Du skal sørge for at skære helt nede ved foden, gerne ned i stenen. De kan enten "stikkes" ind i revner og sprækker på stenene, jeg bruger noget gaze som jeg lige sætter rundt om stenen så det holder skiven på plads. Efter en dag eller to har de sat sig fast...
Mvh Christian
Der er mange måder at gøre det på. Jeg har gjort det på en lidt anden måde, men det kan du læse om i den anden tråd Den som Christian nævner er noget hurtigere.
Man bruger det til at fastholde skiven til stenen, indtil den er vokset fast. Tyl (brugt på billedet) er det man bruger til at fx lave balletkjoler i Jeg købte 30*100 cm forleden til 3,5kr så det er ikke dyrt.
DSC02865.jpg (77.24 KiB) Vist 4063 gange
DSC02866.jpg (74.42 KiB) Vist 4063 gange
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961
Sry for OT, men Brian hvilken musling er det, der har sneget sig med på billedet? Har ikke set nogle arter i de farver før. Og hvor har du da fået fingrene i den henne?
prezn skrev:Så når skiven er groet fast i tylet, er det så bare lige til at snitte over eller hvorledes?
Tror det er meningen at den skal gro fast til stenen og ikke tyllet og når den så har gjort det i løbet af et par dage eller 3, så kan du fjerne tyllet igen.
Sådan har jeg i hvert fald forstået det, men har dog aldrig selv prøvet denne model. Jeg selv har prøvet at sætte et plastikkrus med småsten ned på bunden af akvariet og ligge skiven deri. Havde så lavet nogle små huller i krusen, så der var lidt vandgennemstrømning.
Godt at se at der stadig er liv i de ricordea jeg solgte dig thyme.
Jeg startede med en skive, som blev købt i den lokale sv pusher, som nu er blevet til 10-12 skiver. Gav vist 300kr for den.
prezn skrev:Så når skiven er groet fast i tylet, er det så bare lige til at snitte over eller hvorledes?
Tror det er meningen at den skal gro fast til stenen og ikke tyllet og når den så har gjort det i løbet af et par dage eller 3, så kan du fjerne tyllet igen.
Sådan har jeg i hvert fald forstået det, men har dog aldrig selv prøvet denne model. Jeg selv har prøvet at sætte et plastikkrus med småsten ned på bunden af akvariet og ligge skiven deri. Havde så lavet nogle små huller i krusen, så der var lidt vandgennemstrømning.
ah okay, det efter jeg har snittet skiven af stenen, og så bruger jeg det tyl til at at få skiven til at vokse fast hvor jeg gerne vil have den =?
Det er en tridacna maxima.
Farverne på billedet stemmer meget godt overens med virkeligheden. Lilla med (til tider skrigende) blå streger
Købt hos petsupply.
Jeg brugte også metoden først med koppen i vandet, men de ricordeaer er godt nok langsomme til at vokse fast så jeg gik over til tyl metoden.
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961