"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lidt akut - anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

Hej.

Har netop fået denne bubbletip anemone hjem fra de jong. Posens vand blev tiltagende mere og mere mælkehvidt, den blev relativt hurtigt lukket ud. Jeg dynes ikke den ser frisk ud, er den færdig? Der er ingen vand i nogen af armene. Det ser lidt ud som om det er "hul" i nogen af armene og de delvist er ved at gå lidt opløsning, ligesom der er andet "pus" på selve foden..

Sammenlignet med den grønne jeg også fik hvor posen var klar, så ser den meget mere frisk ud.

Skal den ene ud med det samme?

Beklager de ringe billeder..
Vedhæftede filer
Den grønne "friske"
Den grønne "friske"
IMG_0133.JPG
IMG_0131.JPG
IMG_0132.JPG
IMG_0135.JPG
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: man 28. nov 2016 22:46
7
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af rsagnar01 »

tror det normalt min har også set sårn ud et par gange men den er altid fin igen dagen efter men ved ikke så maget om det
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3581
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Tykki »

Er munden piv åben? Hvis ja, er det ud
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af MoG »

Hvis du siger den er ved at gå i opløsning og munden samtidig er åben, er den stået af..
Morten
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

Munden var faktisk helt åben. Men den er lige faldet ned af stenen for nok 5 gang efterhånden, og nu har jeg så hjulpet den på plads igen. Og netop nu har den trukket sig lidt sammen, munden er nu lukket og der er lidt vand at spore i armene. Det er vel gode tegn det hele?

Jeg har lige smidt den i sumpen på en sten, så er den lidt lettere at få fat i hvis det er, og mindre strøm så den kan fæstne sig. Den anden har også sat sig og jeg skal have gang i cirkulationen igen..
dyr200
Reactions:

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af dyr200 »

Den ser rimelig færdig ud syntes jeg og især sådsn som du beskrivelse det lyder den os færdig øv øv håber du for den dækket
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3618
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af nielsk »

var det dig der fik den flotte imperator
SPS : Stability provides succes
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

nielsk skrev:var det dig der fik den flotte imperator
Ja det var mig, den har det heldigvis fortrinligt, og har indtaget lidt tang mv. :-)

Jeg skulle da have haft nitratfilteret med ned til dig!
Vedhæftede filer
IMG_0139.JPG
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

Hvor stor en risiko løber jeg ved at holde den i? Jeg har ikke lyst til at sætte resten af baljen over styr, det er temmelig giftigt hvis den vælter helt, ikke?
Jeg er nok nødt til at træffe en beslutning inden jeg hopper i kanen senere, for jeg kan jo ikke våge over den hele natten.
Men hvis munden nu er lukket og den har trukket sig lidt sammen, så er den vel ikke helt færdig?
Jeg får den desværre ikke dækket, da anemonerne er mærke med sensitiv for tranport..
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Twinks »

Smid den i en halvstor bøtte med vand fra akvariet?
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af trine... »

Twinks skrev:Smid den i en halvstor bøtte med vand fra akvariet?
Så forringer du dens odds betragteligt da den har brug for cirkulationen samt frisk vand. Nogle arter anemoner kan pakkes tørt,men dette afhænger af bla dres størrelse og tykkelsen på deres hud.
Lige præcis Entacmaea quadricolor er temmelig tyndhudet og egner sig ikke til tørpakning. Så i dette tilfælde er vi ude i jo mere vand i posen under transporten jo bedre, da det giver en større bufferevne ift forurenet vand.
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Twinks »

trine... skrev:
Twinks skrev:Smid den i en halvstor bøtte med vand fra akvariet?
Så forringer du dens odds betragteligt da den har brug for cirkulationen samt frisk vand. Nogle arter anemoner kan pakkes tørt,men dette afhænger af bla dres størrelse og tykkelsen på deres hud.
Lige præcis Entacmaea quadricolor er temmelig tyndhudet og egner sig ikke til tørpakning. Så i dette tilfælde er vi ude i jo mere vand i posen under transporten jo bedre, da det giver en større bufferevne ift forurenet vand.
Super god info. :GO
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

Anemonen røg ud, jeg turde ikke tage chancen natten over.. og som den opmærksomme læser måske har bemærket havde jeg heller ikke videre succes med den anden anemone, som fremgår af den anden tråd! Lortedyr
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af trine... »

Been there, done that! Har selv haft et utal af anemoner gennem årene og har prøvet alt fra det du her beskriver og til to kæmpe Doreensis eller corkscrew anemoner om man vil, som blev suttet i stykker af mine frenatus klovne. Selv om det er smukke dyr hører de efter min mening primært hjemme i eksempelvis tema akvarier kun indeholdende undertegnede species.
Trudslev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. feb 2015 17:04
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2015

Re: Lidt akut - anemone

Indlæg af Trudslev »

trine... skrev:Been there, done that! Har selv haft et utal af anemoner gennem årene og har prøvet alt fra det du her beskriver og til to kæmpe Doreensis eller corkscrew anemoner om man vil, som blev suttet i stykker af mine frenatus klovne. Selv om det er smukke dyr hører de efter min mening primært hjemme i eksempelvis tema akvarier kun indeholdende undertegnede species.
Ja man skal tænke sig godt om inden i hvert fald, det Lan da have nogle trælse konsekvenser. Jeg er dog sluppet billigt indtil nu..
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"