Klovnfisken
oceanreef.dk - Tilbud Rollermat
oceanreef.dk - Giga Koral sending , Åben imorgen fra 10-16 + Billeder
Tropeland - Ny stor sending koraller! inkl. billeder!!

Nogle god forslag/erfaringer

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Klovnfisk
Brugeravatar
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden: 2014

Nogle god forslag/erfaringer

Indlægaf ViggoN » fre 11. nov 2016 19:33

Hej alle, jeg går lidt og planlægger at starte endnu en balje op eller bare opgradere. Valget står imellem red sea reefer nano eller 170. Så ville spørge om jer som har erfaringer med disse akvarier eller har haft hvad synes i om dem? Hvilke lamper havde i på eller ville være en god ide at anskaffe til alle koraller og hvilken skummer som ville være perfekt?

Mht til lamper har jeg kigget på nanobox tide duo m plus lampen, http://nanoboxreef.com/shop.html som virker som en ret god lampe. Men går ikke ud fra der er nogle herinde som har erfaringer med dem?

Og skummer overvejer jeg Bubble Magus Curve 5 Protein Skimmer.

Dragefisk
Brugeravatar
Geografisk sted: Hjørring
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden: 2009

Re: Nogle god forslag/erfaringer

Indlægaf Kenneth Jensen » tirs 3. jan 2017 14:28

Hej

Jeg har i mange år haft to akvarier - et på 300-500 liter og så et på 15-30 liter.
Mest fordi, når først det store kørte, havde jeg ikke noget at beskæftige hænderne med.
Men som jeg er kommet på 500 + liter og nu 800 liter, vil jeg hellere bruge al tiden på det.
Kan man ikke lave noget i displayet, kan man ordne sumpen - rengøre, få nye ideer m.m.

Men jeg ville holde det simpelt. Har du ét stort akvarium, kan du måske tage fragmenter derfor, og du kan lave vandskifte med vand derfra og dermed undvære en skummer.
Men så ville jeg nøjes med ca. 30 liters ekstra akvarium, for arbejdsbyrden aldrig bliver for stor, men så begge akvarier altid står kniv skarpt.

Min mening... ;-)
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647

Tilbage til Nano Reefs