"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sø hare

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Lennart
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 893
Tilmeldt: lør 11. maj 2013 18:35
10
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2013

Sø hare

Indlæg af Lennart »

Hej

Har haft en del grønne hår alger i mit akvarie. I dag har jeg så købt en sø hare, den er godt nok grim :W

Har et par spørgsmål:

Er de nataktive? Siden jeg fik den har den bare ligge stille på det samme sted

Kan de ryge i cirkulationspumperne? Har de almindelige Tunze nano

Kan man fodre dem med et eller andet når der ikke er flere alger (hvis det kommer så vidt)?

På forhånd mange tak
Never say oops, allways say ahhh interesting
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Sø hare

Indlæg af Han$en »

Synes de ser lidt kære ud - De ligner lidt en flodhest i fjæset :D

Ja, de er nataktive. Den begynder først at være aktiv i dagtimerne når der er mangel på mad.

Det kan være svært, om ikke umuligt at få sådan en bandit til at tage foder desværre. Enkle har formået at få dem til at æde Nori, men om det er en langvarig holdbar læsning tvivler jeg lidt på.

De ryger ikke i pumperne. Den er forholdsvis fast i blæveret hvis man kan sige det sådan, og ret massiv.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Sø hare

Indlæg af PederP »

Jeg havde en jeg brugte til at få bugt med nogle hydroider, i en længere periode.
Den boede i sumpen, i en tubberware med huller, når den ikke var på arbejde i DT. Her var det let at få den til at æde nori.
Brugeravatar
theill
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: tirs 30. aug 2016 13:54
7
Postnummer: 3540 Lynge
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Lynge, Nordsjælland

Re: Sø hare

Indlæg af theill »

Hej
Min søhare var aktiv både dag og nat lige fra første dag hos mig, og det var bestemt ikke fordi den manglende mad. Den var bare ultra grådig.
Desværre har jeg mistet denne sjove og usædvanlige skabning da den fik en forkærlighed for algerne på cirkulationspumpen.
Reddede den flere gange fra at sidde uhjælpeligt fast omkring pumpen. Prøvede at skærme pumpen lidt af, men en dag havde den siddet der for længe og havde fået det endelige dødskys af dens elskede pumpe...
Jeg savner nu min sjove søhare, men da der ikke er så mange alger mere anskaffer jeg ikke en ny.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"