"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lidt skrap viden om BTA.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Lidt skrap viden om BTA.

Indlæg af Bokelund »

Hej folksens,

Jeg har erhvervet mig en grøn/blå bubble tip anemone, for nogle uger siden. Den har fundet sit sted (ind til videre i hvert fald), så går jeg ud fra den ikke har lyst til at flytte sig.

Det som undre mig er: Den står cirka 50/50 flot og trist og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Jeg ved en anemone er mere krævende end som så, ift lys og værdier. Men jeg kan jo ikke gøre noget ved det sted, som den er valgt at sætte sig og det virker egentlig også fint.

No3 - 1-2 ppm.
Po4 - 0,025.
Kh - 8,5-8,7.

Kan det være normalt at den "pumper" vandet ud, Og i så fald 4-5 timer i træk? Synes ellers ikke den så syg ud.
Den ser for det meste fint ud om natten og så tænker man måske at den får for meget lys om dagen. Men det kan simpelthen ikke passe, da den har valgt at stå 50/50 lys og skygge.

Tak :)


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Lidt skrap viden om BTA.

Indlæg af trine... »

Lige præcis Entacmaea quadricolor er en meget dynamisk anemone og kan her hos mig også lejlighedsvis finde på at deflate sig selv ned til noget som minder om en femkrone, fra en størrelse der normalt er på størrelse med en lille tallerken. Normalt udskiller de affaldsstoffer med det "brugte" vand. Dog plejer de ikke at være fuldstændigt punkterede i længere perioder, så enten er det vandet den er utilfreds med, hvilket jeg ikke tror udfra dine oplyste parametre, ellers må du til at skanne den for vævsskade. Entacmaea quadricolor er en meget tyndhudet anemone som let får læsioner og derfor KAN have meget svært ved at ekspandere indtil vævet er helet.


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Lidt skrap viden om BTA.

Indlæg af Bokelund »

Jeg prøver at se tiden ad.

Ekspandere sig ligefrem... Det troede jeg var et ord man brugte om rummet el. Virksomheder. Never mind.. Hehe
Tusind tak!


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"