"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny med Fluval edge :)

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
rastachuza
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 61
Tilmeldt: man 17. aug 2009 09:35
14
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Taastrup

Ny med Fluval edge :)

Indlæg af rastachuza »

Hej herinde

Jeg har i mange år gerne ville prøve med et saltvandsakvarie, og vil nu gerne i gang :)

Vi har et lille 23L fluval edge som vi gerne vil ombygge til saltvand, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget udstyr man egentlig skal bruge i starten.

Jeg tænkte på bare at købe nogle levende eller døde sten og noget levende sand og så lade det kører ind, mens jeg skaffer de ting jeg skal bruge, kan man godt det, altså starte uden lys og kun med svag cirkulering?

Hvis ikke vi kan finde det brugt, så regner vi med selv at bygge lyset om, her har jeg fundet nogle gode links.

Så kommer spørgsmålene:

Hvilken powerhead er bedst til sådan et lille akvarie, jeg har kigget lidt på:

-Vortech MP10

-Hydor Koralia

Med hensyn til at have en skummer, er det så nødvendigt, og er det kun aktuelt hvis man har fisk?

Der kommer sikkert flere spørgsmål, men dette håber jeg er nok til at vi kan komme i gang :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Ny med Fluval edge :)

Indlæg af Jones »

Jeg har prøvet både Vortech og Hydor. Begge fungerede fint, men Vortech er pænest og man undgår ledning i akvariet. Dog larmer den. Går du den vej vil jeg anbefale at prøve den nye QD model. Her på forum er der et forum for fluval edge akvarier. Der kan du finde alle de oplysninger du har brug for. Det er et udfordrende og sjovt lille akvarie. Jeg kunne godt finde på at prøve det igen på et tidspunkt. Uden fisk tror jeg godt at du kan køre uden skummer. Jeg havde ikke skummer på og det gik fint. Havde to helt små klovne i mit. Skiftede vand to gange om ugen.
o_O
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"