"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fluval Edge 46L Opstart

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Athorsing
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 24. apr 2014 07:18
9
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014

Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Athorsing »

Hej alle,

Jeg er helt ny til Akvarier og vil meget gerne have lidt hjælp til opstart af et saltvandsakvarie i et Fluval Edge 46l. :)

Jeg ved godt et Fluval Edge 46L ikke er det bedste til nye folk med saltvandsakvarier, men jeg tager udfordringen op alligevel.

Jeg vil gerne vide hvad jeg skal købe og tage i akvariet altså af tekniske dele.
Skal jeg have en skummer?
hvad for en skummer skal jeg have?
hvad for lys skal jeg have istedet for det originale?
Hvad skal jeg egentlig have ekstra fra det der følger med til Fluval Edge 46l?

Jeg håber på en af jer herinde gider tage jer tid til at lave en liste over ting jeg skal købe til mit Fluval Edge 46l.
Jeg vil selvfølgelig også ligge billeder og andet op når jeg er kommet igang. :D :K

Jeg glæder mig helt vildt da jeg i mange, mange år har drømt om at få et saltvandsakvarie. jeg er dykker og er næsten Divemaster, det blev jeg da jeg boede på malta. så jeg har jo set lidt sjovt dernede og vil have det hjemme i stuen også. :) :f3:

På forhånd tak
Alexander Thorsing


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Jones »

Hej, jeg har selv fluval edge, dog kun 23 L. Jeg har opgraderet lyset med en hjemmelavet lampe og sat en cirkulationspumpe i. Ellers kører jeg bare med det originale filter og et lille varmelegeme. Jeg skifter 8 liter vand én gang om ugen. Mine to klovne bliver fodret i overfladen så jeg er sikker på at de spiser op og der ikke er foderrester, som ender mellem stenene og på bunden. Man kan sagtens køre uden skummer hvis man sørger for at skifte vand en til to gange ugentligt. Så slipper man også for støj i stuen ;) Hvis du ikke er så fingernem og har mod på at lave din egen lampe kan man købe en, der passer direkte i fluval edge og som er beregnet til saltvand. Der ligger et link til den i denne tråd: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=137&t=66137" onclick="window.open(this.href);return false;


o_O
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Hareskov »

Hej Atexander

Velkommen til denne fantastiske hobby. Vedr din søgen, så finder du mange gode råd og erfaring i det forum, der hedder Nano reefs og så fluval. Der kan du se hvad andre har valgt, og deres erfaringer med dette.

Mvh Hareskov


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Marco R »

Velkommen til :)

Flyttet til rette sted :happy:


Athorsing
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 24. apr 2014 07:18
9
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Athorsing »

Jones skrev:Hej, jeg har selv fluval edge, dog kun 23 L. Jeg har opgraderet lyset med en hjemmelavet lampe og sat en cirkulationspumpe i. Ellers kører jeg bare med det originale filter og et lille varmelegeme. Jeg skifter 8 liter vand én gang om ugen. Mine to klovne bliver fodret i overfladen så jeg er sikker på at de spiser op og der ikke er foderrester, som ender mellem stenene og på bunden. Man kan sagtens køre uden skummer hvis man sørger for at skifte vand en til to gange ugentligt. Så slipper man også for støj i stuen ;) Hvis du ikke er så fingernem og har mod på at lave din egen lampe kan man købe en, der passer direkte i fluval edge og som er beregnet til saltvand. Der ligger et link til den i denne tråd: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=137&t=66137" onclick="window.open(this.href);return false;
Tusinde tak for svaret. hvis man skal lave en lampe selv. hvad for dioder skal man bruge og hvor kan man købe dem billigst ?

Mvh
Alexander Thorsing


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Jones »

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er min tråd om mit edge. Du kan se en smule om lampen også. Jeg har brugt 3w Cree LED's købt hos DIY-aqualight. De kan købes meget billigere på Ebay, men dengang vidste jeg ikke bedre.


o_O
Athorsing
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 24. apr 2014 07:18
9
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Athorsing »

er der ikke noget sted i danmark du kan købe en færdliglavet Cree LED upgrade til fluval ?


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fluval Edge 46L Opstart

Indlæg af Jones »

Hvis ikke du selv vil bygge en lampe, så vil jeg anbefale den fra Ebay, jeg linkede til tidligere. Den er dyr, men skulle også være god.


o_O
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"