"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt 480 Liters

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Ælmholdt
Reactions:

Opstart af saltvand

Indlæg af Ælmholdt »

Hejsa...Jeg ved godt at dette spørgsmål, nok hører mere hjemme i begynder forummet...men jeg tænkte måske at i gamle saltvandsrotter...bedre kunne svare på dette....jeg har et hjørne akvarie på 480 liter som jeg nu har tømt for mine efterhånden lidt kedlige ferskvandsfisk...hvad ville det koste mig såadan på slum at starte et saltvands akvarie op i dette...jeg har et lille 63 som jeg kunne lave sump i...men resten af udstyret i mit akvarie kan vist ikke bruges til saltvandakvarier.

Mvh Tony

ps. hvis der skulle være nogen der engang ude i fremtiden havde lyst til at vise deres saltvands balje frem...så må i da gerne grifle mig en mail


Ælmholdt
Reactions:

Opstart af saltvand

Indlæg af Ælmholdt »

ups igen....skulle være postet som nyt emne
Senest rettet af Ælmholdt tors 7. okt 2004 13:51, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Opstart af saltvand

Indlæg af Casper »

Ælmholdt skrev:Hejsa...Jeg ved godt at dette spørgsmål, nok hører mere hjemme i begynder forummet...men jeg tænkte måske at i gamle saltvandsrotter...bedre kunne svare på dette....jeg har et hjørne akvarie på 480 liter som jeg nu har tømt for mine efterhånden lidt kedlige ferskvandsfisk...hvad ville det koste mig såadan på slum at starte et saltvands akvarie op i dette...jeg har et lille 63 som jeg kunne lave sump i...men resten af udstyret i mit akvarie kan vist ikke bruges til saltvandakvarier.

Mvh Tony

ps. hvis der skulle være nogen der engang ude i fremtiden havde lyst til at vise deres saltvands balje frem...så må i da gerne grifle mig en mail
Smid det hen i begynder forummet. Det høre ikke til her!


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Så er det delt og flyttet til det rett forum...

Pris...tjaa altid et godt spørgsmål... Hvad forventer du at holde der i ?

Det du som udgangspunkt skal have er god cirkulation(minimum 10x vandmængde), en passende skummer og noget belysning(det ene eller det andet lys alt efter hvilke koraller du ønsker at holde...).

Du kan jo sagtens lave et overløb i det akvarie du har, bore huller i bunden af dette og så lave sump af det lille akvarie du - det ville da bestemt være en fin start....

Har du læst nogle bøger eller andet om emnet og hvordan ser dine tanker/planer ud med dette ??


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"