"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Deep ocean/Dejong!

Forum for snak om alle typer koraller.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Nå men for lige at brokke mig over gårsdagens leverance fra Moby så havde jeg bestilt 2 stk Catalaphyllia til en ven som ikke havde mulighed for at hente selv, på trods af mine bønner om at lade den pågældende art være da de med stor sandsynlighed er fra Indonesien og taget på dybere vand og derfor er forfaldne til ECS.
Nå men jeg får hentet de to koraller ligesom sidst jeg bestilte to til mig selv, og er selvfølgelig kritisk ds de sidste to døde af ECS, netop som jeg med det samme diagnosticerede. Allerede efter lidt tid kan jeg se at den ene åbner sig fint og den anden igen har korte og "stubby" tentakler ca 0, 5 cm og kan ikke åbne sig selvom den står i præcis samme forhold som den raske. Nu har jeg set dette fænomen før gentagne gange og er derfor ikke sen til at dømme ECS.
Derfor tager jeg med det samme kontakt til Moby som sidste gang refunderede uden at blinke efter saglig dokumentation. Denne gang er han så på farten og kan åbenbart ikke sende billeder til dejong og mener iøvrigt at den bare skal have tid til at åbne sig , hvilket jeg normalt ville have været delvist enig i hvis ikke vi havde talt Catalaphyllia med førnævnte symptomer og den anden allerede var åbnet fint op.
Endvidere kan jeg selv tage den med dejong da han ikke er hjemme og Alive on Arrival garantien ellers ikke dækker på grund af at for lang tid har passeret.
Angiveligt skulle der være leveret Catalaphyllia til 8 andre på denne sending og jeg skulle være den eneste uheldige eller den eneste der er fuld af løgn som han prøver at insinuere.
http://reefkeeping.com/issues/2008-01/eb/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Så hvis der er andre der står med kort tentaklede vidunderkoraller som ikke åbner sig fra seneste dejong sending så giv jer endelig til kende før jeres AOA garanti udløber! At de er i live er jo ikke det samme som at de er sygdomsfri og levedygtige og ECS er som sagt en sikker dødsdom så det er lige så meget for jeres egen skyld!


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Morten1990 »

Har selv for første gang bestilt ved dejong og samme koral du snakker om. (Tror jeg) :D men min står rigtig flot syntes jeg. Den åbnede sig allerede efter 10 min i vand.


Vh Morten
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Præcis som det burde være når korallen er sund og rask. Det samme gjorde den anden som sagt også her hos mig. Hvilket også er hvorfor jeg kan se at der er noget galt.
Når tentaklerne ikke bliver lange og oralskiven ikke puster sig ordentligt op så er det fordi den er forbi stadiet med opustet oraldisk og begyndt at deflate sig selv. Eneste symptom der mangler er øget slim produktion om morgenen, og det er ikke et symptom som alle inficerede udviser.
Derudover smitter denne sygdom temmelig voldsomt til andre af samme art så hvis de bare har stået sammen ved grossisten så kan der potentielt blive problemer med tilsyneladende raske individer.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Stadig ingen bedring så det ser stadig ud til at den skal fjernes selvom det højst sandsynligt allerede er for sent for den anden pga af smitterisikoen i et lukket system. Hvilket forøvrigt også angår alle andre som har stået i samme system ved Dejong, derfor bør folk som har bestilt denne koral på denne sending holde et skarpt øje på den de næste mange uger.
Moby har åbenbart valgt fuldstændigt at ignorere mine mails fordi han ikke synes at han skal refundere ligesom sidste gang. Der tog han den af egen lomme fordi han ikke selv var hurtigt nok overfor sin egen grossist, selvom jeg gjorde indsigelser umiddelbart med det samme og der var tydelig tilbagetrukket væv, altså vævsskade. Denne gang er det fuldstændig samme symptomer pånær vævsskade, og når man får to af samme art og den ene overhovedet ikke magter at ekspandere sit væv som alle sunde lps bør og skal, til trods for nøjagtig samme optimale forhold i et velfungerende system. Så er det jo fordi den ene er syg og svækket. Dens tentakler er nærmest ikke eksisterende og slet ikke klistrede hvilket er tegn på at den har smidt sine nematocyster og derved ikke kan fange føde. Endvidere smider de ved ECS også deres zooxanthellae og derved bliver muligheden for at ernære sig via lyset også elimineret. Vi ved desværre alle hvilken vej det så kun vil gå.
Så Alive on Arrival garanti- ja kun lige til sokkeholderne, og at profilere sig på personlig håndplukket kvalitet er så lige så fejlagtigt da Dejong SELV plukker og sender med fragtmand, altså handler man komplet i blinde og forlader sig 100 procent på at pågældende vælger sunde eksemplarer man selv ville have taget hvis man stod der.
Dejong får vel også syge koraller ind imellem ligesom alle andre. Catalaphyllia er vel ingen undtagelse her, specielt ikke hvis de er fra Indonesien.
Lige et spørgsmål til folket som har modtaget samme koral ved denne sending, hvad måler jeres og hvad størrelse bestilte i?


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Slet ingen der tør sige hvor stor deres vidunderkoral er? Det er ihvert fald sidste gang at jeg benytter mig af dette spinkle koncept. Jeg vidste på forhånd godt at det ikke er WYSIWYG men det er heller ikke hvad jeg brokker mig over, men det mindste man bør forvente er da sunde og levedygtige eksemplarer. Størrelse og farvevariant må for min skyld gerne være lidt en ukendt størrelse, men ikke helbredet. Så jeg synes såmænd at jeg er fleksibel nok i mine forventninger til disse to koraller til 1200 for begge. Dog vil jeg aldrig acceptere at betale for et dyr/en koral som i forvejen er prisgivet lige meget hvad jeg end gør eller hvor stabilt mit system så måtte være. Endvidere får man jo trods alt lidt mere ud af at sælge et sygt eksemplar end at tage tabet for det selv. Men come on... når det nu er sket før er det nok fordi der er noget om det og ikke fordi jeg er så meget på røven at jeg ville overveje at snyde nogen i denne her lille niche, for skide 600 eller måske nærmere 1200 kr hvis begge ender med at stille skoene. Hvem skal tage tabet, mig som har været flink at både bestille til og hente for min ven, eller min ven som heller aldrig regnede med at komme til at spilde minimum halvdelen af hans penge på ingenting? Moralsk dilemma og skide irriterende for at sige det lige ud.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Tykki »

Nu er jeg absolut ikke til nogen hjælp overhoved, og er måske bare pisse irriterende , men det kan lære dig at handle i en forretning hvor navn kan se på dyret, ja nærmest kæle lidt med den inden man beslutter om den er blød nok til at tage med hjem. Hep og hooooo,love Dan :beer:


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Lord Mike »

Joel, tror ganske enkelt ikke du får nogle feedback da man herinde har en mega berøringsangst så snart det drejer sig om forhandlere i negative vendinger :BA

Hvorfor? Om muligt markedet er for lille og derved også for få forhandlere at handle hos, og man derved er bange for at blive blacklistet hos deres “lokale” forhandler.

Om muligt kunne det jo også betyde at ingen andre end dig har oplevet denne koralsygdom ved sendingen hvis der overhovedet er andre der har modtaget vidunderkoraler.
Samtidig er der jo altid en risiko når man handler på denne måde hvor man ikke selv vælger (om det så er Moby eller DeJong selv), fremfor at handle lokalt eller via wysiwyg som dog i mange tilfælde er lidt dyrere på pengepungen.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Anders månsson »

Jeg ved ikke hvad du mener Michael med at folk har berøringsangst angst overfor forhandlere... Folk siger da rask væk deres mening. Men der er da ingen nogen grund til at bad mouthe nogen som helst uanset om man er forhandler eller privat...

Ang Trines...s sag med moby, så er det vel ligesom alle andre sager med nærmest døde dyr ved hjemkomst... Skriver de ikke noget på deres hjemmeside der indikerer hvordan moby forholder sig til disse situationer?

De fleste forhandlere har da en form for garanti...


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Tjae feedback eller ej så må folk jo selv vælge hvad de er villige til at kaste deres penge efter. Jeg følte mig bare fejlagtigt i trygge hænder da der ingen problemer var med at få refunderet sidst. Hvilket udelukkende gjorde at jeg turde bestille. Nu gælder der så åbenbart nogle andre regler denne her gang selvom jeg kun beder om kompensation for den ene. At jeg så bliver henvist til selv at tage den Dejong er da bare at fraskrive sig sig ansvar som profiterende mellemmand, specielt når de ikke gider at spilde deres tid med at blive belemret af deres kunders kunder og det kan man da heller ikke bebrejde dem, det er jo ikke længere deres problem de handler jo angiveligt ikke engang med private. Så ansvaret bliver fraskrevet i alle retninger. Alle vasker deres hænder efter fortjenesten er i hus og sender dermed lorten videre til kunden, det er fandme garanti der vil noget.
Så nej jeg er ikke ude på at få folks feedback ift hvad de synes om alt det her knald, det er såmænd mest til oplysning så andre ikke havner i den samme kedelige situation uden i det mindste at vide hvad de har med at gøre.
Og jo Anders. Der bliver reklameret med alive on arrival garanti selv på arter der er transport sensitive hvilket denne ikke engang er markeret som. Der bliver omtalt refundering ved tilstrækkelig billed dokumentation, hvilket jeg har sendt og tilbudt alle de billeder de skal bruge.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Jones »

Jeg har aldrig købt vidunderkoraller ved Moby, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om dem. Men jeg har før haft haft ting, som gik i stykker og der har han vildt hurtig til at sende mig nyt grej, kvit og frit. Det var lige inden en ferie, så der var lidt panik. Jeg fortsætter med at handle hos ham og jeg ved allerede hvilke klovne jeg skal købe i det nye år.


o_O
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Mic4700 »

Hej Trine/Joel.
Øv. Føler med jer , det er aldrig rart og føle sig snydt ingen tvivl om det :G
Er det muligt i kan lægge nogle billeder ind af den syge Vidunderkoral her i tråden :GO
For så kan alle da i det mindste lære noget om denne sygdom , og tage deres forholdsregler ved køb af netop Vidunderkoraller.
kan være importørerne skulle være lidt mere kritiske ved de dyr de vælger og importere og forhandle fremover , jeg bliver hvertfald harm når forhandlerne gang på gang hiver dyr hjem som bevidst ikke kan overleve i vores akvarier , såsom visse gorgoniatyper , Søfjer, dendronephthya o.s.v
Der er også flere fisketyper der også helst skulle blive i havet , men de bliver også importeret i stor stil selv om det er til den visse død , super ærgerligt , syntes jeg.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Lord Mike »

Anders månsson skrev:Jeg ved ikke hvad du mener Michael med at folk har berøringsangst angst overfor forhandlere... Folk siger da rask væk deres mening. Men der er da ingen nogen grund til at bad mouthe nogen som helst uanset om man er forhandler eller privat...
Anders muligt du ikke ved hvad jeg mener... Men det er nok også et tegn på at folk tager den personlig med forhandlerne som trods alt også er positivt. Men dog frusterende i tilfældet som starter denne tråd.

Min oplevelse og hvad jeg høre rundt omkring er at der generalt også ydes en rigtig god service når det kommer til “hardware” hvor der i mange tilfælde ydes en verdensklasse service fra forhandlernes side.
Dog er det anderledes når det kommer til det levende, men det er naturligvis ikke nemt for en forhandlers side da der er så mange faktore som spiller ind med bla. forhold hos exportøre, mangel på karantæne og forhold/vandværdier hos både forhandler såvel som hos akvaristen. Men uanset hvad så skal en forhandler jo naturligvis holde sine egne handelsbetingelser. Men der er jo altid nogle dårlige eksempler som kan hives frem hos enhver forhandler.

Joel håber dig og Deepocean finder en løsning i begge kan være tilfreds med.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Mic4700 skrev:Hej Trine/Joel.
Øv. Føler med jer , det er aldrig rart og føle sig snydt ingen tvivl om det :G
Er det muligt i kan lægge nogle billeder ind af den syge Vidunderkoral her i tråden :GO
For så kan alle da i det mindste lære noget om denne sygdom , og tage deres forholdsregler ved køb af netop Vidunderkoraller.
kan være importørerne skulle være lidt mere kritiske ved de dyr de vælger og importere og forhandle fremover , jeg bliver hvertfald harm når forhandlerne gang på gang hiver dyr hjem som bevidst ikke kan overleve i vores akvarier , såsom visse gorgoniatyper , Søfjer, dendronephthya o.s.v
Der er også flere fisketyper der også helst skulle blive i havet , men de bliver også importeret i stor stil selv om det er til den visse død , super ærgerligt , syntes jeg.
Hey Mic. Tak for din interesse. For det første vil jeg sige at jeg personligt godt kender de fleste faldgruber i hobbyen efter så mange år. Endvidere er jeg en type som bestemt sætter mig ind i tingene før jeg køber, så der er altid læst grundigt på lektien før der bestilles. Det mener jeg er alfa omega ift at være en ansvarlig dyreejer. Ift bæredygtigheden af Catalaphyllia som art i vores akvarier så har Indonesisk Catalaphyllia faktisk tidligere været anset som en af de nemmeste begynder koraller i lps afdelingen pga dens tolerance og robusthed ligesom de australske altså før de blev overhøstet.
Og jo selvfølgelig må du/i få så mange billeder i vil have, jeg smider lige et par ind om lidt og så flere imorgen.
Har prøvet at holde den privat med Moby men dialogen er ikke til stede da jeg bliver ignoreret, så jeg bruger bare mit eneste talerør desværre. Jeg så gerne at vi havde fundet en løsning i fordragelighed.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Nå løb tør for strøm igår og klokken blev lidt mange.
Vedhæftede filer
20171107_135324.jpg


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af PederP »

Lord Mike skrev:Joel, tror ganske enkelt ikke du får nogle feedback da man herinde har en mega berøringsangst så snart det drejer sig om forhandlere i negative vendinger :BA
Tager den altid selv med forhandleren, og er ikke blevet skuffet.
En grund til at folk holder igen med forhandler omtale, kunne være at der altid er nogen på forum der gør sig skide kloge på folks motiver. Om man roser eller kritiserer, eller åbenbart også om man ikke har noget at sige. Nogen skal nok få en større mening ud af det :BA

Ikke personligt Mic - der er flere der altid kører den ud af den tangent..


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Morten1990 »

Kan da godt poste et billede af den jeg fik fra samme sending. Lyset er næsten lige tændt i akvariet, så det er sådan den ser ud. Måske i kan se noget jeg ikke kan se :)
Vedhæftede filer
BF44761E-111F-4862-9B63-B647C283A9F7.jpeg


Vh Morten
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Anders månsson »

Jeg ville lige vente for jeg har endnu ikke hørt noget dårligt om moby s service... hvor lang tid har han ikke svaret på dine mails. Det kunne jo være han var fraværende i nogle dage... De forhandlere der er tilbage har ikke råd til dårlig omtale, så jeg tænker I finder ud af det. Det håber jeg I gør. Ellers syntes jeg da vi andre ska høre det...
Du har jo gyldig billeddokumetation!
Senest rettet af Anders månsson søn 12. nov 2017 10:48, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af crazy seahorse »

Det er vel sådan, at når du handler hos en forhandler, så er det ham der tager dialogen/kampen med leverandøren. Det skal man ikke selv bøvle med.
Min oplevelse med De Jong er, at der sjældent er vrøvl. Er der fejl, erstatter de - og du har jo billed dokumentation. Så mon ikke det løser sig.
Tror som Anders, at Moby bare ikke har kunne nå at svare endnu. Han kan være optaget af andre ting. Nogle gange er man bare utålmodig og synes der går urimelig lang tid.
Måske er det derfor han beder Joel om at tage den direkte med De Jong. Tror ikke han løber fra sit ansvar.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Morten1990 skrev:Kan da godt poste et billede af den jeg fik fra samme sending. Lyset er næsten lige tændt i akvariet, så det er sådan den ser ud. Måske i kan se noget jeg ikke kan se :)
Den ser super sund ud. Med de farver vil jeg antage at den enten er aussie eller i hvert fald høstet på lavere vand end mine. Jo dybere de er taget jo mere pastelblå er de angiveligt, og jo mere shallow de er taget des mere grønlig farve på oraldisken og mere brunlige tentakler. Den ville jeg slet ikke være bekymret for. Må jeg spørge hvad størrelse den er?


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Lord Mike »

PederP skrev:
Lord Mike skrev:Joel, tror ganske enkelt ikke du får nogle feedback da man herinde har en mega berøringsangst så snart det drejer sig om forhandlere i negative vendinger :BA
Tager den altid selv med forhandleren, og er ikke blevet skuffet.
En grund til at folk holder igen med forhandler omtale, kunne være at der altid er nogen på forum der gør sig skide kloge på folks motiver. Om man roser eller kritiserer, eller åbenbart også om man ikke har noget at sige. Nogen skal nok få en større mening ud af det :BA

Ikke personligt Mic - der er flere der altid kører den ud af den tangent..
:GO til at den skal tages med forhandler.

Men denne tråd leder mine tanker på en ekstrem dårlig oplevelse jeg havde for et par år siden med en Jydsk forhandler som mere eller mindre spredte planarier rundt velvidende. Men jeg melder mig i koret som ikke vil skrive om det. Jeg har bare valg ikke at sætte mine ben der mere :lipssealed:


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Desuden bliver jeg både ignoreret af Dejong og Deepocean så jeg ved snart ikke hvad der er tilbage af muligheder? Jeg sagde allerede ved afhentningen, at jeg ville holde øje med dem begge pga de problemer vi havde sidst. Så jeg synes at jeg har gjort hvad jeg skulle og måske ovenikøbet mere til. Jeg har kommet med så saglig dokumentation som jeg evner. Det mindste man kan gøre er da at vise sine kunder den respekt at svare tilbage på de seneste mails og ikke bare lade dialogen dø. Men vi må jo se hvor den ender.
Jeg er som sagt langtfra kræsen med alt andet end helbredet på de individer jeg selv vælger at indkøbe på denne måde. Og jeg er så enig i at man altid skal tage udgangspunkt i at løse problemerne uden at inddrage andre, før det kan blive en nødvendighed grundet manglende optioner.


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Morten1990 »

trine... skrev:
Morten1990 skrev:Kan da godt poste et billede af den jeg fik fra samme sending. Lyset er næsten lige tændt i akvariet, så det er sådan den ser ud. Måske i kan se noget jeg ikke kan se :)
Den ser super sund ud. Med de farver vil jeg antage at den enten er aussie eller i hvert fald høstet på lavere vand end mine. Jo dybere de er taget jo mere pastelblå er de angiveligt, og jo mere shallow de er taget des mere grønlig farve på oraldisken og mere brunlige tentakler. Den ville jeg slet ikke være bekymret for. Må jeg spørge hvad størrelse den er?
Ja det må du gerne den er købt som small. Så syntes faktisk den er stor nok. Er super glad for den. Bare trist og høre med de 2 du fik ::


Vh Morten
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af PederP »

Det var bestemt ikke en kritik af din tråd. Så vidt jeg forstår dig har forhandleren her, afvist at hjælpe men sendt dig videre. Det mener jeg også er forkert.
Du efterlyste om der var flere med samme problem, og advarede om en sygdom :)
Mit indlæg var rettet mod en kommentar om at vi alle måtte lide af berøringsangst, som jeg fandt lidt vel "frisk". Det kunne jo være at de andre som modtog en simpelthen ikke har problemet, eller at dem med problemer ikke er aktive på sf. (Dem er der en del af).
Syntes personligt det største problem et forum kan have er mistillid til andre brugere og det de poster (eller lader være med) :beer:


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af PoulD »

Jeg er helt enig med PederP og Anders Månsson. Jeg synes også det rammer lidt ved siden af, at beskylde en hel masse mennesker for berøringsangst fordi de ikke skriver forhandlerkritiske indlæg på forum. Selv hvis man faktisk måtte have haft en tilsvarene oplevelse kan der være flere gode grunde til ikke at skrive om det på internettet.

Efter min personlige mening kan SF fint klare sig uden'bashing', især af forhandlere. Ingen forhandler ved sin fornufts fulde brug, vil vel nogensinde kaste sig ud i et offentligt drama på et internet forum, uanset hvor uberettigede og grove angreb de måtte blive udsat for. Misforstå mig ikke, jeg siger ikke at det på nogen måde at der er tale om uberettiget kritik i den konkrete sag, slet ikke. Det jeg siger er, at der altid er to sider af en historie og på forum vil vi aldrig få mere end den ene side at høre.

Det i sig selv kan vel være grund nok til ikke at komme med hård kritik på internettet af næsten en hvilken som helst lovlydig forretning.

Derudover ville jeg personlig ikke lufte en selv nok så saglig kritik af en forretning på nettet, alene af frygt for at blive slået i hartkorn med nogle af de personer der benytter enhver lejlighed til at svine butikker til. Mange steder på internettet men sågar også her på SF er der enkelt personer der virker temmelig 'biased' når de kritiserer alt mellem himmel og jord hos den ene eller anden forretning, tydeligvis i forsøg på at rejse en shit storm. En gang imellem kan jeg ikke lade være med at tænke, gad vide om de i det hele taget nogensinde handler i den forretning de sviner så voldsomt.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

PederP skrev:Det var bestemt ikke en kritik af din tråd. Så vidt jeg forstår dig har forhandleren her, afvist at hjælpe men sendt dig videre. Det mener jeg også er forkert.
Du efterlyste om der var flere med samme problem, og advarede om en sygdom :)
Mit indlæg var rettet mod en kommentar om at vi alle måtte lide af berøringsangst, som jeg fandt lidt vel "frisk". Det kunne jo være at de andre som modtog en simpelthen ikke har problemet, eller at dem med problemer ikke er aktive på sf. (Dem er der en del af).
Syntes personligt det største problem et forum kan have er mistillid til andre brugere og det de poster (eller lader være med) :beer:
Jeg tog det såmænd heller ikke sådan :-) men det er selvfølgelig altid godt lige at uddybe 100 procent hvad man mener, og til tider også hvad man IKKE mener,da det skrevne medie ER en størrelse der bestemt hurtigt kan misfortolkes på.
Og nej jeg er såmænd heller ikke ude på at sælge nogen noget andet end allerhøjest lidt gratis visdom ,som kun koster tiden det tager at læse lidt.
Jeg holder også vores mailkorrespondance, altså min og Mobys, for mig selv til jeg ved med sikkerhed om jeg bliver kompenseret. Så må folk jo selv bedømme hvad de synes, jeg synes bare ikke at man beder sine kunder om selv at finde ud af at få reklameret, fordi de jo tilsyneladende ved "ALT om denne koral". Som om sarkasme og ironi skulle forvisse kunden om at han går en tryg behandling og en mulig kompensation i møde? Det er for mig at se ligesom at sige til folk: "hvis du er så klog og ved alt, så find selv ud af det!" Men sådan er det jo når man har ligeså lidt styr på hvad man sælger som en bager i en slikbutik.
Jeg kaster ikke med mere tis end man selv bevæbner mig med... Men der er jo heller ikke styr på hvad størrelse folk har bestiltkontra hvad de får leveret.selvom det intet har med emnet i tråden at gøre så er mine mere en str small end en str large. Og folk som så har bestilt small får medium eller large.
Shitstorm eller ej så er jeg fuldstændig ligeglad hvor jeg måtte blive blacklistet fra at handle hvis de alligevel er ligrglade med deres egne regler og bestemmelser. Jeg siger min mening uanset konsekvensen, det er sandheden og hvis de stakkels forsmåede forhandlere har en anderledes opfattelse af begrebet retfærdighed så må de jo benytte deres dertil indrettede ytringsfrihed og komme ind i debatten, når de nu selv har ladet det komme så langt.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af ole kekkonen »

sådan er det i 2017,hvis man ikke er sød ved sine kunder,det ved alle!


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Lord Mike »

Poul: det er jo ikke et spørgsmål om at svine forhandlere til eller for den sags skyld at få nogen ned med nakken. Har da også flere gange skrevet at man skal tage den med forhandlerne fremfor at gå på forum eller hvor man nu ytre sig. Det jeg skriver som “berøringsangst” er måske også et forkert ord at bruge ifht hvad jeg mener. Det er rigtig nok at hvad som i realiteten er et ganske lille problem hurtigt kan komme helt ud af propationer på forummet, men samtidig har jeg da også den holdning at fordi man er forhandler så er man altså ikke fredet når det evt. går galt mellem forhandler og kunde som i dette tilfælde hvor man udfra det skrevne har gjort hvad man kunne for at løse et problem. Jeg er dog også sikker på at Moby og Joel finder en løsning de begge kan leve med, specielt med det fine rygte som Moby har iblandt saltvandsakvarister herhjemme.

Kritik kan gøres på mange måder, og hvis man kritisere syntes jeg det skal gøres konstruktiv og med respekt for modparten så denne har mulighed for at handle derefter hvis dette ønskes.
Det er klart at gøres dette ikke, ender det med at 2 parter står som kamphaner mod hinanden evt. med deres på forummets slæng i ryggen :wink:


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af Anders månsson »

trine... jeg syntes da det er fint at vende det med andre købere herinde. du har din billeddokumentation, så skal moby nok få henvendt sig. Jeg gætter på i morgen mandag er dagen, hvor alt falder på plads... Moby vil da ikke være interesseret i dårlig omtale. Men jeg ville nok tage den ud af balje hvis den begynder at falde fra hinanden. men det kan jeg jo læse at du er meget opmærksom på

Det andet med berøringsangst temaet er så søgt... Der er da ingen der er bange for at sige noget i skræk og ave for at blive blacklistet fra en forhandler! Lad nu live gå videre fra de gamle kælling historier! Der er måske et par enkelte der har været involveret, jeg selv er hamrende ligeglad med hvad forhandlerne og deres venner går og sladre om hinanden... men det er da en god underholdning for os andre:-)


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af PoulD »

@Lord Mike: :GO
ole kekkonen skrev:sådan er det i 2017,hvis man ikke er sød ved sine kunder,det ved alle!
Et stykke af vejen har du desværre nok ret, men det bliver gabestok afpresning jo ikke mere rigtig af.

Nogle gange er dem som forsøger at råbe et stort antal mennesker op med hård kritik af en butik måske ikke engang en rigtig kunde. Jeg hørte for noget tid siden følgende ordeveksling, dog i en helt anden slags butik:

Jeg stod ved kassen og skulle til at betale for en vare, da en mand længere nede i butikken råbte til butiksindehaveren: "Hvad koster den her".
Butiksindehaveren: "Den koster 1.650 kr."
Manden: "Hvad koster den efter rabat?"
Butiksindehaveren: "Du kan desværre ikke få rabat"
Manden blev tydeligvis temmelig utilfreds over dette. Han forsøgte igen: "Jamen, jeg kommer her da meget"
Butiksindehaveren: "Ja det har du fuldstændig ret i, men du køber aldrig noget!"

Jeg betalte min egen vare (og fik min rabat uden at bede om den) og skyndte mig ud af døren inden pokerfjæset røg. Det ville ikke forbavse mig, hvis manden var gået direkte hjem og i bedste 2017 stil, havde givet butikken en sviner på Trustpilot


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Deep ocean/Dejong!

Indlæg af trine... »

Morten1990 skrev:
trine... skrev:
Morten1990 skrev:Kan da godt poste et billede af den jeg fik fra samme sending. Lyset er næsten lige tændt i akvariet, så det er sådan den ser ud. Måske i kan se noget jeg ikke kan se :)
Den ser super sund ud. Med de farver vil jeg antage at den enten er aussie eller i hvert fald høstet på lavere vand end mine. Jo dybere de er taget jo mere pastelblå er de angiveligt, og jo mere shallow de er taget des mere grønlig farve på oraldisken og mere brunlige tentakler. Den ville jeg slet ikke være bekymret for. Må jeg spørge hvad størrelse den er?
Ja det må du gerne den er købt som small. Så syntes faktisk den er stor nok. Er super glad for den. Bare trist og høre med de 2 du fik ::
Hey Morten du har tilfældigvis ikke lige posen endnu, eller kan huske markeringen på den?
Mine er markeret med henholdsvis et og to små e'er. Hvilket for mig er ligeså svært at forlige med at str 3 er en large, som det er at acceptere når man kigger på dem. Og hvordan han så selv kan komme frem til at to poser med forskellige markeringer hvoraf ingen af dem umiddelbart passer, kan være en str large er mig en en gåde. Det er jo selvfølgelig den med det største skelet der udviser fremskredne symptomer. Super ærgerligt, nu må vi se om den "raske" er på vej væk inden for max et par måneders tid.


Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"