"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Update på ADA Nano

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Paulsen »

Torben du kan ikke sige du har fået en hystrix uden billeder - går jo ikke vi skal forbi hver gang vi skal se akvariet :)

Stadig glad for spandfilter + reaktor løsningen? Har nemlig selv fikset et spandfilter efter vi taledes ved. (For at kunne lave refugie)


160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Haha, du har ret :), lad mig lige få ordnet nogen billeder når mit kamera er oppe igen. Det var ellers hyggeligt da du kiggede forbi.

Den store (I andres øjne vil den være lille) hystrix jeg fik i butikken (fik den faktisk gratis) så ikke super god ud...men nu er den da pink igen. Må se hvordan det udvikler sig.

Ja er glad for spandpumpe. Det virker tilsyneladende. Er begyndt at sprøjte stenene med bakterier når jeg alligevel har det åben for at skifte filtervat.

Reaktoren er jeg også glad for...rart at kunne komme ting i og man ved at flow går igennem det. Synes dog den er lidt svær at åbne, men fandt et trick med at sprøjte et tyndt lag silicone på gummiringen. Det har hjulpet.


matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Jeg skal lige sige at når jeg skifter filtervat en gang om ugen, så er det helt sort. Det fanger noget.


Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1784
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 16:05
15
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Kenneth Jensen »

Hey matmas

Jeg lovede dig engang en Update på mit ADA, den er her; http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57887" onclick="window.open(this.href);return false;


Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Hej, det ser sgu godt ud med dit ADA..og lampen ser ud til at være blevet god. Du har tilfældigvis ikke en PAR måler og målt hvor meget den giver? Jeg synes det kan være svært at finde det rigtige niveau i de her lave akvarie når der både er blød, lps og sps. Jeg skal have fat i en apex dæmper tingest så jeg ikke skal gøre det manuelt.

Og glad for at høre det kører godt med spandpumpen. Jeg er også rigtig glad for min og har ikke haft nogen problemer.

Har lige bestilt endnu et akvare...dog til ferskvand..160x50x50...så det kommer også til at tage lidt tid ;).


Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre 15. maj 2009 19:39
14
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af TNielsen »

Hej, tumpe fint akvarie du holder dig der! Du skriver du vil sprøjte stenene i spandfiltret med bakterier når du har det åbner, hvilke er det?

Jeg har mere eller mindre samme setup som dig, men er nu lidt i tvivl om vandet bliver iltet nok, har du haft problemer af den slags?


Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1784
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 16:05
15
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Kenneth Jensen »

Jeg har også gang i et ferskvand ved siden af, spændende.
Jeg overvejede at købe den der der kunne måle alt muligt, men droppede det igen. Jeg har haft et par kammerater ude at vurdere lyset og har ellers bare holdt øje med mine koraller.
Lyset er bedre in Real life end på kamera.


Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

TNielsen skrev:Hej, tumpe fint akvarie du holder dig der! Du skriver du vil sprøjte stenene i spandfiltret med bakterier når du har det åbner, hvilke er det?

Jeg har mere eller mindre samme setup som dig, men er nu lidt i tvivl om vandet bliver iltet nok, har du haft problemer af den slags?
Hej,

Jeg bruger disse bakterier: http://brightwellaquatics.com/products/microbacter7.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har haft problemer med lavt ilt indhold, men kun hvis jeg doserer for meget direkte i vandet. Har ikke set det når jeg doserer direkte på stenene. Nu har jeg fundet ud af at een dråbe per dag er fint. Vandet bliver ultra klart. Jeg kan godt finde på at flytte mit powerhead op til overfladen og dosere mere et par timer før jeg skifter vand.

Mvh,
Torben


matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Kenneth Jensen skrev:Jeg har også gang i et ferskvand ved siden af, spændende.
Jeg overvejede at købe den der der kunne måle alt muligt, men droppede det igen. Jeg har haft et par kammerater ude at vurdere lyset og har ellers bare holdt øje med mine koraller.
Lyset er bedre in Real life end på kamera.
Jeps, jeg har arbejdet lidt på at komme i betragtning til IAPLC konkurrencen for planteakvarier. Nu må vi se om de accepterer mit billede. Det er her: http://kernel.dk/~torben/aga.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyder godt med lampen. Jeg kan se på min LED at når jeg skruer for højt op, så lukker en del koraller ned. Men kan også se man godt kan vænne dem til det over tid. Anyways, så længe mine acroporaer ser ok ud så er der ihvertfald nok lys. Nu må vi se om den pink hystrix kan blive flot over tid.

Synes dit setup ser super godt ud.

Tror jeg kører til tropeland på lørdag igen og ser om de ikke har en lille riccordia.

Torben


Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af dyne »

damm fedt plante akvarie


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Paulsen »

Er det ikke ved at være tid til en update? :)


160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Jo du har ret. Jeg er dog lige ude at rejse så der kommer ikke så mange billeder.

Hvad er der sket siden sidt, jo flere koraller :). Prøvede en sending fra whitecorals og de kom i fin indpakning og alle havde det godt ved ankomst. Imponerende. Tingene har kørt fint, dog har jeg haft en uge hvor flere af mine LPS ikke ville komme frem. Jeg har arbejdet lidt på at hæve KH og det eneste jeg lige kan komme i tanke om er jeg har gjort det for hurtigt. Men de er fremme igen og ser ud til at have det godt.

Min fungia begyndte at se underlig ud et par dage før jeg rejse. Som om den pustede sig op? Har ikke set det før. Den så mere normal ud da jeg tog afsted, men må lige se når jeg kommer hjem.

De 3 små pink hystrix jeg fik begyndte at smide vævet efter en uge. Jeg måle lys intensitet, po4, nitrat og de har faktisk ligget på 0.04 og 1 i de sidste 6 måneder. Nu har jeg så stilt alle 3 forskellige steder i akvariet, og 2 af dem er begyndt at blive pink igen. Det skal lige følges.

Jeg faldt over en billig nano skummer på ebay og tænkte jeg lige ville prøve den. Selv efter den var kørt ind skummede den intet...ikke før efter 6 dage hvilket er dagen før mit vandskift. Så ser ud til at vandskift virker som det skal. Jeg har fjernet algen da den begyndte at dø. Det tager jeg som et godt tegn.

Den næste tid skal jeg dog køre et nyt planteakvarie op.

Her er lige et billede (iphone) lige før jeg kørte til lufthavnen. RO vand til akvariet i en uge. Min anemone er blevet gigantisk
Billede

Hvis det hele ikke er tiltet når jeg kommer hjem så tager jeg lige nogen flere billeder :)


Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Paulsen »

Lige så flot som jeg husker det :)!
Hold da op der er gang i den anemone


160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
matmas
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 10. sep 2012 17:59
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af matmas »

Så er det vist tid til en lille update.

Mit pink hystrix projekt gik ikke godt. De tabte farven lynhurtigt...kan komme på en masse ideer, men må indrømme at et mixed reef nok har sine begrænsinger. Min fungia som begyndte at se meget underlig ud før jeg rejste gik også til. Det har helt sikkert været fordi jeg flyttede den. Den var nu også blevet for stor til dette akvarie..men ville da have været rart at kunne nå at give den væk.

Resten ser ud til at stortrives her efter små 8 måneder. Min acropora har fået fine farver igen (efter noget KH justering).

Tænkte det kunne være sjovt at se kontrasten fra start til nu:

Billede

Og nu (beklager denne serie af billeder er med et ringere kamera)

Billede

Billede

Billede

Acro har fået en fin farve igen. Bemærk resterne af en lille pink hystrix til højre
Billede

Ingen fiske dødsfald. Har forresten investeret i en nano Tunze osmolater til sommerferien. Stadigvæk meget tilfreds med det LED lys fra buildmyled.com. Kører på 50%.


Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af Paulsen »

:BI :BI


160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
jimmi814
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 16:45
11
Postnummer: 7250 Hejnsvig
Saltvand siden?: 2012

Re: Update på ADA Nano

Indlæg af jimmi814 »

Hvordan står det til med din lækre ADA tank? Kører det stadig? :)


Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"