"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tips til bedre billeder

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Tips til bedre billeder

Indlæg af TOSTRA »

Hej med jer.
Jeg har lagt mærke til, at mange koralbilleder har et gråt "lag" over sig, når de kommer lige fra kameraet, og det synes jeg selv er møgirriterende.
Så nu ville jeg lige vise dem af jer, der ikke ved det, hvordan man fjerner det.
Jeg ved ikke, om der er nogen, der kan bruge det til noget :)

Jeg har hentet et billede på http://www.korallen-und-meer.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis man har Photoshop(mit eget virker ikke) så skal man sætte et black/white point, men det vil jeg ikke bruge her.
Jeg vil bruge denne side i stedet: http://www.photoshoponlinefree.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Først åbner man selvfølgelig billedet fra sin computer.
Derefter går man ind under "Justeringer" og vælger "Lysstyrke og kontrast"
Unavngivet1.png
Så skruer man lidt på dem, til det passer. Jeg kan godt lide lysstyrke -10 og kontrast 100 i dette tilfælde.
Unavngivet2.png
Og til sidst kan man jo lege med farvebalance, mætning og "vibrance", hvis man stadig ikke synes, at det ser rigtigt ud.
Her er mit resultat. Jeg har nok overdrevet lidt, men jeg ved jo ikke, hvordan korallen ser ud i virkeligheden...
DSC_25444 3.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Carsten »

Det bliver aldrig bedre når folk bliver ved med at poste billeder direkte fra deres mobiltelefoner
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af TOSTRA »

Næh, men hvis nogen kan bruge det til noget, så er det det godt :-)
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af pederrevnørd »

Carsten skrev:Det bliver aldrig bedre når folk bliver ved med at poste billeder direkte fra deres mobiltelefoner
Nu er jeg altså en af dem som hellere vil bruge penge på akvariet, end på et kamera. :y
Er de ikke gode nok, så må jeg sige bare ærgeligt.

Til gengæld synes jeg det er decideret snyd at bruge programmer til at gøre ens billeder bedre.
Måske det blot er mig, men det giver mig dårlige minder om forventninger til koraller jeg har prøvet at købe via internettet :wink:

Jmo

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Wiinberg »

Nu tror jeg nærmere Tostras indlæg handlede om at få billederne til at ligne det man rent faktisk ser, og ikke det der blegfisede skidt kameraerne sommetider spytter ud.

Jeg synes det er et fint tip ;) Og jeg er da også en af dem der sidder og kigger på akvariet samtidig med at jeg redigerer billeder. For at få dem til at ligne mest muligt. Ikke for at "polere" sølv til guld.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af pederrevnørd »

Wiinberg skrev:Nu tror jeg nærmere Tostras indlæg handlede om at få billederne til at ligne det man rent faktisk ser, og ikke det der blegfisede skidt kameraerne sommetider spytter ud.

Jeg synes det er et fint tip ;) Og jeg er da også en af dem der sidder og kigger på akvariet samtidig med at jeg redigerer billeder. For at få dem til at ligne mest muligt. Ikke for at "polere" sølv til guld.
Fair nok, der skal være plads til flere meninger, og "det grå lag" irriterer også mig. :y
Mit indlæg var ikke ment som om at Tostra tip ikke var godt.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg tager mine ord i mig,

Legede lige lidt med et af mine nylige billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Wiinberg »

pederrevnørd skrev:
Wiinberg skrev:Nu tror jeg nærmere Tostras indlæg handlede om at få billederne til at ligne det man rent faktisk ser, og ikke det der blegfisede skidt kameraerne sommetider spytter ud.

Jeg synes det er et fint tip ;) Og jeg er da også en af dem der sidder og kigger på akvariet samtidig med at jeg redigerer billeder. For at få dem til at ligne mest muligt. Ikke for at "polere" sølv til guld.
Fair nok, der skal være plads til flere meninger, og "det grå lag" irriterer også mig. :y
Mit indlæg var ikke ment som om at Tostra tip ikke var godt.
Helt sikkert, jeg glemte nok også at tilføje at jeg heller ikke kan se meningen med de glansbilleder folk nogle gange ligger op. Hvor farverne er pumpet så meget op at det er lige før de kommer ud af skærmen og sparker dig i hovedet :y Det er ser da godt ud, jo, men det er jo ren ønsketænkning.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Ryom »

Kan man ikke få en app til mobilen som kan det samme? Bruger altid telefonen da computeren som regel er pakket væk..
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg har netop downloadet PS express, som er gratis
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Carsten »

Ryom skrev:Kan man ikke få en app til mobilen som kan det samme? Bruger altid telefonen da computeren som regel er pakket væk..
Det kan du formentligt ikke da billede behandling kræver langt mere kraft end en telefon kan levere.
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Wiinberg »

Til de små overfladiske ting kan man nu få mange apps til efterhånden. Men jo, det kræver generelt en del, jeg synes da ofte mine billeder ender op i 4-500mb inden de er færdige.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af PoulD »

Wiinberg skrev:Til de små overfladiske ting kan man nu få mange apps til efterhånden. Men jo, det kræver generelt en del, jeg synes da ofte mine billeder ender op i 4-500mb inden de er færdige.
Megabyte? 500 for et billede? Det var godt nok noget :-)
Mine fylder omkring 25Mb stykket når de kommer ud af kameraet i RAF eller DNG format. Efter re-size til saltvandsforum format (800x600 JPG) fylder de ca. 600 kilobyte
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Wiinberg »

PoulD skrev:
Wiinberg skrev:Til de små overfladiske ting kan man nu få mange apps til efterhånden. Men jo, det kræver generelt en del, jeg synes da ofte mine billeder ender op i 4-500mb inden de er færdige.
Megabyte? 500 for et billede? Det var godt nok noget :-)
Mine fylder omkring 25Mb stykket når de kommer ud af kameraet i RAF eller DNG format. Efter re-size til saltvandsforum format (800x600 JPG) fylder de ca. 600 kilobyte
Hehe, når først de er konverteret og klar til brug, fylder de selvfølgelig heller ikke så meget. Men når man sidder og behandler billedet i et program, så kan filstørrelsen hurtigt løbe op på over 500mb, da alle ændringer gemmes midlertidigt i programmet og dermed optager plads. Men det er selvfølgelig mest udtalt hvis man arbejder i lag, som f.eks. i Gimp eller Photoshop :)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af MoG »

Sidder lige og kigger på forskellige iPhone FOTO Apps.. Har fundet det hersens Adobe Photoshop, hvor man skulle kunne justere det ene og det andet ... Til 32kr !
Er det spild af penge ?

Jeg er ikke ud på at trylle mine billeder om i den forstand, men mere ude på at prøve og få billederne mindre blå.... Jeg kører ikke med voldsomt meget blåt lys, men alligevel bliver billederne meget blå... Kunne være fedt hvis det kunne undgås!:-)
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Carsten »

MoG skrev:Sidder lige og kigger på forskellige iPhone FOTO Apps.. Har fundet det hersens Adobe Photoshop, hvor man skulle kunne justere det ene og det andet ... Til 32kr !
Er det spild af penge ?

Jeg er ikke ud på at trylle mine billeder om i den forstand, men mere ude på at prøve og få billederne mindre blå.... Jeg kører ikke med voldsomt meget blåt lys, men alligevel bliver billederne meget blå... Kunne være fedt hvis det kunne undgås!:-)
Du kan da prøv det.

Adobe Photoshop er jo normalt kongen over foto redigerings programmer og koster også derefter
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af MoG »

Carsten : har jeg lige gjort .. Det er sgu et smart program! Der er muligheder for al muligt mærkeligt! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Benny »

Som Carsten skriver, er der ikke noget bedre en photoshop (liquify kan gøre underværker på en model), samt plugins som portrature til hjælp med skin retouch, eller man kan lave skin retouch med frequency separation, men til foto af koraller og fisk, er det en smule overkill, så her er lightroom tilstrækkeligt.
Hilsen
Benny
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af ole kekkonen »

et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Benny »

ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
Kommer meget an på hvad fotoet skal bruges til, men det er jo nemmere, hvis man har et godt udgangspunkt.
Hilsen
Benny
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af AndersGS »

ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
:y :GO :beer:
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af AndersGS »

Benny skrev:
ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
Kommer meget an på hvad fotoet skal bruges til, men det er jo nemmere, hvis man har et godt udgangspunkt.
Ja, det skal bare rettes en lille bitte smule :T

Billede
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Dyhr »

Min filosofi er at skarphed og lysstyrke må du godt pille ved.
Farver og former er nogo og decideret snyd og bedrag.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af TOSTRA »

Medmindre kameraet ikke kan gengive farven, som den er.
Men ja, ellers er jeg helt enig.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Thue »

pederrevnørd skrev:Jeg tager mine ord i mig,

Legede lige lidt med et af mine nylige billeder

Jeg syntes det er træls, du har opdaget at man kan forbedre billederne. Som om dine koraller ikke var flotte nok i forvejen, nu kommer man da bare til og savle mere over dine billeder :T
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af PoulD »

AndersGS skrev:
ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
:y :GO :beer:
For mig at se er det da fuldstændig hamrende ligegyldigt om man indstiller hvidbalancen inden man tager billedet eller senere. Tager man billeder under forskellige forhold er det da mere bekvemt, at indstile den på et senere tidspunkt, så man kan koncentrere sig om væsentlige ting i nuet. Jeg kan altså ikke se hvorfor i alverden man ikke skulle udnytte den mulighed? (forudsat man har den naturligvis)

Der er jo nok mange af os, som enten ikke kan, eller vil, kaste 50-100 k efter kameraudstyr :wink: Og selv nok så dyre kameraer kan vel komme til kort hvis belysningen er helt i skoven. Tager man f.eks. et billede på 20-30 meters dybde, mangler der jo rødt lys. Kan man ikke komme tæt på emnet, kan man have nok så store flash, uden at det hjælper. Bevares, der er selvfølgelig forskel på hvor godt forskellige kameraer håndterer hvidbalancen, men jeg ville tro, at selv en fætter i 100.000 kroners klassen kan have udfordringer med at gøre det automatisk hvis belysningen er helt tosset. Skal man gøre det manuelt, er fisken nok for længst svømmet væk, inden man får fundet den optimale indstilling.

Lignende problematikker m.h.t. et noget mangelfuldt farvespektrum i belysningen synes jeg da også tydeligt afspejler sig i nogle af de billeder man ser på forum.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af bima »

AndersGS skrev:
Benny skrev:
ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
Kommer meget an på hvad fotoet skal bruges til, men det er jo nemmere, hvis man har et godt udgangspunkt.
Ja, det skal bare rettes en lille bitte smule :T

Billede
Hold da op.....pift pift
Man kan slet ikke se at det er dig Anders
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af pederrevnørd »

Jo,

På armene...... :K :K :K
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af Benny »

PoulD skrev:
AndersGS skrev:
ole. skrev:et godt foto skal som regel ikke gøres ret meget med
:y :GO :beer:
For mig at se er det da fuldstændig hamrende ligegyldigt om man indstiller hvidbalancen inden man tager billedet eller senere. Tager man billeder under forskellige forhold er det da mere bekvemt, at indstile den på et senere tidspunkt, så man kan koncentrere sig om væsentlige ting i nuet. Jeg kan altså ikke se hvorfor i alverden man ikke skulle udnytte den mulighed? (forudsat man har den naturligvis)

Der er jo nok mange af os, som enten ikke kan, eller vil, kaste 50-100 k efter kameraudstyr :wink: Og selv nok så dyre kameraer kan vel komme til kort hvis belysningen er helt i skoven. Tager man f.eks. et billede på 20-30 meters dybde, mangler der jo rødt lys. Kan man ikke komme tæt på emnet, kan man have nok så store flash, uden at det hjælper. Bevares, der er selvfølgelig forskel på hvor godt forskellige kameraer håndterer hvidbalancen, men jeg ville tro, at selv en fætter i 100.000 kroners klassen kan have udfordringer med at gøre det automatisk hvis belysningen er helt tosset. Skal man gøre det manuelt, er fisken nok for længst svømmet væk, inden man får fundet den optimale indstilling.

Lignende problematikker m.h.t. et noget mangelfuldt farvespektrum i belysningen synes jeg da også tydeligt afspejler sig i nogle af de billeder man ser på forum.
Mange af de problemer, med at tage billeder af fisk og koraller i et akvarie, kunne undgåes ved at sætte en custom white balance, og det er faktisk ikke så svært, enten ved at bruge en expodisk eller en X-rite ColorChecker.
Hilsen
Benny
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Tips til bedre billeder

Indlæg af ejsing86 »

Bare lige en kommentar.. Photoshop er super, hvis du har et kamera, som måske har svært ved at fange farverne/lyset, som de fremstår i virkeligheden.. Du kan så få billeder til at fremstå tæt på helt virkelighedens tro.. Det er vel det vi gerne vil have ;-) Et kamera vil altid selv fortolke hvordan farverne skal være, med mindre man bruger RAW format.. Så et billede fra et kamera er altid dets fortolkning af virkeligheden (den Photoshoper selv) , som i koraller perspektiv ofte er forkert, da farverne kan være meget sværeste at tolke.. med Photoshop kan du hjælpe lidt til så det bliver et mere virkelighedstro billede :-)
Besvar

Tilbage til "Billeder"