"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Jon
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 15. mar 2017 02:34
7
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2017

Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Jon »

Hej alle

Jeg er helt ny her på siden og er ved at tage tilløb til at investere i et saltvandsakvarium. Jeg er blevet forelsket i Red Sea's reefer 170 og har set et par danske hjemmesider forhandle akvariet. Men men men, i disse internetsider tænkte jeg at jeg lige ville tjekke priserne i Tyskland og jeg kan se, at ved et køb i Tyskland vil jeg spare mellem 1500 og næsten 2000 kr! I Dk koster akvariet ca. 6600 +/- mens jeg har set det helt ned til 4600 dkr i Tyskland... det er altså noget af en besparelse. Jeg troede slet ikke der var så stor forskel.

Mit spørgsmål til jer er derfor om I har erfaringer med at købe i Tyskland og kan anbefale en forhandler?

Jeg har også tjekket priser i Sverige og der er priserne lige så høje som her i DK


bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af bmh »

Der er en herinde der har et komplet reefer 350 m lys og alt for 13000- det er en god str at starte med og er også nemmere at styre end de mindre + her får du alt i et


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af michael26 »

Jeg har købt flere akvarier fra Tyskland også et reefer 170 :-)
Altid gået fint.
Læg 50-70 euro i prisen for fragt .
Har handlet hos.
.mrutzek.
Aquapro2000 .
Begge steder er fine.


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Bingocaller »

Prøv at spørge de danske forhandlere om det ikke kan matche eller tæt på - oftest kan det lade sig gøre. Det er også meget rart at have dansk ret på sin side skulle noget gå galt


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Kimkjaer »

Bingocaller skrev:Prøv at spørge de danske forhandlere om det ikke kan matche eller tæt på - oftest kan det lade sig gøre. Det er også meget rart at have dansk ret på sin side skulle noget gå galt
:K


michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af michael26 »

Jeg har snakket med de danske forhandlere, og de kan ikke være med på de tyske priser , ihvertfald ikke dem jeg har talt med ... desværre...
men ved køb af red sea produkter og ved fejl på det købte , findes der et service nr . I Europa


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Carsten »

RedSeas grossist ligger i Sverige, og de er helt ligeglade med de er markant dyrere end Tyskland


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Bingocaller »

michael26 skrev:Jeg har snakket med de danske forhandlere, og de kan ikke være med på de tyske priser , ihvertfald ikke dem jeg har talt med ... desværre...
men ved køb af red sea produkter og ved fejl på det købte , findes der et service nr . I Europa
Sjovt det var ikke det jeg opdagede da jeg undersøgte et 425 XL. Ydermere var de meget tæt på at matche et 350 - som køber valgte at købe i DK kontra DE


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af michael26 »

Jeg snakkede med 2 danske forhandlere inden jeg købte mit i Tyskland, begge vendte tilbage med at det kunne de ikke matche... vil selv handle dansk men hvis man kan spare 1000-1500kr på at bestille det fra en hjemmeside fra Tyskland så gør jeg klart det.... vil så sige jeg køber alt andet i dk... gider slet ikke kigge priser fra Tyskland eller andre lande.

Bare hvad jeg har oplevet .


Jon
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 15. mar 2017 02:34
7
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Jon »

Først og fremmest: Wow! Jeg har været på en del fora i alle mulige sammenhænge, men aldrig oplevet så hurtige, så mange og så gode svar. Og endda en pm. Fed oplevelse når man er helt ny :-)

Mht. 320 reefer så synes jeg den bliver for voldsom i størrelse. Jeg kan godt se at 13000 kr med alt lyder godt, men jeg er fuldstændig grøn (har selvfølgelig læst og læst og følger den ene youtuber efter den anden), men jeg synes ikke jeg er i stand til at vurdere kvaliteten når jeg køber brugt. Med den langt billigere pris i Tyskland skal jeg lige have overvejet om jeg skal købe 250 L i stedet, men større har jeg nok ikke lyst til lige nu.
Mht. danske forhandlere så vil jeg spørge dem om de kan matche. Jeg ringer ikke endnu for jeg skal lige have penge tilbage i skat :D (det er faktisk fordi jeg pludselig blev overrasket over at jeg får en del tilbage i skat at jeg tænkte at jeg vil gå "all-in" på en gammel drøm).
Så til april sker der store indkøb og jeg vil bestemt følge jeres råd med danske forhandlere. Det foretrækker jeg også helt klart, men hvis forskellen i pris bliver 2000 kr så kan jeg få en flot LED-lampe for de penge (uden styring).

Jeg skal stadig have researchet (har jo en mdr endnu) og i den forbindelse har jeg jo en del flere spørgsmål. Er det bedst at oprette en ny tråd eller bør jeg blive i denne?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af MoG »

Det bedste ville være at oprette en ny tråd til de andre (nye) spørgsmål ... For overskuelighedens skyld!


Morten
Pjuske78
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 10. maj 2015 11:57
8
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2009

Re: Køb af Red Sea Reefer i Tyskland?

Indlæg af Pjuske78 »

det er problemet vi kan slet ikke konkorer med udlanske priser pr skat mm :-)


http://dyrforlivet.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"