"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kirurg uden livslyst.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

Jeg vågnede til morgen op til en scopas, som så ud somom den blot har givet op.

Den flyder blot rundt i strømmen uden tegn på at ville det store. Sidder nu halvt under en sten.

Den har ingen synlige men. Er lidt tynd i forhold til de 2 andre, men ikke noget jeg har tænkt synderligt over. Den svømmer væk hvis jeg skubber til den med tangen, men ikke mere end det.
Der er igår tilføjet en ildhalekultling, men ellers ingen nye fisk i lang tid. Og den har gået i akvariet i ca 5 måneder og set tilfreds ud.

Hvad er min bedste fremgangsmåde herfra ?
Tænker det er for stressende at flytte den over i mit 100 ltr, hvor der kun går 2 klovne.
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Bokelund »

Hvordan vurderer du selv dens overlevelses chancer? For det kunne måske være en ide at tage den svære beslutning og aflive den, Inden den dør og du måske ikke kan finde den bag en stensætning.
personligt er jeg ikke selv så vildt men den idé, da jeg faktisk har haft flere oplevelser som dig, hvor fisken faktisk er overlevet og fået det godt igen :)
Men det er nok bare til tilfælde og mega heldigt.
Jeg tror ikke på din fisk overlever, desværre :( (Men det troede jeg heller ikke om min egen)
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

Min stensætning er så luftig obygget at jeg kan komme til 7-9-13 alle steder, så den får chancen, men jeg tænker den også selv som færdig :(

Skulle desværre ud af døren, men må se igen om en 3 timer når jeg kommer hjem
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Carsten »

Når den er kommet dertil, er der stort set aldrig nogen mulighed for få den rettet op - desværre
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

Den er puttet i en fiskefælde og er ved nærmere tilsyn noget tynd. Har sørget for den kan spise og har "hældt" lidt pellets i den mund. Håber den optager det og den klarer det
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Carsten »

Twinks skrev:Den er puttet i en fiskefælde og er ved nærmere tilsyn noget tynd. Har sørget for den kan spise og har "hældt" lidt pellets i den mund. Håber den optager det og den klarer det
Du skal ikke regne med at den overlever. En kirurg der er blevet så tynd, er stort set umulig af få fodret op igen.
Det som der nok er stort held med at bruge er Nori tang
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

Nej, den er desværre. Ok mere på den, end med på den :G
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

den gav op desværre.
jeg orkede ikke at tilsætte en ny zebrasoma art pga rangorden slåskampene. Jeg har sat en flot Ctenochaetus truncatus i i stedet på ca samme størrelse som de andre, ganske lidt skubben til hinanden, men slet ikke som hvis det havde været en ny Zebrasoma.

nu skal jeg bare have den nye fisk til at spise, den virker noget mere sky end zebrasomaerne. og ikke interesseret i flagefoder/pellets umiddelbart.
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Bokelund »

Det var da fint at du gav den chancen, jeg havde gjort det samme :)

Mht. Ctenochaetus truncatus, der så jeg ikke min spise i 3 uger, tror jeg. Jeg var sikker på at den ikke spiste, da den var meget sky og ikke kom frem når jeg fodrede. Men noget må den jo have spist, for den overlevede og begyndte efter noget tid at spise, også når jeg kiggede på :).
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Kirurg uden livslyst.

Indlæg af Twinks »

Bokelund skrev:Det var da fint at du gav den chancen, jeg havde gjort det samme :)

Mht. Ctenochaetus truncatus, der så jeg ikke min spise i 3 uger, tror jeg. Jeg var sikker på at den ikke spiste, da den var meget sky og ikke kom frem når jeg fodrede. Men noget må den jo have spist, for den overlevede og begyndte efter noget tid at spise, også når jeg kiggede på :).
jeg håber så meget du har ret. vil så gerne at den har det godt.
det er en meget flot fisk. svømmer din også meget med åben mund ?
mine zebrasoma svømmer med munden både åben og lukket, men ser jeg hovedsageligt med munden spærret helt op. især når den er i nærheden af min pudsefisk
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"