"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

kalmar skrev:Hellere to på 20 end en på 40 :beer:

Haha, ja det er da noget man kan forholde sig til :y


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Nu må vi se om det nogle sinde kommer. Det blev bestilt den 18 november. Ellers må jeg nøjes med at kigge på jeres. :G


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af charlie saltvand »

Palaarsuaq skrev:Nu må vi se om det nogle sinde kommer. Det blev bestilt den 18 november. Ellers må jeg nøjes med at kigge på jeres. :G
Hvor har du bestilt?

Ps.... det er billigere at se på, end at eje selv :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

charlie saltvand skrev:
Palaarsuaq skrev:Nu må vi se om det nogle sinde kommer. Det blev bestilt den 18 november. Ellers må jeg nøjes med at kigge på jeres. :G
Hvor har du bestilt?

Ps.... det er billigere at se på, end at eje selv :GO

Deep ocean. Men der har vist været noget juleferie hos redsea. Men så blev jeg lovet at det skulle blive leveret i denne uge, men jeg har intet hørt endnu. Det er lidt træls at skulle vente så lang tid. Men det er der intet at gøre ved.

Hehe ja det tror jeg gerne.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg er stødt ind i et nyt problem. Jeg har købt to stks Vortech MP40 pumper af en brugt. Der mangler så den ene spacer. Den der hedder 6-13 mm så vidt jeg husker. Jeg har kigget alle steder, selv på tyske sider.. Uden held. Jeg har til genglæd fundet sådan en her : http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... 20-40.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror den kan gøre det sammen, men jeg er fandme i tvivl. Jeg fandt en video på youtube hvor de viser hvordan den bruges, men det ligner den passer til den gamle version af pumpen. Måske nogle af jer kan hjælpe mig ?


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Hej igen :) Mit akvarie er blevet forsinket yderlige 2 uger. 9 ugers vente tid er sku lang tid..

Jeg har købt nogle levende sten lidt forskellige steder.. Jeg har fundet en lille rød anemone på størrelse med en bordtennis bold blandt dem. Problemet er de levende sten ligger i en stor balje uden lys men kun med cirkulation. Er der noget jeg kan gøre for at holde den i live de næste 2 uger ? Den har allerede ligget der i 2 uger da det er 2 uger siden jeg har hentet stenene. Håber i kan hjælpe.
Senest rettet af Palaarsuaq lør 27. jan 2018 00:09, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Det var sgu godt nok tidligt og købe levende, når du ikke engang har fået akvariet endnu. Det må være ny rekord! :naughty: :-)


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:Hej igen :) Mit akvarie er blevet forsinket yderlige 2 uger. 9 ugers vente tid er sku lang tid..

Jeg har købt nogle levende 2 lidt forskellige steder.. Jeg har fundet en lille rød anemone på størrelse med en bordtennis bold blandt dem. Problemet er de levende sten ligger i en stor balje uden lys men kun med cirkulation. Er der noget jeg kan gøre for at holde den i live de næste 2 uger ? Den har allerede ligget der i 2 uger da det er 2 uger siden jeg har hentet stenene. Håber i kan hjælpe.
Stenene skal skam nok overleve, men måske ikke det som vokser på dem.
Er der varme på de kar som stenene ligger i?
Jeg ville finde en som kunne opbevare den sten med anemonen på.

Må give Kalmar ret, det er godt nok tidligt du har købt de sten, men selvfølgelig er tlbudet der, så må man slå til


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Shit.. Skrev forkert. Jeg har KUN købt sten. Jeg købte levende sten et par dage inden den dato jeg skulle ha haft mit akvarie. Men så blev det forsinket to uger også to uger igen. Jeg har ikke købt noget levende andet end sten, hvor ser så sad en anemone på uden at jeg vidste det.
Senest rettet af Palaarsuaq lør 27. jan 2018 00:14, rettet i alt 2 gange.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:
Palaarsuaq skrev:Hej igen :) Mit akvarie er blevet forsinket yderlige 2 uger. 9 ugers vente tid er sku lang tid..

Jeg har købt nogle levende 2 lidt forskellige steder.. Jeg har fundet en lille rød anemone på størrelse med en bordtennis bold blandt dem. Problemet er de levende sten ligger i en stor balje uden lys men kun med cirkulation. Er der noget jeg kan gøre for at holde den i live de næste 2 uger ? Den har allerede ligget der i 2 uger da det er 2 uger siden jeg har hentet stenene. Håber i kan hjælpe.
Stenene skal skam nok overleve, men måske ikke det som vokser på dem.
Er der varme på de kar som stenene ligger i?
Jeg ville finde en som kunne opbevare den sten med anemonen på.

Må give Kalmar ret, det er godt nok tidligt du har købt de sten, men selvfølgelig er tlbudet der, så må man slå til
Det er stuetempertur men her er lidt koldt om dagen når jeg ikke er hjemme. Jeg må få fat i et varmeleme.

Ja det ville jeg også gerne men jeg kender desværre ikke rigtig nogen andre med akvarie.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Jeg fik faktisk en del koraller med sammen med de sten jeg købte i sin tid. De var et godt tilbud der dukkede op lidt før jeg havde brug for dem. Det var ikke meningen at jeg skulle have koraller med, men fik dem til en god pris.
På det tidspunkt, var jeg stadig ved at lave rørføring og lime sump, og der var endnu ikke vand i akvariet.

De stod netop i en stor plastic balje med låg (vigtigt pga. fordampning) i godt et par uger. Jeg havde så en lille cirkulationspumpe kørende, samt et varmelegme. Øverst havde jeg en lille led lampe. Det overlevede fint.

Både sten og koraller røg ned i akvariet under indkøringen, og det gik også fint. Der kom alger en masse steder, men ikke der hvor der var koraller. Og alle koraller overlevede fint, pånær en lille zoa koloni, men det var vist fordi jeg havde for lavt saltindhold i starten.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:
Carsten skrev:
Palaarsuaq skrev:Hej igen :) Mit akvarie er blevet forsinket yderlige 2 uger. 9 ugers vente tid er sku lang tid..

Jeg har købt nogle levende 2 lidt forskellige steder.. Jeg har fundet en lille rød anemone på størrelse med en bordtennis bold blandt dem. Problemet er de levende sten ligger i en stor balje uden lys men kun med cirkulation. Er der noget jeg kan gøre for at holde den i live de næste 2 uger ? Den har allerede ligget der i 2 uger da det er 2 uger siden jeg har hentet stenene. Håber i kan hjælpe.
Stenene skal skam nok overleve, men måske ikke det som vokser på dem.
Er der varme på de kar som stenene ligger i?
Jeg ville finde en som kunne opbevare den sten med anemonen på.

Må give Kalmar ret, det er godt nok tidligt du har købt de sten, men selvfølgelig er tlbudet der, så må man slå til
Det er stuetempertur men her er lidt koldt om dagen når jeg ikke er hjemme. Jeg må få fat i et varmeleme.

Ja det ville jeg også gerne men jeg kender desværre ikke rigtig nogen andre med akvarie.
Tag da kontakt til nogle af de andre i området oghør om de ikke kan hjælpe


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Det er desværre ikke lykkes mig at finde en der kunne passe den.
Mit akvarie skulle komme i denne uge men jeg har intet hørt endnu.. Jeg frygter en yderligere udsættelse. Jeg syntes det er under al kritik.

Anemonen kæmper men den ser nu lidt bleg og slatten ud. Jeg krydser fingre for den.
Vedhæftede filer
20180206_152436.jpg


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Men den lever og ser OK ud, omend noget bleg.
Har du et varmelegme i så du holder en fornuftig temperatur? Har du styr på saltindholdet (så det ikke stiger voldsomt, når vandet fordamper). Og til sidst, får den noget lys?


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

ja jeg har varmelegme i :) Cirkulation men ingen lys desværre. Salt værdien er som den skal være men jeg har købt et brugt Refraktometer så jeg ved ikke om det skal kaliberes. Jeg må lige prøve at google hvordan man gør.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Jamen så er du da i gang med saltvands 'akvarie', selvom det nok ikke lige var sådan du havde forstillet dig det :beer: :GO


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Haha nej det var ikke lige det jeg havde forestillet mig. Jeg er satme træt af det.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Tykki »

Min tålmodighed var røget a helvedes til for længst. Køb dog et andet sted! Mvh dan


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Tykki skrev:Min tålmodighed var røget a helvedes til for længst. Køb dog et andet sted! Mvh dan
Mon ikke det er betalt??


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Det er desværre betalt men jeg har været i kontakt med forbruger styrelsen og jeg kan give ham en fair "sidste chance" dato og hvis han ikke overholder den kan jeg kræve mine penge tilbage. Jeg gider næsten bare ikke al den ballade. Jeg skrev en mail til ham igår formiddag om han kunne give en status, men jeg har intet hørt.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Hareskov »

Uden at jeg på nogen måde skal forsvarer ham, så er det måske fordi han er på Dejong tur at han ikke svarer. Mener det var i dag at der var levering.
Håber du snart får dit akvarie, og kan komme igang.

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Det er helt fint du siger det Anders. Jeg forventer heller ikke at han svarer i løbet af en dag. Han har sikkert gang i mange andre ting. Men jeg kan bare mærke tålmodigheden er ved at forsvinde.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Ja, jeg købte mit brugt. Lød spændende, var ude at se på det og vupti, tog det med hjem :-) Jeg havde sku nok heller ikke tålmodighed til at vente så lang tid.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Hareskov »

Palaarsuaq skrev:Det er helt fint du siger det Anders. Jeg forventer heller ikke at han svarer i løbet af en dag. Han har sikkert gang i mange andre ting. Men jeg kan bare mærke tålmodigheden er ved at forsvinde.
Kun helt enig med dig. Det er sgu ringe service der er givet der. Det var nu mere for at du ikke følte dig helt ignoreret at jeg lige skrev det. Håber fanme han opper sig og får leveret det akvarie.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mic4700 »

Hej Alexander.
Sikke noget L... :G min tålmodighed var også røget for længst.
Prøv om du kan få ophævet din handel og få pengene igen , vil mene du har været mere end almindeligt tålmodig.
Der er heldigvis mange andre rigtigt gode forhandlere af Red sea reefer akvarier her i Dk. Men også i Tyskland , måske på tide og prøve 1 af dem :y
Mvh. Michael


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Tykki »

Ja så sandt! Få pengene igen omgående. Det er nok den slappeste leverance jeg nogen sinde har hørt om! Det er jo ikke en specialbygget raket med ekstra stor motor som kun bygges et hemmeligt sted i Sydamerika! Og hvis det var, ville den være leveret før dit akvarium!!!! Det er jo forrykt!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Da jeg fik lavet mit akvarie hos Decocean, tog det under 1 måned fra bestillingen til det stod i stuen. Og det er helt klart lavet til mig, efter ine ønsker


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Han køber det jo direkte af importøren ? Hvor det også bliver sendt fra så jeg tror nu ikke det havde gået hurtigere af du havde bestilt et andet sted.
Det jo nok red sea der har leverings problemer.
Det er ik mange der har et helt lager af akvarier på lager.
Men forstår godt du synes det er surt. Jeg har ingen tålmodighed


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Mikas skrev:Han køber det jo direkte af importøren ? Hvor det også bliver sendt fra så jeg tror nu ikke det havde gået hurtigere af du havde bestilt et andet sted.
Det jo nok red sea der har leverings problemer.
Det er ik mange der har et helt lager af akvarier på lager.
Men forstår godt du synes det er surt. Jeg har ingen tålmodighed
Sandsynligvis, men så er det da hans forbandede pligt at sige det til køber. Og ikke bare holde
ham hen.

Et hurtigt kig på de tyske sider, viser at tyskerne kan skaffe det på 5-10 dage.

Den importør som har Danmark, ligger i Sverige, og mener at have hørt, at han ikke er altfor stabil.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Jeg er temmelig sikker på at det kommer fra Tyskland.
Men alle de danske sider skriver jo også den leverings tid.
Jeg har lige spurgt om en tunze led til mit refugium . Der står 3 til 7 dage men tunze har sagt de først kan levere i marts. Så det jo sådan alle steder .
De der webshops går jo ik ind og retter alle deres leverings tider hele tiden selvom de måske burde. De skriver jo tit at varen ik er på lager og skal bestilles.
Jeg siger ikke at det ikke er dårligt . For det synes jeg da. Jeg siger bare jeg tror det er ens alle steder


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"