"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ja det måtte jo ske...

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Ja de skal jo finde på et eller andet som kan sælge godt. Lige meget om dyrerne dør i akvariet osv. Bare de for tjent nogle penge.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Øhhh jeg har set mindre baljer ved Jens Jørgen i fredericia(dem han også sælger) hvor der lever en enkelt reje eller noget og de kørte perfekt så det ud til ???
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

ja de er på 12l og indeholder 1 klovn 1 reje og 1 erimit..

der er ikke noget vejen med akvarieudstyrs koncept som sådan, det er et af de akvarier som dem på nanoreef.com er vilde med...http://www.nano-reef.com/forums/showthr ... adid=33728
(nano cube 12g)

håber bare ikke alt for mange dyr må lade livet pga. dårlig vejledning m.v, nå der kommer de der nemme løsninger er det ikke altid folk sætter sig ordenligt ind i tingene før faster oda køber et sådan akvariesæt til lille birger... :roll:
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Jens Jørgen er han ikke bare en privat person der har et stort akvarie??
Eller har han også en butik?
knoltot
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 164
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:57
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Thy

Indlæg af knoltot »

kan nu helle ikke se problemet hvis man ikke belaster dem for meget, har fagtisk selv tænkt på at købe en af jens jørgen
MVH Thomas Jørgensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Gedemeister - Korrekt uden ordentlig indblik i tingene vil det koste dyr.

Carstenh - Han har ikke en butik i den forstand men man kan vel godt sælge ting afligevel !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

nano-nemo jens-jørgen

har set dem flere gange, in person, og det ser ud til at trives fint...

folk skal bare ha en ordenlig vejledning (og det får de hos jens-jørgen), håber bare ikke der går for meget "samlebånd" i det fra akvarieudstyr, med døde dyr og skuffede akvarister til følge...
Brugeravatar
BatLuder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 508
Tilmeldt: tirs 4. jan 2005 19:16
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af BatLuder »

Egentlig sjovt at de ikke skriver hvad for lys der er i...
Rasmus Berlin aka BatLuder

- 54L nano, indbygget "sump", 72W lys (nedlagt pga flytning)
- 12L pico, 12L sump m. skummer, 36W lys (på vej)
- 9L pico (nedlagt)
- 5,5L pico (på vej)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

BatLuder skrev:Egentlig sjovt at de ikke skriver hvad for lys der er i...

jeg tror det fordi det er det standart rør der følger med akvariet,
det er et 18 watt pl, formodenlig i ferskvands kelvin grader...

de sælges iøvrigt i petworld for 699,-
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Så vidt jeg ved er dem i petworld kun selve tanken for de 699, ikke med alt tilbehøret....

Sten, vand... OSV:

Nogen der ved hvad ham Jens Jørgen tager for hans små perler... ??
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Jens jørgen tager 1650 :) Du kan finde dem på DBA.dk ....
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Brian skrev: Carstenh - Han har ikke en butik i den forstand men man kan vel godt sælge ting afligevel !
Okay, kunne bare ikke lige finde ud af det :D
Brian: er ikke helt enig, hvis man ikke er moms registeret, kan man ikke bare sælge.
Skal siges at jeg ikke ved om jens er det, men har da hørt at når man købte eksempelvis nitratfilter, var det uden regning.
Er der nogle af jer der har handlet, der har fået regning/garantibevis?

Eller syntes jeg ikke det er særligt fair over for butikkerne.
Brugeravatar
Henrik
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 146
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 16:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Henrik »

Man skal ikke være momsregistreret for at sælge, så længe den årlige omsætning ikke overstiger 50.000 Kr.
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Henrik skrev:Man skal ikke være momsregistreret for at sælge, så længe den årlige omsætning ikke overstiger 50.000 Kr.
Nej det skal man ikke, men man skal jo alligevel betale skat af overskudet, ikke sagt at Jens Jørgen ikke gør det.... bare for at få den del på plads også.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
Henrik
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 146
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 16:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Henrik »

Ligesom VI også skal betale skat af overskuddet hvergang vi sælger en aflægger :roll:

Ja, faktisk skal VI også betale skat af gaver, hvis vi f.eks får foræret en håndfuld caulerpa alger af en enden akvarist. (Det er der nok ikke mange der gør)
wicked
Reactions:

Indlæg af wicked »

Har da hørt en forhanlder der havde ondt i måsen over jens jørgens salg ! Da forhandler IKKE mente at jens jørgen var momsregistreret..... Og han havde samme mening om John i århus.... Og det forstår jeg da egentligt godt. Set rent forretnings messigt..... Men ik noget jeg vil blande mig i ..... Men hvis folk køber hvor det er billigt (Ikke momsregistreret) så kvæler vi jo nok butikkerne i den sidste ende......

Mvh Johnnik -
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Henrik skrev:Ligesom VI også skal betale skat af overskuddet hvergang vi sælger en aflægger :roll:

Ja, faktisk skal VI også betale skat af gaver, hvis vi f.eks får foræret en håndfuld caulerpa alger af en enden akvarist. (Det er der nok ikke mange der gør)
Hvis du køber en koral og fragmenterer den for at sælge den skal du betale skat, men ikke fordi du sælger ud af dem du har og du skal hellere ikke batale skat af en håndfuld caulerpa.
Der er STOR forskel på om det er ren hobby eller om det er en forretning, og det er det når man køber og fremstiller ting kun for videresalg for øje.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Det blev jeg ikke meget kloger af, udover hvad loven siger.
Slet ingen der har handlet med JJ?
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Jo jo det går skam fint. Vi er jo i jylland :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kan slet ikke genkende problemet???? 8)
Mvh.

Lars Mogensen
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Er der nogen der har erfaring med det lille saltvandssæt på akvarieudstyr ? For jeg overvejer nemlig at købe et, og have en lille klovnfisk deri, eller goby'er. Men i skriver at det er et dræber akvarier? Vil det sige at det er meget dårligt eller ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Godt er det da ihvertfald ikke, med mindre man køber det for at slå sine fisk ihjel.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Hvorfor er det da så dårligt? Er der ikke nogen der kan komme med en forklaring ?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4006
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

synes det svarer til guldfisk i en bovle- fisk skal have plads til at røre sig hvis de skal trives...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Som Bo skriver, svarer det til en guldfiskebowle, 4 kilo levende sten, lyder ikke af meget, men da det kan være noget meget luftigt noget, kan de fylde ganske meget.
Og at give knapt 1700 for det, er alt for meget. Jeg kan til dels forstå dem der laver et nano akvarie, ud fra nogle eksisterende dele.
Vi har vist også stadig tilgode at høre om dem der har haft det samme nanoakvarie kørende i mere end et år.
Problemmet er at bare tanken om at noget går galt, så kan det have katastrofale følger i så lidt vand.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Det er ikke fordi det er dårligt, det sætter bare en hel masse krav til indholdet. Husk på at hvor ferskvand kræver plads, så er dette ekstra sandt for saltvand. Jeg skulle mene du kunne komme afsted med en reje, en eremit og måske en goby, men jeg har faktisk aldrig hørt at det kan lade sig at holde en klovnfisk i live i længere tid på så lidt plads... men det kan det garanteret.... Et par af dem bliver nu heller ikke ved med at være helt små. Desuden er det en generel misforståelse at klovnfisken er en hårdfør fisk.... har jeg hørt. Man kan sagtens holde lidt bløkoraller og en eremit eller noget... eventuelt en goby, men klovnfisken ville jeg personligt holde mig fra. Det er så trist at miste sin første fisk.

Jeg har hørt masser af gode historier med de små nano-nemo og nano-cubes men har også hørt en del triste, så tænke over hvad du putter i og forsøg at være moderat, så skal det nok gå.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

ok, jeg havde nok også mest tænkt mig at sætte en goby eller 2 i. lidt blødkoraller. Måske dendroneephtyhya, har ikke lige fået læst om den, men ville den kunne klare sig i ?
Hvad nu hvis jeg proppede de levende sten i, 1-2 gobyer, en dannebrogsreje, og en erimitkreps, og evt. lidt blødkoraller. Ville det være ok?
Men ang. prisen, ville det alligevel ikke løbe derop i den pris hvis jeg skulle købe det hele seperat? Eller kan i anbefale noget der er bedrE? Hvis jeg nu lavede saltvand i mit 60 L Hvad skulle jeg helt præcist så bruge, billigst muligt.?

håber nogen vil svare på alle de spg. :)
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Her er en god artikel om Dendronephthya koraller. Læs den godt igennem inden du render ud og køber en.
http://www.reefs.org/library/aquarium_n ... 296_4.html
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

takker, så blev jeg da det klogere :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Henrik_skb - God artikkel og dette siger jo det hele :

They are exclusively ahermatypic, meaning all species lack zooxanthellae required for photosynthesis. Without the symbiotic algae, these corals require a continual wash of phytoplankton across their polyps in order to survive.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"