"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fang krabbe

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Threepwood
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 18:03
7
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2017

Fang krabbe

Indlæg af Threepwood »

Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fang krabbe

Indlæg af Carsten »

Threepwood skrev:Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.
En fælde eller en fiskkrog med madding på.
Fælden er nok den sikreste.

Hvor stor er krabben?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Fang krabbe

Indlæg af charlie saltvand »

Hej. Jeg har tidligere fanget krabber ved at tilbyde dem lidt nori tang med en lang pincet over en periode. Krabbe vænner sig til at der kommer foder og går længere og længere ud af hulen. Når den er helt tryg og Håndtam, kan du få den til nærmest selv at kravle over i nettet.

Det har virket her :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Threepwood
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 18:03
7
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2017

Re: Fang krabbe

Indlæg af Threepwood »

Carsten skrev:
Threepwood skrev:Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.
En fælde eller en fiskkrog med madding på.
Fælden er nok den sikreste.

Hvor stor er krabben?
tak for svar . hvad anbefaler du jeg bruger som mading ? havde tænkt mig at sætte et glas ned med noget i så den ikke kan komme op igen. krabben er ca lidt størere end en 5 krone
charlie saltvand skrev:Hej. Jeg har tidligere fanget krabber ved at tilbyde dem lidt nori tang med en lang pincet over en periode. Krabbe vænner sig til at der kommer foder og går længere og længere ud af hulen. Når den er helt tryg og Håndtam, kan du få den til nærmest selv at kravle over i nettet.

Det har virket her :GO
tak for svar og det må jeg se om jeg kan, hvor får man fat i nori tang? er helt nyg i faget


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fang krabbe

Indlæg af Carsten »

Hvis krabben ikke kan komme p af glasset, kan den vel heller ikke komme i glasset. En lille frossen reje kan være meget delikat for en krabbe.

Nori tang køber du supermarkedet.
Bruges til sushi


Threepwood
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 3. jan 2017 18:03
7
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2017

Re: Fang krabbe

Indlæg af Threepwood »

Carsten skrev:Hvis krabben ikke kan komme p af glasset, kan den vel heller ikke komme i glasset. En lille frossen reje kan være meget delikat for en krabbe.

Nori tang køber du supermarkedet.
Bruges til sushi
Hehe havde tænkt mig at stille glasset op af stenene (så det i en youtube video)
Ok super tror jeg starter med at prøve med en frossen reje , skal det bare være nogen man køber i supermarkedet eller noget man køber frosset i en dyreforretning? Vil hellere spørge dumt og være sikker for vil ikke tilføje noget skadeligt til systemet


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Fang krabbe

Indlæg af Michael_F »

Jeg har bare brugt almindelige frosne rejer fra supermarked.


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"