"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Julegave til mig selv.... Råd...

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af bandage »

http://reefstore.dk/nano/53-nano-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Da jeg igen gerne vil have saltvand, og herkerinden har godkendt det, er jeg faldet over dette, nogle der ved om det lys der kommer med er godt nok, til at holde nogle koraller og sådan, eller er der et andet jeg hellere skulle tage og kigge på? Og hvad skummer vil i sætte på? Håber der er en eller to der gider give et par gode råd så jeg kommer godt fra start, :K

Vh. Kenneth


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af Tykki »

Hej Kenneth. Byg dit eget. Billigere, og mere plads for pengene. Vh Dan


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Julegave til mig selv.... Råd..

Indlæg af Nicklossi »

Du kan godt holde nogle nemme koraller med det lys.
Når det så er sagt, så havde jeg valgt at købe et komplet brugt setup. Der får du en del mere for pengene, og det er altså nemmere at holde et større akvarie, samt der er et større udvalg af udstyr, da det du kigger på er med indvendig sump.

Har du læst opstarts/begynder guiden herinde?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af Carsten »

Jeg tror jeg hellere ville give mig i kast med nummeret større
http://shop.koralfarmen.dk/produkt/nuvo-fusion-nano-20/" onclick="window.open(this.href);return false;
200kr. dyrere, men også ca 14 liter større og med et væsenligt kraftigere lys.

Hvad du ellers skal bruge, må nogle af dem der opererer i "små tings afdelingen" hellere svare på


Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af thni »

Nu er det ikke en købs tråd, så sorry hvis det er offtopic, men jeg har også et innovative Marine 38 med en masse tilbehør du kan købe billigt:)
Men lige meget hvad. Im et super starter akvarie :)


Mvh Thomas
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af kbrodersen »

Det er et pænt akvarie - men lyset er ubrugeligt. Jeg har et magen til og har sat en radion xr30 lampe på i stedet. Hvis det er har jeg 2 ekstra lamper liggende du kan købe hvis du bare vælger at sætte 4 lamper på i stedet for de 2 der følger med. Bare send mig en PB hvis du er interesseret. De er sorte dem jeg har.

I mit akvarie har jeg desuden sat en tunze nano pumpe på da den indbyggede returpumpe ikke giver nok cirkulation.

Et fint akvarie men med begrænsninger uden en opgradering af lys og cirkulation


kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af kbrodersen »

Jeg kan ikke huske hvad den hedder den skummer jeg har i - men det er sådan en hvid firkantet en der passer lige ned i det ene Kammer i sumpen. Jeg synes den giver lidt luftbobler i akvariet men virker ellers fint og er forholdsvis lydløs


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af Mic4700 »

Carsten skrev:Jeg tror jeg hellere ville give mig i kast med nummeret større
http://shop.koralfarmen.dk/produkt/nuvo-fusion-nano-20/" onclick="window.open(this.href);return false;
200kr. dyrere, men også ca 14 liter større og med et væsenligt kraftigere lys.

Hvad du ellers skal bruge, må nogle af dem der opererer i "små tings afdelingen" hellere svare på
Enig. +1 :GO
større Akvarie , flere liter , til en god pris.


bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af bandage »

Mange tak for alle de fine svar. Jeg har skam haft saltvand før så ved lidt om det, jeg har også kigget lidt på refer nano eller hvad det hedder. Men jeg vil da lige kigge på de idéer i er kommet med,


bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af bandage »

thni skrev:Nu er det ikke en købs tråd, så sorry hvis det er offtopic, men jeg har også et innovative Marine 38 med en masse tilbehør du kan købe billigt:)
Men lige meget hvad. Im et super starter akvarie :)
Fint akvarium du har, dog bor du lidt langt væk fra Århus, men sådan et akvarium er også et godt bud, fruen er ikke vild med "de sorte kanter" derfor er valget blevet noget aller det du har.


bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Julegave til mig selv.... Råd...

Indlæg af bandage »

Så er der sket lidt, jeg har været i gang med indkøbslisten og som altid når man køber brug får man jo altid lige lidt ekstra rabat når man køber noget af det der er sjovt at have med.

Jeg startede med at købe en doseringspumpe mener den er med 3 kanaler. men da Johan også havde et fluval edge 23. og efter lidt snak frem og tilbage, kom det med som merpris på den lette sum af 300 kr. så nu får herskerinden sit eget akvarium. Da hun mener at der lige er plads til det på vores badeværelse. så må tiden vise om der skal salt i det vand, eller om det bliver et at de fine akvarier med plastisk skibe og lyserøde sten. :lipssealed: Så skete det at der dukkede en masse brugbare ting op på nettet, hos en der hedder Jan og han bor da kun 5 min. fra mig af, super flink fyr, her fik jeg købt et osmoseanlæg og noget kul som var planen af da jeg to hjemmefra. men så fisker han da lige en elektronisk KH måler og en aquapro water tester frem. men den skulle jeg jo ikke have med, har ingen idé om jeg kan bruge aquapro water til noget, men begge dele for 300 kr og væsker til, det kunne jeg ikke stå for, sagde til ham at han skulle prøve at sætte nogle af de andre ting til salg herinde, også kunne han jo lige kigge sig omkring. :beer: Efter jeg kom hjem var det tid til lidt nørdeleg, jeg kan se vores vand fra hanen har en KH på 8,1 og det ligger på ca. 6,1 efter det har været igennem anlægget, det er nok her det går op for kæreste (Sara) at saltvand ikke rigtig er det samme som da vi havde ferskvand akvarium, og hun lyttede lige så intens med, som jeg gør når hun snakker boligindretning. :rolleyes:

Efter jeg har gennemgået min tid med akvarie i mit liv, kom jeg til at tænke på, at jeg aldrig har haft et saltvandsakvarium fra nyt af, og efter lidt kiggen på nettet, var der ikke lige noget der fange mig, udover det var langt væk. så i går bestilte jeg mig for første gang et akvarium fra nyt af, valget er blevet et Innovative Marine Nano 24 er et 24 gallon (91L) akvarie. jeg har lyttet lidt til det I skrev om ang. størrelse. på der er blevet lagt 31 liter mere i. og tænker at der ikke var nogle grund til at købe et akvarium med lys, hvis lyset ikke kan bruges. men hvad for noget lys kan jeg så hænge over som er godt nok. Syntes det er svært at bestemme sig.

Jeg har kigget lidt på Kessil A150W og Kessil A160WE og kigget på nettet, der er nogle der bruger dem. men er en nok? jeg holder også øje med brugt lys da jo flere penge der er sparet på udstyr jo flere penge er der til koraller, men når det er sagt har jeg også kigget lidt på en LED lampe der kan styres over en telefon, syntes måske bare 5000kr er lidt mange penge når man ikke har set lyset live.

Så sidder du med noget brugbar information ang. lys og skummer høre jeg gerne det, skummeren skal bare kunne passe i overløbskammeret og være stille. :K


Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"