"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Good News for Staghorn Coral

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Good News for Staghorn Coral

Indlæg af ole kekkonen »

http://theterramarproject.org/thedailyc ... orn-coral/" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af palamo123 »

glædeligt


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af Anden »

"More than 38 acres of staghorn" lyder af meget men mon ik hurtig vi skal få dem høstet.:-(


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af Carsten »

Anden skrev:"More than 38 acres of staghorn" lyder af meget men mon ik hurtig vi skal få dem høstet.:-(
Det tror jeg nu ikke. Der er ingen af de Acropora som findes i Karibien, som er noget særligt i farven, dog er A. palmata speciel at se på.
Samt at der er mindre straf i USA for at bryde ind i Fort Knox end at høste selv det mindste lille fragment.
Dog vil jeg tro der er større fare for at en tornado eller et olieudslip kan gøre det af med revene


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af Engelquist »

Carsten skrev:
Anden skrev:"More than 38 acres of staghorn" lyder af meget men mon ik hurtig vi skal få dem høstet.:-(
Det tror jeg nu ikke. Der er ingen af de Acropora som findes i Karibien, som er noget særligt i farven, dog er A. palmata speciel at se på.
Samt at der er mindre straf i USA for at bryde ind i Fort Knox end at høste selv det mindste lille fragment.
Dog vil jeg tro der er større fare for at en tornado eller et olieudslip kan gøre det af med revene
En tornado skal de sgu nok overleve- straks værre med olieudslip, dynamitfiskeri og store japanske trawlere der ødelægger alt på deres vej...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af Anden »

Carsten skrev:
Anden skrev:"More than 38 acres of staghorn" lyder af meget men mon ik hurtig vi skal få dem høstet.:-(
Det tror jeg nu ikke. Der er ingen af de Acropora som findes i Karibien, som er noget særligt i farven, dog er A. palmata speciel at se på.
Samt at der er mindre straf i USA for at bryde ind i Fort Knox end at høste selv det mindste lille fragment.
Dog vil jeg tro der er større fare for at en tornado eller et olieudslip kan gøre det af med revene

Nu er det ik for at flueknippe med det er da stadig lovligt at "hente" nogle steder som Florida mens andre steder som Californien har totalt forbudt indsamling.


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af Carsten »

Anden skrev:
Carsten skrev:
Anden skrev:"More than 38 acres of staghorn" lyder af meget men mon ik hurtig vi skal få dem høstet.:-(
Det tror jeg nu ikke. Der er ingen af de Acropora som findes i Karibien, som er noget særligt i farven, dog er A. palmata speciel at se på.
Samt at der er mindre straf i USA for at bryde ind i Fort Knox end at høste selv det mindste lille fragment.
Dog vil jeg tro der er større fare for at en tornado eller et olieudslip kan gøre det af med revene

Nu er det ik for at flueknippe med det er da stadig lovligt at "hente" nogle steder som Florida mens andre steder som Californien har totalt forbudt indsamling.
Nix. Der bliver du meget klogere hvis du forsøger på det.
Selv universiteterne derovre som forsker i korallerne i skal have tilladelse til at tage så meget om 1 cm af en Acropora.
Det kan godt være at det ikke er forbudt at hente gongonier og skiver med videre, men sten koraller er slut forbudt


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Good News for Staghorn Coral

Indlæg af ole kekkonen »

http://reefbuilders.com/2015/01/02/fiel ... ida-coast/" onclick="window.open(this.href);return false;


Besvar

Tilbage til "WWW"