"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Anthias

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Anthias

Indlæg af Brian »

Hejsa alle

Er der nogle derude som har forsøgt sig med at holde Anthias. Jeg ved at Jager har men at det ikke har været nemt(det kostede vist nogle stykker inden at det gik). Det er jo en meget tiltrækkende fisk men som skulle være yderst svær at holde. Alt info er meget velkommen :)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 171
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 15:16
19
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

det vigtigste er at få dem til at spise brian, jeg er nu begyndt at kigge efter antias der har gået hos forhandlerne over 1 måned, for hvis de kan overleve der kan de også overleve hjemme hos os. min erfaring siger at de dør inder for de første 3 uger pga. de ikke vil tage foder, de smager godt nok på det men spytter det ud igen, problemet er bare det er yderste sjeldent at de går hos en forhandler 1 måned, da de jo bliver solgt eller dør der også, men hvis du tager en stime hjem så er det bare at fodre og fodre meget varieret flere gange om dagen og så håbe at de begynder at indtage fodret.

jager


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jørgen: Har du prøvet det nye foder som Akvarieudstyr har fået??
Cyclop- Eeze hedder det.
Jeg købte for lang tid siden noget i Tyskland, og fik aldrig rigtigt brugt det, da jeg ikke rigtigt kunne se det smarte i det, men nu har jeg fundet en måde.
Og den er ganske simpel, fyld lidt vand i en bøtte og og hæld noget CE i og lad det trække vand.
hæld det der efter i akvariet, fiskene er vilde med det, og det har lige Anthias størrelse, som en lidt stor nyklækket artemia.
Foderet findes nu både som flager, frysetørret og som frostfoder.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Glemte lige at skrive, at korallerne også gerne tager det, så selvom meget af det bare flyder rundt i akvariet, er det ikke totalt spildt.


mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Jeg bruger også Cyclop Eeze flagefoder. Ved lugten ved man godt at det er noget foder for sig. CE skulle også egne sig til yngel.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ja, stanken fra flagerne er noget helt specielt, ikke ligefrem violer. Tog dine fisk det med det samme, eller skulle de lige vendes til det?? Mine var ikke mget for det de første 2-3 dage, men sulten tvang dem, og nu er de glade for det.


mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Alle mine fisk gik helt amok første gang. Selv min seksstribede gylte var oppe og undersøge det, den er ellers ligeglad med alt andet end pods.


Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Jeg har også købt Cyclop-Eeze og er meget tilfreds med produktet. Det har et højt proteinindhold og meget lidt aske. En af mine venner bruger også produktet bl.a. til Anthias !!, som ellers kun ville tage frostfoder.


Med venlig hilsen

Thomas
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja i har nok alle ret i at fodret selvfølgelig skal være godt.
Men vigtigste pointe er vel nok som Jager skriver at man skal finde nogle som spiser - og som har gjort det i lang tid. Og det bliver nok svært....
Det er ellers bare en fantastisk flot fisk og jeg forstår ganske godt hvorfor at folk lader sig friste.
Jeg har nu heller ikke set dem i handlen i Århus endnu ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

thomas_w skrev:Jeg har også købt Cyclop-Eeze og er meget tilfreds med produktet. Det har et højt proteinindhold og meget lidt aske. En af mine venner bruger også produktet bl.a. til Anthias !!, som ellers kun ville tage frostfoder.
Øøh - aske???


Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

nyberg skrev:
thomas_w skrev:Jeg har også købt Cyclop-Eeze og er meget tilfreds med produktet. Det har et højt proteinindhold og meget lidt aske. En af mine venner bruger også produktet bl.a. til Anthias !!, som ellers kun ville tage frostfoder.
Øøh - aske???
Aske er et biprodukt ved fremstillingen af flagfoder og granulat. Asken har ingen umidelbar gavnlig virkning, hvorfor man bør vælge produkter med lavt askeindhold. Nogle af produkterne har et højt askeindhold, langt over 10 pct. hvilket ikke ligefrem indikere kvalitet.

Den primære årsag til asken er fiskemel, hvor asken stammer fra industrifiskens indhold af ben. Det skal dog bemærkes at asken kan være gavnlig, idet asken kan indeholder jern, kobber og zink som er vigtige for fisk.

Thomas


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Se det viste jeg heller ikke :D - før nu !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"