"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

2 dages fragt ??

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

2 dages fragt ??

Indlæg af Brian »

Hejsa

Jeg er kommet i kontakt med en fyr i tyskland der kan sende mig fragmenter - men han vil kun sende dem med "alm post" hvilket vil betyde 2 dage undervejs ? Jeg ved at det er gode temperature for tiden men tror du at de kan overleve sådan en tur ??

Lige et par billeder af de koraller vi pt snakker om at sende fragmenter af til mig. Vi er dog ikke færdig med at snakke pris da vi ikke er helt på plads med det fragt(dvs jeg er ikke sikker på det fragt ;)).
Vedhæftede filer
acro~blau.jpg
acro~blau.jpg (24.24 KiB) Vist 7650 gange
BILD_33.jpg
BILD_33.jpg (29.07 KiB) Vist 7650 gange
montiblau1.jpg
montiblau1.jpg (30.71 KiB) Vist 7650 gange
HYstix.jpg
HYstix.jpg (12.42 KiB) Vist 7650 gange
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg synes det er lang tid, 2 døgn, der kan ske meget på den tid. Koraller som kommer hjem fra østen. Er ikke meget længere end 1 døgn under vejs.

Hvor bor han og hvem er han??
Den der blå Montipora digitata ser ualmindelig spændende ud!! Hvis I finder ud af noget kontakt mig lige, for så kunne det da være at jeg godt ville risikere guldet.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Han hedder Stefan Pohl og har denne side - http://www.riffaquaristik.net

Jeg tog bare og fandt de billeder/koraller som jeg kunne lide og sendte ham en mail med dem og spurgte om han havde fragmenter af dem - han havde selv en annonce på den tyske handels side du opgav da vi snakkede om Acropora House.

Jeg har idag modtaget følgende svar på priser :
Package costs are 17 EUR up to 5 kg. I think 5 kg are enough to send it save to you.

Acropora valila 20 EUR
Acropora blue 20 EUR
Seritopora hystrix 15 EUR
Montipora digitata 20 EUR

75 EUR + 17 EUR for the transport and package makes totaly 92 EUR. If the money is on my bank i send you a mail so that you know that your coral frags are on the way.

Pt. venter jeg på svar ang. hvor store fragmenterne er til de priser ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis han har andre fragmenter end dem som du har nævnt. kunne det da være at du skulle droppe hystixen, dem har jeg også, end da så mange at jeg sælger lidt af dem :D , og det endda til en noget anden pris, og så kan du endda få den uden nogen anden fragt udgift end at hente den på stationen.
Jeg kender ham ikke, men har et par gange kigget på hans hjemmeside. Han bor jo lidt uden for Berlin, så det er da ikke længere væk for jer jyder end at I kan lave en 1 dags tur der ned og kigge på både det megastore akvarie derned, men også det rigtige akvarie i forbindelse med den zoologisek have.
Iøvrigt har jeg en adresse på en anden gut, som bor i den anden side af Berlin. Jeg fik sidste år en liste med hvad han havde på lager, men det blev aldrig til noget, for det at skulle køre til den anden side af Berlin og så nordpå for at nå en færge, var ikke lige noget der huede mig.
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
19
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Søren Ravn »

Brian skrev:Han hedder Stefan Pohl og har denne side - http://www.riffaquaristik.net

Jeg tog bare og fandt de billeder/koraller som jeg kunne lide og sendte ham en mail med dem og spurgte om han havde fragmenter af dem - han havde selv en annonce på den tyske handels side du opgav da vi snakkede om Acropora House.

Jeg har idag modtaget følgende svar på priser :
Package costs are 17 EUR up to 5 kg. I think 5 kg are enough to send it save to you.

Acropora valila 20 EUR
Acropora blue 20 EUR
Seritopora hystrix 15 EUR
Montipora digitata 20 EUR

75 EUR + 17 EUR for the transport and package makes totaly 92 EUR. If the money is on my bank i send you a mail so that you know that your coral frags are on the way.

Pt. venter jeg på svar ang. hvor store fragmenterne er til de priser ??
Brian
Kan jeg ikke få en Acropora blue og en Montipora digitata med.
Så kan vi jo dele portoen

Søren Ravn
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 10:16
19
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Søren Ravn »

Carsten skrev:Hvis han har andre fragmenter end dem som du har nævnt. kunne det da være at du skulle droppe hystixen, dem har jeg også, end da så mange at jeg sælger lidt af dem :D , og det endda til en noget anden pris, og så kan du endda få den uden nogen anden fragt udgift end at hente den på stationen.
Jeg kender ham ikke, men har et par gange kigget på hans hjemmeside. Han bor jo lidt uden for Berlin, så det er da ikke længere væk for jer jyder end at I kan lave en 1 dags tur der ned og kigge på både det megastore akvarie derned, men også det rigtige akvarie i forbindelse med den zoologisek have.
Iøvrigt har jeg en adresse på en anden gut, som bor i den anden side af Berlin. Jeg fik sidste år en liste med hvad han havde på lager, men det blev aldrig til noget, for det at skulle køre til den anden side af Berlin og så nordpå for at nå en færge, var ikke lige noget der huede mig.
Det kunne jo være at vi skulle kigge på, at lave en tur derned ?

Søren Ravn
wicked
Reactions:

m

Indlæg af wicked »

jeg er med :) hvis der er plads..........
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Godt Carsten jeg køber en hysterix af dig.... :D

Her er ca størrelserne på fragmenterne :
> Acropora valila 20 EUR 6 cm
> Acropora blue 20 EUR 8 cm
> Seritopora hystrix 15 EUR 8 cm
> Montipora digitata 20 EUR 6 cm

Jeg kunne godt tænke mig en af hver af de blå !

Jeg høre ham lige hvor mange han kan sende med i en pakke til 17 euro og så kan vi bestille sammen.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Han har sendt mig en komplet liste over fragmenter - http://www.coralreef.dk/AKorallenliste.xls

Og her er fragtpriser :
I think that 5 kg are enough for 4 frags. If you want more frags 10 kg costs 22 EUR and up to 20 kg costs 27 EUR.

Så nu kan i alle se hvad han har. Og så kan vi evt bestille sammen :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Godt så har vi vist alle haft tid til at kigge på listen. Jeg skal have 2 fragmenter hos ham og Søren Ravn skulle også have 2 - det er en pakke !

Jeg har via pm modtaget at Carsten og Carstenh også var interesseret. Måske i også kunne finde 2 hver og så kan jeg lave den bestilling sendt til en af jer 2 og dermed Kbh og ingen transport mellem Jylland og Kbh ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis vi skal skal betale 17 euro for at få 4 fragmenter herop, så tror jeg at jeg dropper det, og evt tager ud til ham selv når vi er i Berlin om en månedstid.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Okay - alternativet er 11 euro(vi deler en 10kgs pakke pris) og så en tur med bussen !!
Men skal du selv til berlin kan jeg godt se det !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Brian, hvordan kringler I betaling af korallerne?

Det må vel næsten være en form for bankoverførsel, eller hvad?
Sidste gang jeg overførte penge til en udenlandsk bank, kostede det 310 kr i gebyrer. :roll: Og hvis det også bliver tilfældet her, så er det måske værd at ta med i overvejelserne.

Men iøvrigt synes jeg at fragmenterne ser rigtig fine ud.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ohh det har jeg slet ikke tænkt på - det vil jeg lige undersøge.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Den der pris på en overførsel er da helt i skoven!!! Jeg fik fornyeligt overført nogle penge til en bank i Tyskland og det kostede omkring 70 kr.
Banken var Den Danske Bank
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Problemet med en overførsel er, at du aldrig ved hvilke gebyrer den udenlandske bank lægger på for at modtage/videreføre pengene.

Derfor er alle overførsler til udlandet ikke ens, Carsten!

At du har kunnet overføre penge til Tyskland for 70 kr skyldes sikkert at du kun har betalt de indenlandske omkostninger, hvilket har efterladt modtageren af dine penge med en gebyrregning på 100-200 kr.

Af de 310 jeg betalte for overførslen (iøvrigt til en Malaysisk bank) gik 110 kr til min egen bank, resten var udenlandske gebyrer, som jeg selvfølgelig også skulle betale for at modtageren kunne få det fulde aftalte beløb.

Men man kan selvfølgelig altid bare satse på kun at betale de indenlandske gebyrer, og så bare håbe på at det går....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Nej, jeg betalte ikke kun de danske udgifter! Men har Eu ikke også sat nogle begrænsinger på bankernes grådighed??
Der til Malaysia, hvorfor sendte du ikke en check istedet, den koster jo ikke tilnærmelses vis så meget.
Men selvfølgelig, skal man være vidende om priserne får man kan tage en beslutning, og det er bankerne ikke gode til at oplyse.
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Jeg tror endnu ikke der er regler for hvor meget bankerne på tørre kunderne for på gebyrområdet - desværre! Men forhåbentlig kan vi snart fjerne alle mellemleddene, når det bliver muligt selv at klare det over netbank. Det skulle vist ikke være muligt endnu, har jeg ladet mig fortælle.

Jeg havde desværre ikke mulighed for at betale med check i Malaysia, så jeg var nødt til at klare det gennem banken. Og udlandsgebyret på 200 kr. dukkede først op en uge senere....lækkert!!!
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Her er svar fra min bank(Nordea) på spm. omkring overførsel til tysk bank :

Overførsel til udlandet koster 85 kr. (danske omk.) ved alm. standardoverførsel. Hvis SWIFT/BIC kode, bankkode og IBAN-kontonr. er oplyst og korrekt vil det dog koste 35 kr.

Men nu har jeg lige været forbi Jens Jørgen(hvilket syn....) og med en tur til Kbh i udsigt så venter vi lige lidt med at bestille :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"