"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

58liter lys?

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1074
Tilmeldt: tors 1. nov 2007 19:43
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

58liter lys?

Indlæg af Alexcpdk »

Jeg har et boyu 58liter under opstart, og standart lyset er ikke lige noget for mig.

jeg har to hqi lamper liggende på 150w hver, og tænker at varmen bliver et problem, så derfor er jeg lidt ude i noget led i den billige ende.

syntes det meste led er helt sindssyg dyrt, men er faldet over disse led pære til normal fatning.

så mit spørgsmål er egentlig vil en enkelt pære på 54w være nok til lps? og er det bare at smide pæren i stik kontakten og så køre den, eller skal der en transformer på af en art ?

http://www.ebay.com/itm/54w-E27-Led-Aqu ... 2062&rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;


Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: 58liter lys?

Indlæg af ole kekkonen »

lyset er ikke det store problem med de her dyr,foder er....
for dyrene nok mad kan de leve i mørke,så hvilket som helst moderat (læs fornuftig) lys går an så længe dyrene for nok at spise
i bund og grund vil dyrene klare sig godt med de forhold du allerede har givet dem :P


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 58liter lys?

Indlæg af Jones »

Køb en keramisk fatning i Haraldnyborg og du er good to go. Den koster 38kr og er E27


o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 58liter lys?

Indlæg af jonas _sandager »

Hvad er målene på akvariet?
Jeg er ret sikker på at der er lys nok i lampen til at LPS fint kan trives, og nok også flere slags SPS, i hvert fald med den rigtige placering i akvariet. Dog er jeg ikke helt sikker på om en enkelt lampe er nok til at dække akvariet jævnt med lys, så på den mpde kan det tænkes at det bedre kan betale sig at købe to på f.eks. 36W.

Ud over det, er jeg heller ikke sikker på om farven er helt optimal. Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg ville i hvert fald selv foretrække et noget mere blåligt lys


Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"