"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forsvundet anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Forsvundet anemone

Indlæg af Trudslev »

Hej.

Jeg havde en anemone, den på billedet. En morgen var den pludselig væk, som i helt forsvundet. Den målte ca. en stor tændstikæske i sammenfoldet tilstand. Det er ved at være en lille måned siden nu. Jeg har dog en temmelig bestant stensætning, så i teorien kunne den godt bare gemme sig. Men den kravlede tit rundt på en bunke småsten i bunden, hvor den var placeret. Så jeg tænker det er mærkeligt den sidder bom stille nu, hvis den er i live, og i så fald sidden den et sted, hvor den ingen lys får, ellers ville jeg kunne se den. Den viste ikke tegn på at være ved at dø eller lignende.

Er der noget i baljen den kan have skaffet den af vejen, hvis den har revet sig løs og røget ind i hulerne? Den er helt sikkert ikke røget i pumpen, da der absolut ingen spor er af den. Jeg har en revhummer, som før har skaffe lig af halvstore fisk af vejen.

En anden tanke var, at min store bta 40cm opførte sig lidt mærkeligt i dagene efter, og havde ligesom en mørk skygge inde i sig. Kan den have spist den hvis den havde revet sig løs og var røget ind i bta armene?

Er der andre bud? Jeg har ikke haft store udsving eller noget.. og jeg har umiddelbart ikke andre dyr i baljen, der ville kunne fortære sådan en krabat..
Vedhæftede filer
IMG_2377.JPG
IMG_0232.PNG
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3610
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Forsvundet anemone

Indlæg af nielsk »

Har du ikke stadig din imperator. Hvis anemonen ryger rundt med strømme er den meget sårbar og en kejser kan let æde den nedefra
SPS : Stability provides succes
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Forsvundet anemone

Indlæg af Trudslev »

Jo det har jeg, jeg har også en drømmekejser, så det kan være de har rottet sig sammen. Var ikke klar over de var sårbare forneden.. men synes nu stadig det er helt vildt, hvis de har spist rub og stub, den havde trods alt en anseelig størrelse..
Det er nu heller ikke fordi jeg har helt ned over tabet, synes bare det er mystisk..
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Forsvundet anemone

Indlæg af Trudslev »

Ingen der har en teori?
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Forsvundet anemone

Indlæg af martinknorr »

Du har ikke oplevet en større afskumning?
MVH
Martin
8370 Hadsten
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Forsvundet anemone

Indlæg af Trudslev »

En lille smule måske, men har lige renset skummeren, så det er ikke noget jeg har tænkt videre over.

Og som sagt var den på størrelse med en stor tændstikæske i sammenfoldet stand. Så alligevel ikke et helt lille dyr der er forsvundet sporløs fra den ene dag til den anden. Det er også størrelsen der gør, at jeg umiddelbart ikke tror kejserne har gjort det onde ved den, den var på størrelse med min narvacus og som sådan vel også 4 gange så stor som maven på min Imperator. Og som sagt, intet spor af den, intet dødt væv eller noget, og ingen snask i pumperne..
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"