"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad skal man købe ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Thomas h
Reactions:

Hvad skal man købe ?

Indlæg af Thomas h »

Hej forum.

Jeg skal til at starte mit første slatvand op 325l, har haft ferskvand i 4år
Har læst det gode link som i henviser til (SUPER GODT)
Jeg har ikke plads til en sump, så mit spørgsmål er nu hvad skal jeg
købe for noget udstyr, hvad er godt og ikke, her tænker jeg på alt det mekaniske, ikke levendesten eller dyr.
Jeg ved godt at der vil være forskellige meniger om dette, men jeg har brug for nogle gode input, da jeg slet ikke har nogen fornemmelse.
Håber jeg kan få lidt hjælp. På forhånd tak


Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Du kunne evt. placere din skummer i dit overløb, eller få en skummer som kan stå uden for akvariet hvis du ikke har plads til en sump.

Problemet er bare at udstyeret fylder, og det ser ikke spec. godt ud med alt udstyret oppe i selve akvariet.


Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har plads til en sump....akvariet skal vel ikke stå direkte på gulvet? Så der er nok en mulighed for at finde plads under akvariet...eller hvordan har du tænkt?
Jeg vil klart anbefale at du har sumpen, heri kan du gemme alt udstyr!
Og samtidig er det lettere at holde en fast vandstand i akvariet da der i sumpen er extra vand.


mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"