"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nano IQ5 fra Dymax

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 23:29
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Miwes »

Jeg prøver lige at oprette en tråd omkring mit lille IQ5 nano og fortæller lidt om mine oplevelser med det.

Når man køber dette lille akryl akvarium er der kun lampe, filtermateriale og pumpe med, skummer, varmelegeme og dækglas købes ved siden af.

Det er ikke den store udgift og holdes omkring en tudse, alt efter hvor meget ekstra udstyr man køber.

Opsætningen er ganske ligetil og det er hurtigt igang.

Det er for tidligt at give lyset karakter og lige pt. er det mest skummeren jeg roder lidt med.

Der er indkøbt en Eheim 100 luftpumpe og det burde vel være nok, men enten er den medfølgende luftsten af ringe kvalitet ellers har jeg overvurderet Eheim luftpumpen.

Nu går der jo altid et stykke tid inden en skummer begynder at virke, men jeg vil prøve med en anden luftsten, når jeg kan finde en af ordentlig kvalitet.

Skulle der nu være andre som har erfaring med dette lille nano, så skriv endelig.

Status i det lille nano.

Der er indkøbt et par levende sten.

Der er set små slange-søstjerner og snegle kravler rundt.

Der er også en del tanglopper (eller hvad de nu hedder) der vimser rundt i en af stenene.

Jeg har set en lille glasrose, som forhåbentlig kan skoldes væk via kogende vand i en pipette.

Vandet er ganske enkelt fuldstændigt krystal klart og man kommer helt i tvivl om der er vand i den lille tank.

Tror nu at den ekstra lille cirkulations-pumpe er en god investering, for det er ikke en voldsom omrøring der finder sted.

Det er alt for nu, men vender tilbage med mere senere.

Hej med jer ;-)


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Allan M »

:GO billeder!!


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 23:29
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Miwes »

Billeder skal der jo til og lidt hurtige snapskud med min iPhone.

Billede

Billede

Billede

/Miwes


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Allan M »

Det er sku et sødt lilel kar!! Glæder mig til at se udviklingen.


Life is a beach and then you dive.
niko9260
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 350
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 21:42
11
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af niko9260 »

syntes også det ser meget godt ud bliver godt når der kommer lidt flere koraler deri :D

mvh Nikolaj


mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Nikolaj
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 23:29
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Miwes »

niko9260 skrev:syntes også det ser meget godt ud bliver godt når der kommer lidt flere koraler deri :D

mvh Nikolaj
Jeg har ændret lidt i dekorationen og er ikke helt sikker på hvad der skal være i det lille nano, men lige nu skal det blot falde til og så ser vi derfra.

Der er ikke lige renset ruder, men her lige et par snapskud, hvor man på det ene kan se den lille skummer faktisk kan arbejde fornuftig.

Billede

Billede

Vh. Michael


kno3kasper
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: ons 29. okt 2014 17:51
9
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2014

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af kno3kasper »

hej michael.

har overvejet at købe et setup magen til dit, men har et par spørgsmål. hvad står det dig i? (kr) er det til at have med at gøre ? og er lyset ok ? hvilken skummer og varmelegme har du valgt ? der følger vist nok luft pumpe med hvorfor har du købt en eheim pumpe også ?

mvh. kasper


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nano IQ5 fra Dymax

Indlæg af Anden »

Det blev sat op for to år siden så det køre nok ik længere men jeg har selv samme model både iq3 og iq5 og jeg kan da fortælle dig ud af de 4 dymax akvarier jeg har er der ingen af dem hvor jeg har brugt pumpen da den larmer rigtig meget og lyset er ok det første 1/2 år så er led brændt ud og det er kun iq5 der har blå lys men filter materiale er fint og selve filter rum er dejligt stort ca en 4.del af total volume så når du køber et iq5 skal du nok regne med 100kr på en pumpe eller 200kr for to og så lys til ca200kr for en skimz og så til sidst låg som koster 60-100kr så ca 1000-1500kr uden sten og der ville jeg kun bruge nye Fiji eller total indkørte sten. Der er mange tråde og de små pico akvarier ude på nettet og video på youtube du skal bare vide at på et pico er 10-20%vandskift om ugen næsten den eneste måde at holde dem på og bundlag vil næsten med sikkerhed knække ryggen på et pico rev når bundlaget er 1-2år så hvis du vælger sandbund så søg for den er ren eller vask den hver 1/2år.


Billede
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"