"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: lør 8. sep 2007 21:14
16
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Indlæg af rozzzna »

Har ikke startet mit akvarium op endnu, men har lige været ude og hente levende sten som står i en stor balje med cirkulation og lys.
Der er så en bubbletip anemone på den ene sten - pt kravler den rundt hver gang lyset peaker (hvis 40%, blå 60% LED) hvor den kravler om på bagsiden i skyggen af stenen indtil lyset begynder at nærme sig aftentilstand så kommer den om på forsiden igen.

Kan regne ud at den er lidt irriteret over lyset, tror den havde t5 lys det andet sted den var.

Men kan den holde til indkøringsfasen der kommer i mit nye akvarium? Har modnet vand som stenene pt står i, ved ikke om det vil hjælpe den når den kommer over i akvariet..

Andet jeg bør være opmærksom på? Har læst om dem og der står at akvariet skal være godt indkørt, men det var så ikke en mulighed for mig når den sad på en af stenene. Den står i middel belysning og middel flow.
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: lør 8. sep 2007 21:14
16
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Indlæg af rozzzna »

Har lagt mærke til at den står flottest ved ca 15-20% hvid og 30-40% blå led :) men nu er den også ret tæt på vandoverfladen.

Her er et billede af den - er der nogen der kan se om den har behov for noget ekstra? Og mangler stadig svar på om den vil kunne klare indkøringsfasen når akvariet kommer igang?
Vedhæftede filer
bubbletip
bubbletip
Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 235
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Indlæg af Emils Far »

Hvis det var mig havde jeg solgt den, for det er ikke sikkert den klarer alle de alge faser du skal igennem. Så kan du købe en når akvariet er klar til det
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Indlæg af Carsten »

Jeg ville lade den sidde. Hvis den ikke bryder sig om forholdene, så flytter den sig.
Du får nok nogle alger, men ikke sikkert at det bliver så mange nu hvor stenene kom fra noget der kørte.
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 560
Tilmeldt: lør 8. sep 2007 21:14
16
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: Bubbletip Anemone i nystartet akvarium!

Indlæg af rozzzna »

ok tak, det var så en for og en imod LOL
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"