"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Koral ID - Blødkoral

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Koral ID - Blødkoral

Indlæg af Brian »

Hejsa

Er der nogle som kan sætte navn på denne knald lyserøde(dårligt billede!) blødkoral ?

Billede


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Hej Brian

Jeg har en mage til, og jeg vil give et bud på at vi er i familien Scleronephtya eller Dendronepthya. Begge arter er 100% afhængig af fodring og behøver ikke ret meget lys.
Min vokser deværre baglæns. Hvordan med din?


Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja jeg tror også at det er en Dendronepthya(Carnation koral), efter at have forsøgt mig lidt på RC med den også.
Min kom som et skyd er der en nu 3 med et nyt på vej - men til gengæld har det første skyd ikke været foldet ud i lang tid... Så jeg ved ikke helt hvordan det går ;)
Ham jeg fik den af havde stor succes med det og havde faktisk en ret stor sten der var overbevokset af det - uden at gøre noget specielt.

Men ifølge de bøger jeg har er det ganske rigtigt en koral med minimal overlevelses muligheder.


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"