"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søhæste

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Jason
Reactions:

Søhæste

Indlæg af Jason »

Er her nogen af jer der har haft søhæste og hvad er jers arfarning med dem.

For jeg har tænk på at lave et rent søhæste avk på ca 400 l eller er jeg helt væk i sylten :D
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Hej Jason

Jeg var meget interesseret i søheste da jeg fik saltvand men er gået væk fra det igen, da de ikke kan holdes med de alm. beboere i saltvandsakvariet. Dengang fandt jeg meget nyttig information på nettet bla. på den danske side: http://www.seahorses.dk/.

Det kan sagtens lade sig gøre at have en rent søhesteakvarie, men du skal først læse lidt om hvad de kræver som er lidt specielt eksempelvis mht. lys og fodring.

Thomas
Med venlig hilsen

Thomas
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Ja nu har jeg været det meste af det link du gav mig ( TAK TAK )

men er der en der kan fortælle mig om man skal skummer på et 400 l akv med måske 4-6 søheste i ?

og om ca og kh og ph er den samme som et reef akv
eller om man ikke tar det så tungt med det.

Hov en mere skal man bruge osmosevand.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Puha gode spm. som jeg desværre ikke lige ved noget om.

Her er et par links mere som kan give svar :
http://www.seahorses.de/keeping.htm
http://www.seahorses.de/seahorses.htm

http://www.seahorse.org/
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Tak skal i ha bække to for de link.

Nu skal jeg bare gøre op med mig selv om jeg ikke skulle springe ud i det :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvad har du pt ?

Er du til reefs eller har du bare plads til et ekstra akvarie og derfor søheste ???
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Jeg har et reef nu på 200 l men ville ha et akv mere på ca 400 l

Ved godt at ha søheste på 400 l vand er fros men de krever ikke så meget udstyr jo og heller ikke så mange penge jo :)
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Jeg undersøgte en hel del med søheste på et tidspunkt. Fandt også nogle ret små dværgsøheste som jeg desværre ikke har set i Danmark. De skulle være en af de "nemmere" arter.
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

ok jeg har set nogle meget små søheste hos klovnefiske for lang tid side men ved ikke bare om det var unger.

Jeg tror lige jeg spør ham næste gang jeg skal der ind :)
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jeh har haft H. kuda
de er nemme at holde bortset fra at hannerne har tendens til at få luft i rugeposen som så skal fjernes ved at der prikkes hul og luften klemmes ud. Kudaerne er også rimelig nemme at opdrætte, men kræver meget artemia for at de kan fodres op. Dengang jeg havde dem fantes der ikke det samme udstyr som i dag, så de gik i et 250 liters kun med stort biofilter (våd/tør filter) til ungerne brugte jeg små 10-12 liters plastik akvarier..... men det er nok efterhånden 15 år siden.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"