"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Den grimme svaneunge

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Den grimme svaneunge

Indlæg af PoulD »

De fleste fisk vokser sig efter min mening smukkere med alderen. Det gælder så ikke disse her som jeg filmede på et dyk ved Cozumel tidligere i dag. Jeg vidste ikke hvad det var for nogen fisk, men de var så smukke og yndefulde, at jeg med det vuns ønskede mig sådan et par stykker i min balje. Har så netop brugt en times tid på detektiv arbejde på nettet og fundet frem til, at det formentlig er trommefisk, Equetus lanceolatus. Men er de smukke og yndefulde som juvenile så skal jeg da godt nok love for de som voksne er skruet omtrent ligeså forkert sammen som en næseabe eller en blobfisk. Så de er lige per omgående strøget fra min ønskeliste igen.
[video][/video]


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Den grimme svaneunge

Indlæg af Anders månsson »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Bliver det næste vi skal have set...


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Den grimme svaneunge

Indlæg af Carsten »

Meget smukke som ungfisk, og knapt så smukke som voksne. Men grimme/forkert skruet sammen som voksen, synes jeg nu ikke. Men helt klart ikke så smukke som ung fisk.
Fishbase skriver at den kan give " ciguatera poisoning ". det er en forgifting der kan være dødelig!
Når du nu er der ovre, så kig efter fisk af slægterne Microspathodon og Neoglyphidodon, der kan du virkeligt snakke om at fisk går fra smuk til grim med alderen


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Den grimme svaneunge

Indlæg af Nicki Henriksen »

Kan huske jeg så dem som ung fisk hjemme ved Moby for flere år siden, virkelig fede fisk.

Men ja de er måske ikke ligeså spændende som voksne, men hvad størrelse er de så før de er/bliver det?



De Jomfrufisk er også kedelige sataner som små Carsten :)


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"