"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Akvarie - Aqua Medic Percula

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Akvarie - Aqua Medic Percula

Indlæg af JanMadsen »

Hej med jer!

Jeg har helt ny - hvad angår saltvands akvarie. Jeg har nu i flere år haft ferskvands avkarie og har nu bestuttet mig for og prøve saltvand. Mit ferskvands akvarie er nu blevet solgt og jeg står og skal anskaffe mig et nyt/brugt til saltvand.

Mit spørgsmål er om der er nogle som har erfaringer (eller det kan være nogle har hørt ris eller ros) med et akvarie fra Aqua Medic? Har det nogen betydning af filtersystemet er i selve akvariet??

Grunden til mine spørgsmål er at jeg er blevet tilbudt et brugt akvarie af mærket Aqua Medic.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hejsa Jan - og velkommen til :D

Jeg har aldrig selv haft et Percula fra Aqua Medic men kender folk som har og de har mildest talt været yderst utilfreds med det.
Men lad os se om Mads og Esben her på forummet måske ikke lige melder ind med deres vise ord som tidligere ejere af et sådan akvarie ;)

Jeg tror selv at det skal være ret billigt hvis man skal købe sådan et - bare for at komme igang og prøve det. I det lange løb er et akvarie med sump under nok klart at fortrække.


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af JanMadsen »

Tak for det hurtige svar!

Så håber jeg på at Mads og Esben kommer på nette - men allerede nu lyder det jo ikke til og være så godt.


Mvh Jan
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Hej Jan...!

Som Brian også siger har jeg selv haft et Percula akvarium (den store model) og det var sQ ikke det fedeste. Jeg har haft rigtig mange problemer med det og har nu også skiftet til et andet akvarium med alm. sump. Der er flere grunde til det ikke er så nemt at få til at fungere. Der er den praktiske, som er til at overleve, men bestemt er meget irriterende, for du har jo kun 50 cm. dybde at udsmykke dit kvarium med og når du skal lave noget i sumpen er det et helvede, da det er nogle smalle dybe kamre og der hænger en enormt varm lampe i vejen. Pumperne sidder heller ikke for godt i starten, så man kommer hurtigt til at lade være med at bruge kammeret med cirkulationspumperne og så er der endnu et kammer uden cirkulation.
Fordi sumpen er delt op i så forfærdeligt mange kamre, med små lister, riste og alt muligt andet alle steder bliver det hurtigt fyldt op med slam, som jo ikke er godt for et akvarium og det er næsten umuligt at komme til og suge slamet op deromme... I det hele taget er der en masse problemer, som hurtigt bliver for irriterende, så jeg vil klart ikke anbefale det...


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

He He, fandt lige et indlæg fra min tid som Percula akvarist... http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... KW=percula


-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja jeg mente nok at have set nogle frustrationer fra folk med et sådan akvarie...hehe


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af JanMadsen »

Tak for svarerne.

Der kan man bare se - det var vist godt at jeg valgte lige og melde mig på dette forum. Det lader til at jeg vist bare skal glemme den slags akvarie og vælge et hvor sumpen er under akvariet.

mvh
Jan M


Mvh Jan
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

du kan jo kigge ind på brugtmarked. der er næsten altid noget godt til salg!
Hvis du finder noget kan du jo spørge herinde igen!!!


Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 718
Tilmeldt: lør 10. jul 2004 08:22
19
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

xf


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"