Klovnfiskens kamp, en føljeton i flere episoder

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Klovnfiskens kamp, en føljeton i flere episoder

Indlæg af Brian C »

Jeg har lige haft en oplevelse jeg synes jeg vil dele med jer andre, og samtidig høre om andre har oplevet lignende

historien startede egentlig i lørdags, hvor jeg kom hjem efter en turne rundt til de forskellige københavnske forhandlere.
Jeg havde lidt forskelligt guf til tanken med hjem. Men pga. tidspunktet blev de bare sat i tanken. Planen var så at sætte dem, hvor de rigtig skulle stå dagen efter...
så om søndagen efter at have været et lille smut nede ved Petsupply i hans nye fine butik og hente en fin lille Favia" target="_blank" class="postlink autolinks">hjernekoral, blev det tid til at rokere om

i mellem det indkøbte fra Sjælland, var der en blødkoral, der ikke rigtig kunne få lov til at stå i fred på bunden pga en nævenyttig kejser, den var jeg nødt til at flytte til et mindre fristende sted, hvor der i øvrigt stod en E. glabrescens. Det passede mig nu fint nok, for den stod tilsyneladende i lidt mere strøm end den brød sig om, så den fik en ny og bedre plads, og blødkorallen fik den nu tomme plads.

nu begynder den egentlig oplevelse så, for korallen faldt ned lige så ofte som jeg fik sat den på plads, og jeg tænke at strømmen måske nok alligevel var for stærk der, den ville heller ikke rigtig folde sine polypper ud. så jeg gik og overvejede lidt hvor den skulle placeres
men så her igår fik jeg et nyt fint fragment der kunne stå der istedet, og som sagt så gjort... MEN efter at have vent ryggen til... voila så lå korallen på bunden igen, det skulle blive løgn, så frem med limen, og korallen blev limet fast... HA! som om det hjalp noget, jeg havde knap fået hænderne op af vandet, da jeg så hvad problemet var... det var min enlige Fløjlsklovn, der var dybt uenig med mig i hvordan indretningen skulle være. Det viste sig, at lige så hurtigt jeg kunne få sat korallen på plads, kom hun farende og mokkede den ned igen...
Men det skulle hun nu ikke få lov at bestemme, man er vel klogere end en fisk. så lidt mere lim måtte der til... som om det hjalp... ned kom korallen, endda mens jeg stod og kiggede på hende.
Hmm... her måtte der mere kontante metoder til, at fange hende var udelukket, med mindre jeg da ville omlægge hele tanken, så jeg fandt et bar gode levende sten nede i tanken der kunne lukke hulle og blokere for hendes mulighed for at mokke korallen ned... :sneaky2: det lykkedes, :y hun fandt sig en ny hule, troede jeg da. så med tanken om den store sejr gik jeg glad til ro. Men bah... her til morgen da jeg stod op kunne jeg se at hun da bare havde mokket både sten og koral ned, dvs halvdelen af fragmentet... og så opgav jeg, hun fik sin vilje, og jeg fandt et andet sted til den del af korallen hun havde brækket ned... tænk sig slået af en sølle klovnfisk :embarassed:
men hun er nu tilgivet for sådan en ihærdighed bør belønnes :biggrin:
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Klovnfiskens kamp, en føljeton i flere episoder

Indlæg af AndersBaun »

he he min "Hugo" gjorde det samme.. ser sgu sjovt ud
Billede
Brugeravatar
vildihjelm
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af vildihjelm »

Ha ha der kan man se hvem der har bukserne på hjemme hos dig...GGGG
Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Kolding
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Typisk hunner at gå så meget op i indretningen... :-P
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

hmm... KRIG, det lille møgkrapyl har åbenbart fået storhedsvanvid efter den lille sejr, nu er det åbenbart heller ikke godt nok med de oprindelige koraller
hun har lige smidt en Clavularia ned to gange, og da jeg jeg lagde en (i forhold til hende meget stor) sten for at lukke hullet, blev den bare puffet ned inden jeg kunne nå at blande limen til den
Mvh. Brian
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Hvor stor er den fisk!? :-D
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af TorbenC »

Af samme grund jeg hader fløjsklovne.

Jeg havde en gulbåndet på et tidspunkt, hvergang jeg puttede hænderne i akvariet, angreb den mine hænder med utal af "slag" og bid..
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

:K God historie tak for den, og ja HVOR stor er den fisk :dizzy:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Hun er nu ikke specielt stor, ca. 6-7 cm
den største af de sten hun smed ned var ca 15x8x5 cm, og jo jeg har osse indkasseret bid hende, da jeg var ved at forme klæbemassen under vandet
men jeg tror nok jeg har vundet nu, det kostede godt nok en del klæbemasse (KZ speedglue) men nu har jeg stået og luret på hende mens hun prøvede at mokke stene ned, uden at den rokkede sig på nogen måde

det er lidt... meget irriterende, men dog osse temmelig fascinerende med den ihærdighed den ligger for dagen
Mvh. Brian
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"