"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Den blå planet - et besøg værd?

Dette forum handler om store offentlige akvarier
Besvar
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af jesper/aarhus »

Er der nogen der har været en tur forbi for nyligt?
For var der ikke noget med, at der var noget der skulle laves om/tømmes?
Skl nemlig en forlænget weekend til kbh i denne uge, så tænktebat jeg måske ville kigge forbi....


100 *100 * 50 cm cube
larsappel
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 5. jun 2012 15:13
11
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: København NV

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af larsappel »

Var der for en uge siden ( og det var da et år siden jeg sidst var der ).
Havde håbet at se noget saltvand med koraller, men det var så ikke lige tilfældet - skuffende at se :BA. Ved ikke hvad de gør, men det syntes umiddelbart ikke at være lykkedes for dem. Men pæne fisk, der ser ud til at trives.
Deres ferskvand og tropeafdeling ser ud til at køre godt og flot at se.
Mht. ombygning, er sælerne flyttet og de bygger om til nogle oddere, der skal komme til efteråret. Vil du se sæler, laver de ture til saltholm for kr 85.
Alt i alt, syntes jeg absolut det er et besøg værd, hvis du ikke har set det tidligere.

Go tur.

lars


Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Ole Bach »

Jeg har også været en tur forbi. Jeg var ret skuffet over det, og vil egentlig anbefale alle der ved lidt om koraller at blive væk indtil de har fået det hele på plads og det er groet godt til.
Resten af familien var underholdt, og fiskene var fine, men der er mange andre akvarier i EU der er meget bedre.


Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 932
Tilmeldt: søn 6. feb 2005 12:53
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af jesper/aarhus »

Nå. Men nu kan jeg da sige "Been there - done that."

Ikke just nogen overvældende oplevelse, og ikke et sted jeg har behov for lige at besøge igen med det samme. Men var jo blevet "advaret" lidt herom på forhånd.


100 *100 * 50 cm cube
TFR
Reactions:

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af TFR »

Hej med jer.
Jeg er ham der har ansvaret for saltvandsafdelingen på den blå planet. Desværre går der måske helt op til 2-3 år før vi får ordentlig gang i korallerne da der er mistanke om at der "siver" rest kemikalier ud fra den maling man har brugt til at male akvariet med, dette er desværre set før i andre akvarier omkring i verden. Det er ikke unormalt at så store anlæg er 3-8 år om at komme helt på plads. Når vi måler vires vand så er alle værdier perfekte, undtagen fosfat som er på 0,1 men støt på ved ned.
Jeg håber at vi får fod på det hurtigt, men med 180.000 liter vand så tager det bare tid, laaang tid.
Som en af jer skriver er fiskene flotte og det er dem som i øjeblikket bærer akvariet, hvilket størstedelen af vores gæster er interesseret i. Men vi vil jo også gerne gøre jer "nørder" og mig selv glade med et fedt rev akvarium. Håber det giver jeg lidt forståelse for dets udseende. Mvh Thomas


Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Ole Bach »

TFR skrev:Hej med jer.
Jeg er ham der har ansvaret for saltvandsafdelingen på den blå planet. Desværre går der måske helt op til 2-3 år før vi får ordentlig gang i korallerne da der er mistanke om at der "siver" rest kemikalier ud fra den maling man har brugt til at male akvariet med, dette er desværre set før i andre akvarier omkring i verden. Det er ikke unormalt at så store anlæg er 3-8 år om at komme helt på plads. Når vi måler vires vand så er alle værdier perfekte, undtagen fosfat som er på 0,1 men støt på ved ned.
Jeg håber at vi får fod på det hurtigt, men med 180.000 liter vand så tager det bare tid, laaang tid.
Som en af jer skriver er fiskene flotte og det er dem som i øjeblikket bærer akvariet, hvilket størstedelen af vores gæster er interesseret i. Men vi vil jo også gerne gøre jer "nørder" og mig selv glade med et fedt rev akvarium. Håber det giver jeg lidt forståelse for dets udseende. Mvh Thomas
Hej Thomas.
Af en interesse hvordan måler i jeres værdier?
Er det ikke en polyuretan eller epoxy maling? Når polyuretan er hærdet er der ikke flere kemikalier tilbage.


Malanica
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: fre 9. aug 2013 16:35
10
Postnummer: 5854 Gislev
Saltvand siden?: 2013

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Malanica »

Dodomand skrev:
TFR skrev:Hej med jer.
Jeg er ham der har ansvaret for saltvandsafdelingen på den blå planet. Desværre går der måske helt op til 2-3 år før vi får ordentlig gang i korallerne da der er mistanke om at der "siver" rest kemikalier ud fra den maling man har brugt til at male akvariet med, dette er desværre set før i andre akvarier omkring i verden. Det er ikke unormalt at så store anlæg er 3-8 år om at komme helt på plads. Når vi måler vires vand så er alle værdier perfekte, undtagen fosfat som er på 0,1 men støt på ved ned.
Jeg håber at vi får fod på det hurtigt, men med 180.000 liter vand så tager det bare tid, laaang tid.
Som en af jer skriver er fiskene flotte og det er dem som i øjeblikket bærer akvariet, hvilket størstedelen af vores gæster er interesseret i. Men vi vil jo også gerne gøre jer "nørder" og mig selv glade med et fedt rev akvarium. Håber det giver jeg lidt forståelse for dets udseende. Mvh Thomas
Hej Thomas.
Af en interesse hvordan måler i jeres værdier?
Er det ikke en polyuretan eller epoxy maling? Når polyuretan er hærdet er der ikke flere kemikalier tilbage.
Hej
Det er rigtigt med at epoxy og polyuretan når de er hærdet så er det ikke fler kemikalier tilbage. Men mange glemmer at en polyuretan på ca 2 mm er ca 7 døgn om at have fuld styrke ved 15-18 grader. Og så skal de lige dampe af.
Så med den hastighed det bliver bygget med i dag. Og os epoxyfolk kommer først til i sidste øjeblik. Så maling har nok ikke været 100% hærdet men kun tør. Og så må Thomas og hans kolleger slås med problemerne her bagefter.


Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Ole Bach »

Malanica skrev:
Dodomand skrev:
TFR skrev:Hej med jer.
Jeg er ham der har ansvaret for saltvandsafdelingen på den blå planet. Desværre går der måske helt op til 2-3 år før vi får ordentlig gang i korallerne da der er mistanke om at der "siver" rest kemikalier ud fra den maling man har brugt til at male akvariet med, dette er desværre set før i andre akvarier omkring i verden. Det er ikke unormalt at så store anlæg er 3-8 år om at komme helt på plads. Når vi måler vires vand så er alle værdier perfekte, undtagen fosfat som er på 0,1 men støt på ved ned.
Jeg håber at vi får fod på det hurtigt, men med 180.000 liter vand så tager det bare tid, laaang tid.
Som en af jer skriver er fiskene flotte og det er dem som i øjeblikket bærer akvariet, hvilket størstedelen af vores gæster er interesseret i. Men vi vil jo også gerne gøre jer "nørder" og mig selv glade med et fedt rev akvarium. Håber det giver jeg lidt forståelse for dets udseende. Mvh Thomas
Hej Thomas.
Af en interesse hvordan måler i jeres værdier?
Er det ikke en polyuretan eller epoxy maling? Når polyuretan er hærdet er der ikke flere kemikalier tilbage.
Hej
Det er rigtigt med at epoxy og polyuretan når de er hærdet så er det ikke fler kemikalier tilbage. Men mange glemmer at en polyuretan på ca 2 mm er ca 7 døgn om at have fuld styrke ved 15-18 grader. Og så skal de lige dampe af.
Så med den hastighed det bliver bygget med i dag. Og os epoxyfolk kommer først til i sidste øjeblik. Så maling har nok ikke været 100% hærdet men kun tør. Og så må Thomas og hans kolleger slås med problemerne her bagefter.
Det er nok noget i den retning. Der kan være brugt accelerator i malingen for at forkorte tøretiden, men det er jo aldrig til at vide om denne er blandet rigtigt i og det er brugt i alle akvarierne?


Brugeravatar
Waterboy
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 21. apr 2015 10:32
8
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2015

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Waterboy »

Jeg synes, det er værd at tage et smut forbi.. Det skal man jo næsten se :)
Jeg har dog kun været der en enkelt gang for noget tid siden dog.. Der var de lige åbnet. Deres store akvarium gjorde stort indtryk på mig, og vi var nogle stykker der sad der i lang tid og kiggede på de flotte dyr.

Resten af den blå planet husker jeg som meget meget mørkt og alt for mange mennesker (!)
Men de var jo også lige åbnet der.

En lille trick, der virkede der. Hvis man købte billetterne over nettet, så sparede man lidt penge (Kan ikke lige huske hvor meget).
Hvis man fik sendt billetterne til ens mail, så kunne man bare scanne sin billet ved indgangen, og man slap derfor for køen. Det sparede lige hos en times venten :D


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Nicki Henriksen »

Nu ser det ud til de er flyttet til England?!?!


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af christiantt »

Nicki Henriksen skrev:Nu ser det ud til de er flyttet til England?!?!
Hvor ser du det henne Nicki?? Tror ikke "Danmarks Akvarium" flytter til England :beer:


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Nicki Henriksen »

http://aquariums.wanderbat.com/compare/ ... t-Aquarium" onclick="window.open(this.href);return false;

Hov glemte linket haha


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Nicki Henriksen »

christiantt skrev:
Nicki Henriksen skrev:Nu ser det ud til de er flyttet til England?!?!
Hvor ser du det henne Nicki?? Tror ikke "Danmarks Akvarium" flytter til England :beer:
I øvrigt var det bare en dårlig joke, et sammenfald af navnet på to akvarier og et forkert Billed, at jeg så glemte linket i første forsøg hjalp heller ikke :)


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af christiantt »

Nicki Henriksen skrev:I øvrigt var det bare en dårlig joke, et sammenfald af navnet på to akvarier og et forkert Billed, at jeg så glemte linket i første forsøg hjalp heller ikke :)
Joken forstået :T

Det er i øvrigt et ganske imponerende samling af hajer de kan fremvise :W


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Den blå planet - et besøg værd?

Indlæg af Nicki Henriksen »

Var forbi den anden dag, så kan da lige smide et par billeder her
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Offentlige akvarier"