"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

nano teknik

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Steffen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: lør 25. dec 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus

nano teknik

Indlæg af Steffen »

Er der evt. nogle der kan oplyse hvor man kan finde information om de 13 W PL rør og specielle biofilter Jens-Jørgen Andersen omtaler i forbindelse med sine nanoakvarier?
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

hvilke informationer søger du?
Steffen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: lør 25. dec 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Steffen »

hvor store akvarier PL kan anvendes til, hvad de koster og hvor store besætninger disse specielle biofilter kan håndterer?
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

det kommer jo an på størrelsen af akvarie og pl rør, i usa er pl (pc) rør lidt det samme for dem som t8 rør er for os...du bør ikke overbelaste biofilteret mere end 1 fisk og 2 rejer og 2 erimitter som følger med jj´s akvarier, og vandskift er nødvendige...
Steffen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: lør 25. dec 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Steffen »

ok
tak for svaret
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Jeg har lige købt et af Jens Jørgens nanoakvarier, som har kørt to dage, og jeg har lagt nogle billeder ind. Jeg skal lige lære at finde rundt herinde, for det kniber lidt føler jeg, men det er ellers et flot forum.

Ang. billederne jeg har lagt ind, så er de taget med mit Sony F-828, som jeg bruger til makro, men ellers er det mest mit Canon EOS 1D mark II, som bruges til akvariefotografering, som jeg gør en hel del i.

Mvh. Miwes
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

hvor er billederne? :)
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Kan man ikke se dem hvis man trykker på knappen galleri, under mit indlæg ?
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Miwes det kan man og det er nogle utroligt flotte billeder. Måske du skulle have en lille tråd om fotografering :KL
Såku vi andre jo lære lidt :shock:
Mvh.

Lars Mogensen
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Hej Lars

Jeg har faktisk lavet en "opskrift" som du kan finde inde på min hjemmeside.

http://www.billedchippen.dk/downloads/Akvafoto.htm

Mvh. Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Akvariet er et kineser akvarie, så den i Nürnberg. Håber ikke at du har betalt for meget for det.
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Det er ikke så meget hvad akvariet koster, men det handler mere om den service jeg har fået og stadig har, så betyder det mindre hvad jeg har givet, og set i lyset hvad jeg har betalt igennem min tid med både ferskvand og saltvand, så er det småpenge jeg har brugt på dette lille akvarium.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Enig med dig.
Vi er mange som er glade for JJ. store erfaring og ikke minst store gæstfrihed. :RE
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Miwes - Tak for infoen på dit kamera som jeg spurgte efter. Lidt uden for min prisklasse men hold kæft hvor nogle gode billeder. Har kigget din side, smuk ferskvands balje du også har(selv om det ville være pænere med saltvand ;))
Kommer du til Horsens en dag stiller min balje gerne op til model :D

Carsten - Du ved da vel godt hvad Jens Jørgen tager for de baljer...det har da hvertfald været oppe og vende MANGE gange på det sidste :D

Nå nu skal jeg heller ikke kapre tråden så jeg kan da lige tilføje at jeg ikke aner noget om det udstyr du spørger til Steffen :OO
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

brian: nej, jeg mener ikke at have set en pris på dem. Jeg har da hørt om dem, men hvordan de så ud havde jeg da ingen ide om.
Ved blot at grundudstyret ikke koster ret meget.
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Brian > du kan også tro det kribler i mit fotoudstyr for at skyde nogle superbilleder af de mange flotte saltvands-baljer der står rundt omkring.

Mvh. Michael
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jeg stiller gerne min til rådighed.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Det kunne være fedt at komme en tur rundt i landet og se de mange flotte akvarier, og skyde et ordentlig omgang billeder, men lige nu kniber det med tiden, så det er et projekt til fremtiden ;-)

Men jeg vil da overveje at kigge ind hvis jeg kommer på de kanter.

hilsen Michael

ps. ved ikke lige hvad der er sket, men denne tråd opstod vist det forkerte sted, nå men jeg klumre vist lidt rundt herinde :-))
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Tak Kim...:-)
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"