"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Snegle - overraskende god underholdning

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Snegle - overraskende god underholdning

Indlæg af tim_rn »

I min spæde 3-4 måneders karriere i saltverdenen har jeg flere gange tænkt, at jeg da måtte opleve noget unikt. Stille og roligt er det gået op for mig, at der sker så meget gøgl, hvis man bare sætter sig ned og glor på alt hvad de foretager sig, især om aftenen/natten.

Især sneglene har fanget min interesse. Første video antager jeg, er noget alle har set. Sneglen kravlede op på toppen af stenen og strakte sig i vejret og, går jeg ud fra, spermede løs.
- Kan nogen fortælle mig hvad det er for en snegl? Det var en hitchhiker der joinede akvariet i weekenden efter at have hentet en green star polyp. Vores bud herhjemme er, at den ikke er skadelig, men en Stomatella. Ugen inden, opdagede jeg en masse minimale snegle i mit akvarie, som også ligner Stomatella.
- Men kan nogen forklare, hvordan det kan hænge sammen, når jeg i akvariet kun har 3 turbosnegle. Er det samme slags snegl? Ellers har jeg svært ved at se hvordan der kan komme unger af arter jeg ikke har.

Nu prøvede man lige at holde vandet klart, men så skete det her..

[video][/video]

For et par uger siden kom jeg hjem efter arbejde kl. lort om natten og så dette (eremitkast efter ca. 1:15)

[video][/video]


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"