få dem til og komme med en løsning. De sendte et nyt returrør til Thomas og han kiggede på det og smed det væk. Han lavede så et nyt rør jeg fik med hjem.
Jeg har så selv lavet det lidt om og lukkede det ene rør lidt mere til ved og proppe en slange ind i røret og det har hjulpet nu kommer der slet ikke luft med ned og den er helt stille.
Alt er nu monteret i en anden sump med masser af plads og jeg har selv lavet det første kammer om til et lille mekaniskfiltrring bare ikke med en propel og heller ikke med at vandet falder ned i stene.
Mit vand fra akvariet kommer med et rør ned i toppen af stene og der har jeg boret 10mm huller på de sidste 5 cm af røret i 4 retninger. det giver ingen støj og masser af vand og nu larmer det heller ikke.
Nu kan man slet ikke høre noget støj fra sumpen og det er sgu rat.
Steen.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Vejle - Downtown
- Kontakt:
Ser godt ud....
og dejligt at se noget udstyr hehe

Henrik - Stay positive
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det er en makro alge som hedder Neomerisspdiving skrev:Lige nogle flere underlige nogle men de er sgu flotte.
Steen
Senest rettet af mastou tirs 9. jan 2007 22:04, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
Enig.. Et ny serie billeder af denne smukke balje kunne være fint.. Også nu hvor du har fået nyt lyschristiantt skrev:Nye billeder?!

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
LOL....Jeg har lige fået lidt problemmer med varmen mit vand har været oppe på 32 grader C. Og det kunne koralerne ikke lige tåle så billeder må vente til jeg fået det op og køre igen.
Min hjerne koral har mistet en del farve og et par andre koraler ser heller ikke for godt ud.
Men kølleren køre fint igen og for det ikke skulle være løjn gik min PH controller i stykker også den kan ikke kalibere PH4 og promden er kun 2 månder gammel.
Så klovnfisken har fået den retur igen og nu venter jeg på svar fra Thomas om hvad den fejler.
Steen.
Min hjerne koral har mistet en del farve og et par andre koraler ser heller ikke for godt ud.
Men kølleren køre fint igen og for det ikke skulle være løjn gik min PH controller i stykker også den kan ikke kalibere PH4 og promden er kun 2 månder gammel.
Så klovnfisken har fået den retur igen og nu venter jeg på svar fra Thomas om hvad den fejler.
Steen.