"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Akvariepriser

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Ø
Reactions:

Akvariepriser

Indlæg af Ø »

Da jeg ENDNU ikke har fundet den rette saltbalje til mig herhjemme overvejer jeg lidt om det kunne betale sig at hente noget i tyskland eller sverige.

Det skal lige siges, at da jeg arbejder med biludlejning, har jeg mulighed for at komme frem og tilbage ganske gratis, så det skal ikke regnes med i prisen!! :P

Hvordan ligger det med brugtpriserne i Sverige og Tyskland?? Kan det betale sig? Har kigget lidt på svenske hjemmesider, men kunne ikke rigtig finde noget fornuftigt der. Hvis der er nogle der har nogle links til hjemmesider med noget brugt køb/salg må i meget gerne lige poste dem.

Ellers må jeg jo bare væbne mig med tålmodighed..... :(


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Om brugt priserne er bedre i nabolandende ved jeg ikke men du kan kigge lidt på følgende links :

Det Svenske saltvandsforum - http://www.saltvattensguiden.se/forumet/
Det Norske saltvandsforum - http://www.saltvannsforum.no/
Det Tyske saltvandsforum - http://www.meerwasserforum.info/
Tysk køb og salg side - http://www.aqua-markt.de/


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Formentligt er der en hel del penge at spare, ved at hente det selv i f.eks Tyskland, men problemmet er bare at det desværre altid er i hver sin ende af landet tingene skal hentes.
Jeg kiggede selv, ikke efter udstyr, men nogle meget flotte koral aflæggere, men opgav projektet igen, da det er umuligt at fare rundt i hele Tyskland med et par kasser fragmenter. Og det er jo heller ikke gratis, bensinen er lige så dyr dernede som her.


Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

Ja, det skal selvfølgelig helst kunne gøres på en enkelt dag, men heldigvis for mig så bliver benzin og det hele jo betalt!

Mit eneste problem er bare jeg ikke er nogen haj til tysk, og det er godt nok ikke nemt at tyde de tyske sider, med alle de tekniske betegnelser!!


Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Priserne er så vidt jeg har set ikke meget billigere i Tyskland når det gælder selve akvariet, efterhånden er priserne herhjemme trykket helt i bund. Et 720 liters akvastabil er nede på omkring 26-2700, så det tror jeg ikke du finder meget billigere.


mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Se det er jo så lige dit problem! :D
Men hvis du kigger på de forskellige sider, burde det være til at finde ud af hvilke mærker som de sælger.
Jeg kiggede selv for noget tid siden, på Aqua-markt, og der var mange annoncer, men en hel del af dem var meget gamle, så det så ud som om der var rigtigt meget til salg, selvom jeg tvivler på det.
Lad være med at være for ambiøs i hvor langt du kan komme frem på en dag. Vælg ikke noget længere nede end Osnabrück - Hannover-Berlin


Ø
Reactions:

Indlæg af Ø »

Ok! Det lyder søreme spændende!! Har du evt. nogle billeder af akvarier du har lavet jeg kan se??


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Kim du ligger dem op her så vi andre også kan se dem ikke ??????


wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Kan da hjælpe ham lidt på vej :D Her er et af dem ..... FLot flot jessen :RE Billede


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Det ser s.. flot ud Kim, flot arbejde.


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Hehe jessen ....

Her er lige en IDe... Kan det laves sådan et ??

Billede


wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Hehe jessen.... Du overrasker mig lidt... Du er sku da handymann :P Ja frontruden hælder lidt. Har tænkt mig mit kommende akvarie skal være samme form nemlig .


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Kim kan man lave akvariet således at det kun er front ruden der er af glas og resten er så i acryl ? (det er jo noget nemmer at bore i samt det er letter)


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"