Jeg vil dele mine erfaringer med opdræt af P.Springeri med jer. Jeg er nu igang med mit 4-5 kuld og denne gang ser det ud til at jeg får succes ( jeg krydser fingre ), de andre gange gik det slet ikke, men efter utallige gode råd og hjælp fra min gode ven Kim ser det bedre ud denne gang.( tak til ham)
Mine P.Springeri lagde æg i et pvc-rør d.11Nov, jeg flyttede dem til en 45l.murerbalje d.16 og i løbet af natten kom de små larver ud af æggene, jeg vil skyde på at der var et par hundrede stk.
Murerbaljen er fyldt med ca.25 l. vand hvor der er lavet overløb til en sump som er en murerbalje på omkring 20l.
I den store murerbalje har jeg et varmelegeme, temp.er 26 grader, 2 luftsten som ikke kører for fuld udblæsning.
Jeg har købt alger og flere andre ting i USA og England for at holde liv i den rotifer kultur som jeg fik af Kim, jeg kan hilse og sige at det ikke er billigt.
Nu er larverne blevet 6 dage gamle, desværre er der ikke et par hundrede som har overlevet, men nærmere 50+, men det er også fint, det er ihvertfald bedre end de andre gange hvor alle døde

Her er et billede af mit setup. Jeg vil opdatere snarest...